Bukefalos 28 år!

Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Det kan ju vara väldigt olika från individ till individ. Hur lång är du?
85kg för en såpass stor fjording borde ju inte vara några problem. Min kille som väger ca 80-82kg har ju ridit ibland på min fjording på 143,5cm och det verkar ha funkat bra.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

He he jodå....bocka det kan han!!!! :eek: :cool:

Och så här "illa" ser det ut när en ryttare på 170 cm och 95 kg galopperar på en "C-ponny" !!! ;)

http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=15406&c=

// M

Jag tycker att ni ser helt okej ut. Man tänker inte ens på att det är en liten häst. Själv provred jag en d-ponny idag. Han passade mig perfekt! :) Hoppas allt går bra, och att han blir min!! :d
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Det kan ju vara väldigt olika från individ till individ. Hur lång är du?
85kg för en såpass stor fjording borde ju inte vara några problem. Min kille som väger ca 80-82kg har ju ridit ibland på min fjording på 143,5cm och det verkar ha funkat bra.


Jag är 163cm,,liten o korpulent *S*

men han kändes så himmla vinglig ?:confused:
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Jag är 163cm,,liten o korpulent *S*

men han kändes så himmla vinglig ?:confused:


Hmm.. men då var det nog inte storleken det var fel på utan något annat. Vingligt brukar det ju bli om man är lång.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Knapplån....

Min sambo är ca 1.94 lång, och just nu föredrar han min lilla pålla som är egentligen alldeles för liten för hans längd....

Jag försöker få in honom på min valack istället som är bra mycket större och tar upp längden mycket mer....

Ludde, hästen på bilden är 1.64 (ganska grov) dock väldigt omusklad på bilen....

Men tror ni att det skulle passa?




Här ser ni lite bättre hur han ser ut som musklad....Dock långt ifrån färdigmusklad...(även betestjock)



//Domino_s

Ingen som vill kommentera!? :confused:

//Domino_s
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Det ser ju ut att passa....? Varför tvekar du?

Jag antar att du inte ställer frågan bara för "att".....eller?
Finns det något mer vi borde veta annars ser jag inga problem...

// M
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

KL

har hittat en jättesöt maxad c-ponny som jag är sugen på att köpa.. ska främst ha den som sällskap, men skulle det gå bra att rida den också? det står att den är viktbärande och den ser välmusklad och fin ut. jag är givetvis för lång :p med mina nästan 178 cm, men väger max 65 kg. skulle det funka att rida den lite lättare nån dag i veckan?

inte för min egen del, jag har ju stor häst att rida, men för ponnyns, så den får lite motion! kan ju tömköra och longera men blir ju inte riktigt samma.

skulle det funka??
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

jag tror absolut att det inte är några problem ;) provred för ett tag sen själv en maxad C. är ju visserligen kortare än dig (170) men kände att det var det minsta för mig som jag kunte tänka mig att rida regelbundet och träna och tävla med. Så att bara lunka ut eller nått lättare pass på banan tror jag absolut inte är nått problem, bara du är ganska balanserad :)
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

hej på er...

jo det är så här... skratt, skrik eller va inte elaka nu ;-)

men jag har en nioårig ardennersto här hemma.. ganska så omusklad... och jag har inte ridit på ett tag då jag bara haft skadade hästar + varit gravid och fött tvillingar. men nu så har jag då tagit hem ardennern för ev köp, men tycker ni att det är okej att rida henne då jag väger en liten bit över 100 kg å är 160 lång?? (ja jag borde gå ner 40 kg minst, men något lättare sagt än gjort).
jag är inte ute efter att NU rida henne hårt, utan bara skritta i skogen, möjligtvis något travsteg när jag har balans att sitta kvar (då hon ser spöken ÖVERALLT).

va säger ni??
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

här kommer en bild... kolla inte in sitsen, inte lätt å sitta korrekt på en tjock ardenner :angel: (sen att det va nåt år sen man red med :smirk:



hoppas nu bilden funkar...
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Hihi, du ser ju liten ut på den hästen. Tror inte det är några problem.;)
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

haha vilke söt köttbulle du hittat! :love:

rid på du! jag ser inga som hellst problem med de inte!
Lycka till!
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Håller med minternet..

förstår inte varför han inte skulle kunna rida!?
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

hej på er...

jo det är så här... skratt, skrik eller va inte elaka nu ;-)

men jag har en nioårig ardennersto här hemma.. ganska så omusklad... och jag har inte ridit på ett tag då jag bara haft skadade hästar + varit gravid och fött tvillingar. men nu så har jag då tagit hem ardennern för ev köp, men tycker ni att det är okej att rida henne då jag väger en liten bit över 100 kg å är 160 lång?? (ja jag borde gå ner 40 kg minst, men något lättare sagt än gjort).
jag är inte ute efter att NU rida henne hårt, utan bara skritta i skogen, möjligtvis något travsteg när jag har balans att sitta kvar (då hon ser spöken ÖVERALLT).

va säger ni??

Om jag sitter med 95 kg på en fjording som är C-ponny.....

http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=15406&c=

...så kan du nog lugnt köra på med din ardenner eller vad tror du själv?
;)

kolla ryggen varje dag bara så märker du om det uppstår problem

// M
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

ja visst är hon söt min lilla köttbulle som du kallade henne
står just nu i begrepp om att köpa eller lämna tillbaka henne, kan verkligeni nte bestämma mig... men fin är hon




skulle vilja arbeta henne från marken, men är ju typ helt grön inom detta, hon ska vara inkörd och körd mycket... jag vill tömlongera, men tittat runt lite här på buke, å bara 1 gör som jag blibit lärd, att använda vanliga selen, köra tömmarna som vanligt genom ringarna å sen yttertömmen ner under rumpan, å sen ut på spåret..
lite OT, men ni verkar ju så trevliga här..

hoppas nu jag inte skrämt er med bilder på mig å dixi, ni ska bar veta va för ekipage som lurar i skogarna :rofl:
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Men kan du inte ta ut en tränare då?!

så gjorde jag för att lära mig tömmköra...är fortfarande inte bra men nu sitter de dugligt! tycker dessutom de är en bra tärning för mig oxå! då måste jag springa lite me! :idea::D
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

det värsta är att det finns nog ingen bra tränare här, tyvärr... vet bara en , och dom är lite oseriösa tror jag..

men kan man göra så som jag lärt mig???

skulle gärna vilja behålla Dixi å träna henne och mig i ALLT... men detta med tränare, inte lätt!!
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

+ att vi har börjat i lite fel ände (som vanligt :smirk:) har skaffat en häst i inte får lasta i vårt släp, + att ingen av oss har nåt E kort ÄN... så då måste jag hålla mig på hemmaplan i hagar där det står klarvatten efter detta j*vla regnande i södra sverige...
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

hmm, skulle bara lägga till denna tråd.. antar att manmåste skriva nåt då, är ännu inte så hemma på buke
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Vilken vacker ardenner!:love:

KL*
Jag har nästan inte fått några kommentarer om mej och min kille. jag känner iofs bäst själv att jag inte är för stor så jag tvivlar inte på något sätt att jag skulle vara för stor för att rida på honom. Men det är ändå intressant att höra vad andra tycker.
Jag är då ca 162cm/46kg. Ponnyn är just nu ca 137cm.
:
SNV31644-1.jpg

SNV31645-1.jpg


SNV31932-1.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 296
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 349
Senast: QueenLilith
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 465
Senast: Askur
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 821
Senast: FrontLine_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp