Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kanske ska passa på att skarva på valplådan en halvmeter åt vardera hållet innan den lämnar snickaren :D
Haha, ja. Grannen som har fött upp GD i flera år var här och såg henne igår. Han tappade hakan när jag sa att det är så långt kvar, och berättade skadeglatt att han fått 13 valpar i en kull, och hon var typ så här rund när det var en vecka kvar. Taskigt! :D
 
Haha, ja. Grannen som har fött upp GD i flera år var här och såg henne igår. Han tappade hakan när jag sa att det är så långt kvar, och berättade skadeglatt att han fått 13 valpar i en kull, och hon var typ så här rund när det var en vecka kvar. Taskigt! :D

När Mamma Mu skulle ha sin sista kull var hon lika stor som sina andra två. I de två första fick hon 11+ 11. I den sista 4 st. Men de fyra var dubbelt så stora!!!!
 
Haha, ja. Grannen som har fött upp GD i flera år var här och såg henne igår. Han tappade hakan när jag sa att det är så långt kvar, och berättade skadeglatt att han fått 13 valpar i en kull, och hon var typ så här rund när det var en vecka kvar. Taskigt! :D
Jag har en pappersbild någonstans på en 7 veckor gången dobbistik som fick 14,hon såg ut som en tunna o magen släpade bildligt vid knäna.
 
När Mamma Mu skulle ha sin sista kull var hon lika stor som sina andra två. I de två första fick hon 11+ 11. I den sista 4 st. Men de fyra var dubbelt så stora!!!!

Sånt vill jag höra! :D

Jag har en pappersbild någonstans på en 7 veckor gången dobbistik som fick 14,hon såg ut som en tunna o magen släpade bildligt vid knäna.
INTE sånt :eek:
 

Mkh 35 cm med 10 dagar till valpning - 10 valpar

jnzeysfmoxyxikd.jpg


xdjyuqhyfzoijl.jpg


;)
 
Haha, ja. Grannen som har fött upp GD i flera år var här och såg henne igår. Han tappade hakan när jag sa att det är så långt kvar, och berättade skadeglatt att han fått 13 valpar i en kull, och hon var typ så här rund när det var en vecka kvar. Taskigt! :D
Polly var rätt rund strax innan hon skulle få sin första kull (6 valpar). Här är dagen före dom föddes och trots sin kroppshydda så kunde hon inte låta bli att skutta upp på alla stenar hon hittade (läs kravla sig upp med mattes hand under rumpan haha) :D
 
Alltså - jag älskar när folk vill komma och hälsa på för att känna lite på rasen och gärna vill hälsa på igen sen när jag har valpar - men som inte är helt redo förrän om 1 år att skaffa sin första valp då dom har en del projekt igång före dess. Att verkligen ta sig tid att känna på om det är rätt ras, planera ordentligt i förväg, ta reda på så mycket fakta som går att få veta osv är guld värt och valpspekulanter man vill hålla hårt i :)
Har två sådana familjer sedan förra året som vill ha valp i år och det känns så himla rätt och dom som hälsade på idag vill ha om ca 1 år :)
 
Jag har en pappersbild någonstans på en 7 veckor gången dobbistik som fick 14,hon såg ut som en tunna o magen släpade bildligt vid knäna.
Hur gick det med valpbilderna som var utlovade? :angel: Jag har bara sett sett en valp fotad i vindtunnel än så länge. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 098
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 226
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 740
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 148
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp