Bukefalos 28 år!

Längtan till Norrland.

Sv: Längtan till Norrland.

Nej det är inte den. Jag har googlat också, men hittar den inte. Men jag låg här och skrattade ett tag av alla saker man kan hitta om man googlar på "riktiga Norrland". Man kanske måste ha lite förankring för att förstå det roliga i det hela. Och eftersom mina kompisar kommer från samma ställe har vi ju samma syn på det. Även samma upplevelser.

Min sambo tycker också det är rätt roande. Det är som värsta partydödaren att berätta vart jag kommer ifrån för alla inser att deras kusins mamma som är från Kramfors egentligen inte kommer så långt bort ifrån.

Sen om någon inte blev sugen på att åka till Norrland för att jag är dryg så är det verkligen inte min förlust! För jag bor ju med alla icke dryga Stockholmare O:o)
 
Sv: Längtan till Norrland.

Jag kommer aldrig glömma när jag först flyttade ner till Skåne och började gymnasiet. På en av de första lektionerna bad läraren en tjej att rita en ungefärlig sverigekarta på tavlan, så alla kunde placera ut var de bodde. Den var inte alldeles olik kartan jag la upp innan, det rådde ingen tvivel om att hon var skåning :p :cautious:
 
Sv: Längtan till Norrland.

Jag förstår ärligt talat inte ett ord av vad du menar.
 
Sv: Längtan till Norrland.

Min sambo tycker också det är rätt roande. Det är som värsta partydödaren att berätta vart jag kommer ifrån för alla inser att deras kusins mamma som är från Kramfors egentligen inte kommer så långt bort ifrån.

Vadå, den coolaste är den som kommer längst bort ifrån eller? :confused:
 
Sv: Längtan till Norrland.

Men jösses! Du skäller ju bara rakt ut i luften. Vem är du arg på? Och varför?
 
Sv: Längtan till Norrland.

Detta kan omöjligt komma från någon som faktiskt tillbringat en vinter i Norrland
Jag tycker en vecka är mer än tillräckligt ...

Jag fick ganska exakt samma känsla då jag under ett år bodde en bit väster om Sundsvall.

Sedan dess, när någon visar mig en vacker vy och är stolt och lycklig över att ha den utsikten från sitt fönster, känner jag en omedelbar inre tomhet. Frånvaron av människor, skrämmer mig nästan.
Samma lika. Så bra beskrivet.
 
Senast ändrad:
Sv: Längtan till Norrland.

Nej fan. Högakusten är södra Sverige. Det växer till och med saker där! Därför skulle jag vilja ha sommarstuga där så vi fick lite värme på oss!

Det är lite komiskt att du minsann vet vad "riktiga Norrland" är, men kallar Höga kusten för södra Sverige :D
 
Sv: Längtan till Norrland.

*kl

Den här tyckte jag var lite rolig: Sverigekarta

Men bäst av alla satirkartor ever, är Norrland for beginners :D

*delvis kl* Fortsätter på samma tema:

Norrlänningar och temperaturer:

+15°C Stockholmarna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar, för varmare än så här blir det inte i Norrland.

+10°C Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.

+5°C Malmöbornas bilar vägrar att starta. Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.

0°C Vatten fryser till is. Vattnet i Torneälven blir lite tjockare.

-5°C Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.

-10°C Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.

-20°C Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30°C Folk i Malmö dör av kyla. Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.

-40°C Stockholm krackelerar sönder i kylan. Norrlänningen köar vid den lokala hembrännarn.

-50°C Isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen. F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.

-60°C Torneälven fryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.

-70°C Den falska norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus. F21 drar ut på vinteröverlevnadskurs.

-183°C Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

-273°C ALL atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga till varandra "Helvete, vad kallt det känns ute i dag".

-300°C Helvetet fryser till is. Norrlänningarna är ensamma kvar på jorden.

:p :rofl:
 
Sv: Längtan till Norrland.

Har inte läst hela tråden. Men jag som kommer från Ystad har ju flyttat upp hit till Sundsvall. Jag ÄLSKAR naturen! Det är ett helt annat rofyllt lugn som är alldeles underbart. Det må vara mörkt på vinterna, men ärligt talat blir jag mer tokig på de ljusa nätterna om sommaren. Nu i juli börjar det dock äntligen rätta till sig:p. Saknar inte den eviga blåsten och de råkalla vintrarna. Är mycket härligare att var ute och rida i snö än i blåst och duggregn. Har varit utan ridhus alla vintrar häruppe och kan ändå hålla igång bättre här än vad jag kunnat i Skåne utan ridhus.
 
Sv: Längtan till Norrland.

:rofl: Min totalt norrländska kropp har inte läst det där :mad:
Lade nog undan vinterkläderna sist i Köpenhamn, medan jag fortfarande tränade i vintertights och ulltröja sprang de flesta runt i shorts och t-shirt och jag huttrade inombords när jag såg dem :p

Den här http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTT-BlSdcrbmVPchk4FZ7QUR2CQhk5zN4oKMwR_Xor0BDuUbK_Q9g som stjarnfrukt länkade till är hemskt nog alltför mycket hur jag tänker (förutom att jag tänker norrland och södra norrland, inte riktiga och låtsas), specielt det där området whatever är riktigt anonymt för mig och har faktiskt svårt att placera något där sådär spontant :o
 
Senast ändrad:
Sv: Längtan till Norrland.

*kl*

Jag älskar mina norrlänningar... speciellt en då ;) vad som är roligt är att de flesta jobb i Sverige inom mitt yrke är i Norrland men när jag pluggade svor jag på att aldrig bosätta mig norr om Dalgränsen.

Mitt första jobb inom mitt yrke var utanför Östersund 2008, så långt norrut hade jag aldrig varit tidigare. Det var en käftsmäll, det var så vackert där. Nåväl, jag fortsatte jobba "här nere" (Dalarna) och fick ett erbjudande 2010 att åka upp igen. Jag ville INTE åka men hey, det var jobb. Det jag gick igenom vintersäsongen 2010 kommer jag aldrig att vara med om igen, på gott och ont. Jag har vänner uppe där, min kärlek finns där plus att landet talar till mig (tom så illa att min chef jag sällan träffar pratar om "my spiritual connection" med området. Senaste gången körde vi upp från Falun och han sa att jag förändrades när vi började närma oss Östersund).

Norrland är speciellt, så är det bara.

*slut sentimentalt dravel*
 
Sv: Längtan till Norrland.

Jag är född i Boo Then. Men det stör mig att dom placerat saker fel, tex Gelly War och Mum Berry Jey. Men det är ju petitesser, jag älskar den där kartan :love: Dock kräver den ju att man känner till endel hålor så att man kan räkna ut vad det står :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hovlera
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp