Bukefalos 28 år!

Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

perfekt:D

tio

Edit: vad har du gjort av fuxen?:)
 
Senast ändrad:
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Han är kvar :D Han har växt över till häst dock, är hela 151 cm utan skor enligt oss själva men har inte mätt honom riktigt än :)
Så jag ser inte för lång eller stor ut, på gränsen? Han är en welsh cob på 146,5 cm och viktbärande så vikten spelar ingen roll här heller, utan mest längden :)
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

dom blir oftastlite mindre när dendär saken kommer på ryggen.. :)

Nej du ser inte för lång ut för den mörka enligt mig

Den mörka vill jag ha:(
 
Senast ändrad:
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Haha, eller så blir de större när de spänner sig (;

Han är underbar, haha xD

Skönt att höra att ser bra ut, så slipper man oroa sig för att folk på tävling/träning ska tänka "men gud, gå över till storhäst, stackars häst" osv..
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

*kl*

Tänkte lägga in lite exempelbilder ;)
Jag är 171lång. Lika lång på alla bilder, vikten har varierat men gått stadigt uppåt ;P
Ni får gärna säga vilken ni tycker jag passat bäst på.

Gissa gärna mankhöjden på hästarna!

Lite dålig bild. Men storhästen är min nuvarande
PIC_0469.jpg


Kwpnvallack
pictuers103.jpg

pictuers105.jpg



Korsningsvallack
cponny.jpg
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Jag tycker det ser bra ut på alla. Men om jag ska säga vilken du ser bäst ut på så hade jag valt Kwpn-hästen. Av den enkla anledningen att du ser ut att sitta mycket bättre på honom. Kan kanske ha att göra med att han inte är lika bred? Har man korta ben så kan det vara svårt att sitta bra på en stor och bred häst.

Kan ju vara vinkeln eller bara tillfällighet också, men jag tycker ni såg fina ut ihop! :)

Den vita såg också ut att vara mer lagom till din benlängd. Jättefin häst!
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Den lilla bruna som ser ut som en b-ponny (:D) är mitt hjärta, mitt allt. Bytte dock för att jag kände mig påtok förstor.
Han är 154cm

Den vita är tyvärr inte kvar här längre :(
Supertrevlig kille med mycket personlighet
167cm

KWPN:en gillar jag, dock inte ridbar längre pga. sina hovar. Dock är han väldigt tuff och frän och hade honom som sköthäst ett tag. Tycker han bär upp mig bra.
173cm

Den stora smala bruna är jag inte särskilt förtjust i :P Han är extremt segriden. Man får ALLTID träningsvärk, han är lite spattig och oberäknerlig vilket gör att jag är livrädd honom. Han känns dock bäst storleksmässigt.
175cm

Min nuvarande är en raring men inte riktigt min i hjärtat. Jag gillar henne ridmässigt men inte hanteringsmässigt.
Känns också bra storleksmässigt.
165cm
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

haha, jag han är fin! Så jag ser inte för lång ut på honom, kan jag komma ut på tävlingar utan att folk tänker och tycker att jag är för lång och för stor?
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

egentligen ska dom skita i de..
jag är ju lite lång på min ponny men jag har honom på vidareutbildning. Han drar iväg med småbarn.
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Nej det tycker jag inte. Jag hade inte reagerat i alla fall. Men det finns väl alltid någon som ska ha nåt att gnälla på. Och det beror ju ofta på vad man är van vid också. Ser man bara småflickor på 170 hästar hela dagarna så är det klart att det blir kontrast.
Men jag tycker inte du ser för stor ut. Och känns det bra så hade jag definitivt inte oroat mig.
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Hej!

Nu är det så att jag ska antagligen börja rida en ponny på ca 140-142 i mkh,
men är lite orolig över att jag är för stor för henne. Jag är 170 och väger
omkring 64 kg.

Vad tror/tycker ni? Tacksam för svar.:)

/Sofia
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Kan bara svara för mig själv. Jag skulle ALDRIG sätta mig på något under 150. Skulle känna mig enorm!
Jag är 171cm.
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Poisonous, är rädd att jag kommer känna mig superstor på henne.. har inte ridit ponny på hur länge som helst dessutom.
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

halv knapp

jag är också där runtom och rider c ponny och känner mig inte lång;) eller jo vissa dagar kan jag göra det om jag har väldigt mycket kläder
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

"halv knapp"? ;P

hur lång är du ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 206
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Roheryn
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: MiniLi
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp