Bukefalos 28 år!

Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Tänk inte så!:laugh: Jag tycker det ser bra ut! Det är ju ungefär samma storleksskillnad som mellan mig och min ponny:laugh:
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Häst: 137cm, kraftig typ
Ryttare: 170cm/50kg
När jag rider hästen med normala läder är det ca 1dm till godo innan benen är vid magens slut, men är det okej?
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Bild?:laugh:

Min är ju ungefär lika hög men jag är ju bara strax över 160.. Har en kompis som nog är i ungefär samma längd som dig som har ridit honom några gånger och jag tycker att hon är för stor. Men då väger hon också mer än dig. 50kg tar ju en stor c-ponny lätt!:laugh:
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

jar har nu ett tag ridit en c-ponny på 138, dock väldigt grov, och ja e ca 1.68/1.69 och ja känner mig inte förstor på henne, men somsagt, bild?:)
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

+ Fashionistan och Elina8

Tack för era peppande ord :) Jag är ju som sagt kär i min lilla pygmée så det blir till att bygga en massa muskler och mota bort de griller jag har i huvudet!
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Muskler gör ju jätteskillnad, så förhoppningsvis kommer hon kännas lagom efterhand som hon bygger på sig.
Min lillkille var väldigt omusklad i våras och då kunde jag absolut inte rida barbacka på honom, det kändes inte rätt alls. Men nu när han breddat sig och byggt massa muskler över ryggen så känns han som vanligt igen.
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Låter kanon! :D För hon var himla söt, och som sagt, det syns att hon är ung och har en hel del kropp kvar att växa i så att säga! :laugh::love:
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Nån som har en ide om maxvikt till min lilla fjutt? :)

Hon är en 5 årig blandning mellan Welsh och shetland och är ca 116 cm i mankhöjd. Inte så musklad, ganska tunn där fram och lite rund om magen.

Hittade tyvärr ingen bild men finns det någon som har en ide ändå? :bump:
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

50-55kg? Låter ju som en himla nätt donna, så kanske mer åt 50kg hållet och en kort ryttare!
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Du ser verkligen för stor ut på honom! Ser heltokigt ut! Hade nog inte tränat mer för den tränaren om hon säger att du sitter kanon osv, för tyvärr, det ser inte alls harmoniskt ut!

Men himla söt ponny! :love:
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Jag tänkte lägga upp lite nyare bilder på mig och min D-ponny och fråga igen, ser jag stor ut? Det är tänkt att jag ska tävla henne hoppning och utbilda henne.

cimg2107_124071429.jpg


cimg2131_124071951.jpg


cimg2110_123571064.jpg


tacksam för svar
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Jag ska ev. provrida en maxad c-ponny ihelg då ägaren söker medryttare. Jag är 152cm lång och väger 43kg, han är som sagt en maxad c-ponny, ganska bra musklad, lite grövre i typen. Är jag för stor? Ägaren är iof både längre & tyngre än mig, och han går ju jättefint med henne, men alla hästar visar ju inte vad dom tycker..:)
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Om någon SER för stor ut behöver det inte mena att hästen tar stryk av det. Skit i vad folk tycker om hur det ser ut, tänk på hur det känns och funkar.
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Jag tror inte alls att det ska vara något problem storleksmässigt. :)
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Jag tycker det ser jättebra ut:laugh: vad var det för längd/vikt/höjd på er?:laugh:
 
Sv: Längd och vikt för olika ponnyer och hästar?

Han är väl 138-140
Jag är (beroende på tid ;)) 164-168 ungefär.
Har inte vägt mig på ett tag och har inga planer på att göra det men eftersom han är viktbärande ser jag inte det som nått problem :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 307
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Roheryn
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 061
Senast: MiniLi
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp