Bukefalos 28 år!

Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Absolut inte!
Jag rider ju på min shettis i mellan åt. Bara kortare lugnare promenader men ändå. Jag är 162cm och väger 45kg och hon är 108-109 och väldigt grov. Inga problem alls! Jag får hålla in henne annars springer hon iväg... Så hon tycker nog inte det är speciellt jobbigt. Känner hästen väldigt väl så märker när hon säger ifrån. Men hon busar på som vanligt. Red en sväng igår på gräsbanan. Skritt i kanske 20-25min, några få travsteg också bara för att "testa gasen".
Men en sak som är ganska viktigt är att jag även tömkör henne en hel del och jobbar henne på annat sätt så att hon får muskler, så att hon orkar bära upp mej sen dom få gångerna jag rider på henne.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Varför skulle inte hon kunna rida på sin c-ponny om du kan rida på din shettis??
Längdmässigt så är ju du längre på din shettis än hon på sin c-ponny. :confused:
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Hon är ABSOLUT INTE för stor för att rida på den i mellan åt! Du missuppfattade lite nu;)
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Haha, det var ju en annan sak. :rofl:
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Haha jag får vara lite mer tydlig nästa gång.;) DU! jag skickar ett PM till dej, vill fråga om en sak.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

hej:) ,jag är ca 160cm & är normalbyggd. tkr ni att jag ska köpa en maxadc, elr en d-ponny? (:
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

hej:) ,jag är ca 160cm & är normalbyggd. tkr ni att jag ska köpa en maxadc, elr en d-ponny? (:

Jag tycker du kan välja lite som du vill. Provrid och se främst efter individen. Ska du tävla dressyr tycker jag nog du kanske ska välja d-ponny, men eftersom du bara är 1.60 spelar det ingen roll tycker jag. :D
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

*kl*
tycker ni jag ser lagom ut på denna ponny?
Dock är den tagen för över 1 år sen och jag rider i vanliga fall storhäst, men denna ponny gick hästlektioner för han slängde av ponny ungar, så han fick gå häst.

IMAG0369.jpg


nu rider inte jag denna ponny något men ville fråga ändå.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

köp en d! det är så tråkigt att växa ur sin häst =(
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Ursäkta OT...
Tjalfe, du har för många meddelanden så jag kan inte skicka till dig...:o
 
Senast ändrad:
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

OJ:o Fixat:D
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Vad skulle ni här i tråden tycka om att jag köpte en maxad lite grövre B-ponny att rida på i skogen och lättare dressyr övningar i mellan åt. Och variera med körning. Jag är 162cm/45kg och ganska väl balenserad.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

det är så olika.. .jag är ca 170 och väger runt 55kg
här sitter jag på min egen häst runt 157-160 (växer fortfarande så det knakar) Tycker det ser lagom ut.

trav.jpg


Rider även en B-ponny ibland:eek: det ser fruktansvärt ut, men rider den enbart i utbildningssyfte ca 1ggr/vecka då den är lite elak och den är kollad av veterinär så fasonerna beror inte på nån skada.

Sen rider jag även en D-ponny ibland som inte är särskilt hög runt 143-145 skulle jag gissa. Har tyvärr ingen bild men den ser jag liten ut på:eek: Han är så otroligt bred liksom.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Hej. Jag är 16 år och jag är 168 cm lång, väger 52 kilo. och jag undrar om jag kan rida ponny mer eller om jag måste övergå till häst?
jag har bra balans.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

D-ponny är nog inga problem!
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

okej bra :P tack.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Hej Allesammans.
Jag tänker inte ge mig in i den här tråden men måste få det här ordet hört;
Jag tycker att det verkar rätt meningslöst att skriva och fråga på Buke om man är för stor (eller vad det nu kan vara) för sin häst.
Fråga ridlärare eller människor ni har omkring er. Sen kan man ju använda sitt sunda förnuft.

Hoppas någon håller med! ^^

Kram M-oaa
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Kl
Håller med men känns att tråden dog på fläcken.
 
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

showimage.php


okeej...kanske jag kan få nån liten "komentar" om mig och min häst :p :)
Han är 163 cm hög och jag är 165 cm, han känns jätteliten verkligen, va tycker ni det ser ut som?? :cool: :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 683
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 511
Senast: QueenLilith
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 518
Senast: Askur
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 842
Senast: FrontLine_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp