Lärare avstängd från undervisning

Sv: Lärare avstängd från undervisning

Verkar vara en mycket bra VD nu i allafall! :bow:

Men jag känner som att om man läser mellan raderna litegrann så säger hon ju att sådant här har hållit på länge, och det utan att ledningen brytt sig. Hemskt! :crazy:

Jag håller med om att hon verkar .. rejäl, i brist på bättre ord! :D

Men hon har väl inte varit VD länge alls? Kan tänka mig att tidigare VD'ar (och nu generaliserar jag grovt) ansett det vara viktigare att ha kvar läraren med det namn han har knutet till utbildningen, än att oprofessionellt, oönskad och/eller olagligt beteende stoppas. Gubbar inom hästvärlden håller väl varandra om ryggen? .. :crazy:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

tänkte inte just på detta fallet utan på alla de andra tjejerna som utnyttjas av sina arbetsgivare och/eller tränare. Tror inte att detta är unikt för Flyinge.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Pedofiler är något helt annat!
Och tjejerna i fråga har ju även fyllt 15 år, då är det ju tillåtet att ha sex!
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Kan tänka mig att tidigare VD'ar (och nu generaliserar jag grovt) ansett det vara viktigare att ha kvar läraren med det namn han har knutet till utbildningen, än att oprofessionellt, oönskad och/eller olagligt beteende stoppas. Gubbar inom hästvärlden håller väl varandra om ryggen? .. :crazy:

Jag har inte tänkt på det på det viset, men usch och fy, jag tror tyvärr du har helt rätt! :crazy:
Och man kan ju undra om tidigare VD:ar valt att inte lyssna, sticka huvudet i sanden eller kanske tom avfärdat det hela med att "lite får de tåla", tycka att läraren är värd mycket mer än en "liten elev" osv. Usch! :crazy:

Och nej, hon har inte varit VD värst länge.

Hela ridsporten håller varandra om ryggen rätt rejält tycker jag, det ska liksom vara idoldyrkan när någon har lyckats, och kommer då någon "liten skit" så ska den bara hålla tyst eller åka hem i det närmaste!
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Vad har 3-årstest i Granelundshallen med tråden att göra :confused::confused:

Jag svarade på Kopparbergs inlägg som du säkert såg, och det handlade om att hålla folk om ryggen och idoldyrkan. Något som kan tydligt utläsas från Tidningen Ridsports referat.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Jag svarade på Kopparbergs inlägg som du säkert såg, och det handlade om att hålla folk om ryggen och idoldyrkan. Något som kan tydligt utläsas från Tidningen Ridsports referat.

Jag öppnade din länk och fick fram 3 års testet. Läste igenom artiklen och fick inte ihop det med idoldyrkan.

Jag måste vara förbaskat dum som inte fattar :o:crazy:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Jag öppnade din länk och fick fram 3 års testet. Läste igenom artiklen och fick inte ihop det med idoldyrkan.

Jag måste vara förbaskat dum som inte fattar :o:crazy:

Tror jag inte alls att du är. :p

För mig är referatet skrivet på ett sätt som visar klar beundran för vissa. Nu tycker jag säkert att det är extra tydligt eftersom jag är väl bekant med vissa namn.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Jag har inte tänkt på det på det viset, men usch och fy, jag tror tyvärr du har helt rätt! :crazy:
Och man kan ju undra om tidigare VD:ar valt att inte lyssna, sticka huvudet i sanden eller kanske tom avfärdat det hela med att "lite får de tåla", tycka att läraren är värd mycket mer än en "liten elev" osv. Usch! :crazy:

Och nej, hon har inte varit VD värst länge.

Hela ridsporten håller varandra om ryggen rätt rejält tycker jag, det ska liksom vara idoldyrkan när någon har lyckats, och kommer då någon "liten skit" så ska den bara hålla tyst eller åka hem i det närmaste!

Jag tror (tyvärr) att du är inne på samma spår som mig, att det är lättare att sticka huvudet i sanden och att elevens välmående är värt mindre än en lärares anseende.

Håller med fullt ut, är man etablerad har man rätt tills motsatsen är in i minsta detalj bevisad (och ibland även då!). "Det vore ju himla tråkigt att den här fina ryttaren som är så himla duktig ska dras ner i skiten på grund av någon slappkäftad flicksnärta...". typ.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Precis!

Och om jag får gissa så är det ofta (dock vet jag ju inte om det är så i det här fallet) så att sådana saker kan viftas bort med "men det var väl inte så farligt".

Och som elev kan man ju också tänka att man vill inte "bråka", man ska ju snart söka jobb! Och att då bli känd som "bråkstaken" hos arbetsgivare, vem vill det?
Min klasskompis har blivit utsatt för rejäl diskriminering, men hon vill inte anmäla, hon vill inte var känd som "XX som bråkar" nu när vi söker jobb!
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Förstår inte heller, och då hjälpte jag ändå till att visa hästar där, varav två omnämns i referatet ;)

Menar du att skribenten eller domarna är skyldiga till denna "idoldyrkan"?
För som jag ser det är det inte något konstigt alls i skrivsättet.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Jag tror (tyvärr) att du är inne på samma spår som mig, att det är lättare att sticka huvudet i sanden och att elevens välmående är värt mindre än en lärares anseende.

Tror tyvärr ni är inne på rätt spår...

Dessutom är det ju hemskt jobbigt om skolan ska behöva gå igenom ev. rättegångar och uthängning i media - vi måste ju tänka på skolan! :eek:

:grin:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Finns det ungdomsryttare som tackar nej till ett träningstillfälle med Rolf-Göran Bengtsson? Ridsports krönikör Christel Behrmann fasar...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har stormat kring ridsporten de senaste dagarna då en landslagsryttare stängts av tills vidare. Idag kallade det Svenska...
Svar
17
· Visningar
1 161
Senast: Asko
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 526
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 667
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp