Lärare avstängd från undervisning

Sv: Lärare avstängd från undervisning

Jag kan gissa vem det är och varför.. Åtminstone om man ska tro på de rykten jag fick höra av elever där när jag var där några veckor :cool:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Det är omöjligt för en utomstående att inte bli grön av nyfikenhet när du skriver så... :)
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

The one and only :angel:. Otroligt att det tog så lång tid innan det kom ut i media!
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Visst är det så...

Men det lär väl röra sig om missbruksproblem av något slag, tragiskt i sig.

om det är missbruksproblem är det nog inte den jag tänkte på... jag hörde rykten om en tränare som pillade på småtjejer :cool:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

KL

Då börjar spekulationerna och ev oskyldiga personer hängs ut på nätet.

Om hoppryttare mm. Dryckmissbruk eller sex missbruk hua vad man kan fantisera om när man inte vet sanningen.

Då ställer jag mig frågorna:

Hur många arbetar på flyinge som undervisar?
Hur många kanske är anställda på bara några % i månaden för specialundervisning?
Måste det vara undervisning i ridning? jag har för mig att det finns många olika kurser som eleverna kan läsa, tex foder, skötsel mm.

Tänk på att det är många drabbade när något sådan här händer, familjer, arbetskamrater, vänner, och själva arbetsplatsen.

Rykte är lätt att få men svårt att tvätta bort.

Finns anledning att ledningen inte går ut med vem det är och det tycker jag att det är klokt.

Får väll tillägga att jag inte känner till vem det är och varför utan är i mot alla spekulationer.


(ursäkta ev stavfel men har svårt att tänka på det när jag är upprörd. Ordblind)
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Fast i det här fallet så är det rykten som har funnits en längre tid och som ju verkar vara sanna. Det är inget taget ur luften direkt, jag har inte varit mycket på Flyinge men det lilla jag har varit så har jag hört oändligt många historier :crazy:.

Tragiskt är det, sannerligen, och vad som händer vet vi såklart inte.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Men vill man motverka spekulationer brukar det ju vara bättre att säga vem det är direkt. Det är ju knappast något som inte kommer att "läcka", det är ju bara för en elev att tala om vilken lärare som inte får undervisa. :angel:

Däremot om man lägger locket på så kan det flyga allehanda rykten om personer som inte alls är inblandade och som får lida och kanske en "stämpel"

Isåfall skulle dom inte uttalat sig överhuvudtaget. Då hade jag inte haft en aning om att en lärare på Flyinge var avstängd :grin:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Hmm googlar man så hittar man på ett annat forum från 2008 vem det rör sig om. Vilken idiot :mad:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Däremot om man lägger locket på så kan det flyga allehanda rykten om personer som inte alls är inblandade och som får lida och kanske en "stämpel"

Isåfall skulle dom inte uttalat sig överhuvudtaget. Då hade jag inte haft en aning om att en lärare på Flyinge var avstängd :grin:

Du har helt rätt. Nu tror jag inte att det är Flyinge själva som gått ut med detta utan Ridsport har med all säkerhet blivit tipsad av någon som vet om vad som har hänt (med all säkerhet vet alla på Flyinge).

VD:n har säkert fått frågan från journalister och då varit tvungen att svara på det här sättet.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Nu ser jag att du har ett hemligt nick (en post) men tja... det var den personen jag tänkte på, henom har raggat på ett syskon till mig när denne var 17 och följde med som hästskötare (på sin praktik) på en hästtävling på flyinge.
Men, ska understryka att det ju inte behöver innebära att det är samma person.

Om det är samma lärare som jag tänker på så är det på tiden att det sätts stopp, eleverna är alltid i en beroendesitts i ett sådant läge.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Om det är samma lärare som jag tänker på så är det på tiden att det sätts stopp, eleverna är alltid i en beroendesitts i ett sådant läge.

Håller med, förstår inte varför det har tagit så här lång tid, men samtidigt så kan jag förstå. Han är inte vem som helst.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

*kl*

Jag förstår inte varför man inte publicerar hans namn för att få slut på spekulationerna?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Finns det ungdomsryttare som tackar nej till ett träningstillfälle med Rolf-Göran Bengtsson? Ridsports krönikör Christel Behrmann fasar...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har stormat kring ridsporten de senaste dagarna då en landslagsryttare stängts av tills vidare. Idag kallade det Svenska...
Svar
17
· Visningar
1 161
Senast: Asko
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 526
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 667
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp