Korkad man går bakom ryggen på familj

Känner väll såhär att jag är en sansad person som folk kommer till när kriser sker. Försöker stötta och aldrig skuldbelägga. Men i morse när jag vakna bubbla det bara av ilska. Det beror inte 100 % på honom utan på sitationen och igenkänningsfaktorn. Så det kanske var fel att starta denna tråd. Men kände att jag behövde få ut mina tankar till nån utomstående. Men moderator kan låsa tråden. Kommer vara så som jag varit tidigare. Bry mig men inte på nått sätt vara i vägen. Han däremot undviker jag för tillfället. För jag kan inte garantera att min lugna yta förblir sån då. Bortförklaringar och lögner är nog det värsta jag vet.

Men hon och barnen kommer att klara sig :). Hon har hela släkten -med mig och moster i spetsen som stöd.
 
HERREGUD människa!!!

Ingen har ett förbannat dugg att göra med andra människors privatliv.

Däremot är man skyldig att vara en god vän om någon man bry sig om har det svårt. DEN rollen kan du axla. Men sluta kasta skit på andra när du inte ens "är intresserad av att höra hans version".

Läser du ens vad jag skriver??
 
Det är fortfarande inte intressant. Man avslutar en relation innan man går vidare till nästa.
Sett från mannens synvinkel kanske kvinnan redan avslutat relationen för fem år sedan, och nu bodde de bara helt kärlekslöst under samma tak, drev familj och samlade materiella ting.
Det vet varken du, jag eller trådstartaren.

Framför allt inte trådstartaren, som bara är intresserad av myntets ena sida.
 
Sett från mannens synvinkel kanske kvinnan redan avslutat relationen för fem år sedan, och nu bodde de bara helt kärlekslöst under samma tak, drev familj och samlade materiella ting.
Det var värst vad du spekulerar. Hur deras relation såg ut är heller inte intressant i sammanhanget; det intressanta är att de hade en relation. Det har de inte längre. Hans fel.

En relation i taget. Så enkelt.
 
Det var värst vad du spekulerar. Hur deras relation såg ut är heller inte intressant i sammanhanget; det intressanta är att de hade en relation. Det har de inte längre. Hans fel.

En relation i taget. Så enkelt.
Hur kan du uttala dig så säkert om detta? Du vet alltså mer än vad som framgår i tråden? Är du grannen på andra sidan? Är du flugan på väggen i deras kök?
 
Känner väll såhär att jag är en sansad person som folk kommer till när kriser sker. Försöker stötta och aldrig skuldbelägga. Men i morse när jag vakna bubbla det bara av ilska. Det beror inte 100 % på honom utan på sitationen och igenkänningsfaktorn. Så det kanske var fel att starta denna tråd. Men kände att jag behövde få ut mina tankar till nån utomstående. Men moderator kan låsa tråden. Kommer vara så som jag varit tidigare. Bry mig men inte på nått sätt vara i vägen. Han däremot undviker jag för tillfället. För jag kan inte garantera att min lugna yta förblir sån då. Bortförklaringar och lögner är nog det värsta jag vet.

Men hon och barnen kommer att klara sig :). Hon har hela släkten -med mig och moster i spetsen som stöd.

Jag kan förstå att du är känslomässigt i obalans. Men försök tygla det och låt paret vara ifred.

Med din ilska kan du inte bidra på något sätt.

Det finns tusen skäl varför människor gör fel mot sig själva, sina barn eller sin partner. Bli inte förblindad av dina egna känslor utan var varsam med deras stora olycka och kris just nu.

Du är inte inblandad så blanda dig inte i.
 
Jag känner att jag blir lite upprörd av svaren i den här tråden, antagligen för att jag nyligen var i kvinnans situation själv. Visserligen hade inte vi barn eller något fint hus men vi hade varit tillsammans i mer än 3 år, köpt lägenhet tillsammans och jag hade flyttat över halva Sverige för att vi skulle bo tillsammans.

Efter dessa 3 åren kom det fram att han hade varit otrogen mot mig under större delen av vårat förhållande, med flera olika personer (bland annat en tjej han presenterade som en kompis och som sovit över hos oss en gång). Jag trodde att vi hade ett bra förhållande. Jag var kär och trodde han också var det, vi hade ett bra sexliv även om jag visste att han, innan vi blev tillsammans, hade annorlunda sex än vad vi hade nu. Jag frågade flera gånger om han tyckte vi hade det bra, om han saknade något från sitt gamla liv. Hans svar var alltid att han var väldigt nöjd med vårat liv, visst kunde han sakna vissa delar med det vi hade var så mycket bättre.

Tycker ni fortfarande att man inte kan bli arg på honom? Han gav aldrig mig en möjlighet att bättra på vårat förhållande utan körde sitt eget race. Jag blev arg, och det blev andra i min närhet också. Kanske har han ett annat sätt att berätta historien på men i så fall har han inte berättat det för mig, inte heller nu i efterhand och jag har svårt att förstå vad han skulle kunna säga som skulle göra att man tycker att hans beteende var okej.

Jag blir ledsen när jag läser era tidigare svar, varför ska man inte bli arg på honom när han betedde sig så här? På vilket sätt menar ni att jag har en del av skulden till att han betedde sig så här?
 
Det kan den ha varit även om de inte formellt hade separerat.
Det är inget som någon annan har att göra med.
Mannen kan ha gjort slut för länge sedan.


Men borde inte han ha meddelat henne det då? Utifrån vad vi får läsa här verkar kvinnan inte ha varit medveten om att förhållandet var slut sen. Tidigare.
 
@Daff , du har rätt att vara arg av vilket skäl du vill. Jag däremot, som inte har något mer er relation att göra, ser inget skäl till att deklarera vem som borde gjort vad.

Likas tycker jag att kvinnan i TS fall har all rätt att vara arg, förbannad, sårad, vad som helst. Men jag skulle inte, som exempelvis Sleepy, sitta och tvärsäkert uttrycka mig som om jag satt på något form av facit.
 
Det kan den ha varit även om de inte formellt hade separerat.
Det är inget som någon annan har att göra med.
Mannen kan ha gjort slut för länge sedan.
Fast om relationen varit avslutad, då hade nog inte frun ifråga blivit överrumplad av att han har en älskarinna bakom hennes rygg...

Jag håller med dem som anser att man avslutar den relation man har innan man inleder ett förhållande (sexuellt eller mer seriöst) med någon annan, bakom ryggen på den första. (givetvis förutsatt att man inte har någon annan överenskommelse, men hade det varit så, så tvivlar jag på att "den första" hade blivit chockad över en älskarinna...)

Jag kan också förstå om man blir förbannad på en man som bedrar en nära vän eller släkting. Typ "rör inte min kompis!"... Oavsett vad som ligger bakom
 
blir mamma sjuk har det väl i allra högsta grad med mamma att göra...
Men snälla, det här känns tramsigt far fetched tycker jag. Angår det alltså barnen akut om morsan får klamydia? Varför i hela friden då?

Och man kan faktiskt använda kondom. Att ligga (runt) betyder inte att man ligger oskyddat. Det är bara i hysteriska otrohetstrådar på Buke som folk alltid ska göra kopplingen otrohet = sjukdomar.
 
Jag blir ledsen när jag läser era tidigare svar, varför ska man inte bli arg på honom när han betedde sig så här? På vilket sätt menar ni att jag har en del av skulden till att han betedde sig så här?

Grejen är att det inte går att döma en människa genom att enbart lyssna på en sida i en konflikt. Det är därför det finns en åklagare och en försvarare i en domstol i en rättsstat - som företräder var sin sida.
Sedan är alla konflikter olika. Det som är rätt och riktigt i en konflikt, behöver inte nödvändigtvis vara rätt och riktigt i en annan.

Och just din konflikt du nu berättar om, har ännu ingen i denna tråd tagit ställning i, mycket beroende på att den varit helt okänd för oss andra fram till nu - så ingen har talat om din skuld alls.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 747
Senast: cirkus
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 560
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 560
Senast: Got2Be
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 496
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp