Lärare avstängd från undervisning

Sv: Lärare avstängd från undervisning

Mjo, men jag menade som sagt inte att de skulle namnge honom. Utan att de på riktigt tror att folk här inte kommer kunna lista ut vem det är när de raderar inlägg med ytterst knappa antydningar (som de som redan har starka misstankar kan koppla rätt).

Som att någon tror att det förblir hemligt om de cencurerar folks inlägg här ett tag (tror de att vi kommer tröttna o glömma?) där hans namn inte ens nämns.

Det är mesigt och korkat. De flesta kan som sagt lista ut vem det är, många här vet (inkl mig själv) men ingen av oss har nämnt ngt namn fastän det inte bryter mot någon lag att göra det. Mao borde de ju isf stänga hela tråden då om helt "anonyma" spekulationer är så förbjudna. Det är ju inte bukefalos som går ut med en pressrelease direkt, utan vi som privatpersoner som yttrar oss.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Fast även om det är privatpersoner som yttrar sig så är lagar och regler kring forum ganska bökiga. Jag kan dem INTE i detalj, men det kan vara så att den som är ansvarig för forumet (i detta fall Gunnar) hålls ansvarig för vad skribenterna skriver. Samma sak i en blogg, den som har bloggen kan i vissa fall hållas ansvarig för vad som skrivs i kommetarsfälten.

Så, i iaf vissa (vet som sagt inte exakt vilka) situationer så om JAG här på Buke skriver att 'Det är Förnamn Efternamn det handlar om!', så kan Gunnar råka i trubbel. Allrahelst om jag har fel när det kommer till kritan.

Nu vet jag som sagt INTE om det är så i sådana här fall, men att det finns fall där 'ägaren' av en sida har hållits ansvarig för vad andra skrivit i inlägg/kommentarer.

Sen får man ju inte diskutera enskilda, namngivna personer hursomhelst enligt Bukes regler - även om den regeln tillämpas ganska ojämnt och 'luddigt' så skulle jag tro att en sån här tråd eg är ett typexempel på vad de menar INTE får förekomma - om man skulle nämna namn/antyda för mycket vem det är.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Är det i sådana här lägen tex rövarspråket skulle komma väl till pass? :angel:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Jag tycker att sedan Ridsport "skiljdes" från förbundet har de både bättre och vassare reportage och tyckande!

Dock så vet jag inte om jag tror de vågar gå ut med namn och fördöma i det här fallet.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Vad man förtjänar eller ej kan diskuteras iofs. Ligger det ett (sex)missbruk i botten vilket ju inte är orimligt att anta, så är ju det att betrakta som en sjukdom ÄVEN om personen kanske ännu inte har sjukdomsinsikt. Och då är frågan om man förtjänar att hängas ut. Men rent sponant, moralisk etc håller jag med dig - såga av glorian och offentliggör namnet.

Personen i fråga avbröt en behandling för sexmissbruk redan för ungefär 10 år sedan.

I det här fallet handlar det ju inte om personer under 15 år, hade det gjort det hade det ju varit straffbart och då hade väl åtgärderna sett annorlunda ut får man väl hoppas på.

Men vad har det funnits att anmäla? En sexmissbrukande gubbe som tänder på unga tjejer och har rollen likt en rockstjärna? Hur många rockstjärnor borde inte bli anmälda på samma vis? Nu när han är lärare är det väl just det som är olämpligt och därför har det nu åtgärdats.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Nog är ridsporten locket på allt!

Minns när den där dåren sålde skydd med nubb i på Scandinavium, Ridsportförbundet pillade sig i naveln och mumlade något ohörbart och de ryttare som intervjuades i ämnet svarade svävande med flackig blick, livrädda att stöta sig med någon ryttarkollega i eliten.

Men!
Det fanns en svensk ryttare som stod upp och sa att det var åt h-e, förkastligt och att han fördömde sådana som gjorde sådant! Och det var Jens Fredricson! :bow:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Håller med dig!
Varför ska folk i Sverige som gör sig skyldiga till sådana otäckheter skyddas och absolut inte få nämnas med namn och/eller bild? :confused:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Nog är ridsporten locket på allt!

Minns när den där dåren sålde skydd med nubb i på Scandinavium, Ridsportförbundet pillade sig i naveln och mumlade något ohörbart och de ryttare som intervjuades i ämnet svarade svävande med flackig blick, livrädda att stöta sig med någon ryttarkollega i eliten.

Men!
Det fanns en svensk ryttare som stod upp och sa att det var åt h-e, förkastligt och att han fördömde sådana som gjorde sådant! Och det var Jens Fredricson! :bow:

Ja det verkar som om ridsporten tolerar vad som helst, sexmissbrukare, pedofiler, djurplågare och you name it.. nu är jag inte riktigt inne så mkt på andra sporter, bara en del men inte tillräckligt insyltad för att avgöra om det är likadant i de övriga sporterna, eller om det är just ridsporten? Händer det nått extra med killarnas könsdrift när dom gnuggar kulorna mot sadeln dagarna i ända eller??
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

I musikvärlden åkte Billy Butt dit för våldtäkt. Han använde inte våld utan löfte om skivkontrakt och tjejerna hoppade glatt i säng med honom. Vårt rättssystem ansåg att det var våldtäkt för ingen av dem hade legat med honom om inte han lovat berömmelse. Vad lovar vår "man" sina offer
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

*kl*

Vad är den journalistiska/juridiska skillnaden mellan denna lärare och Ola Lindholm som hängs ut överallt nu och som inte är dömd för något?
Är det bara det faktum att O.L är åtalad? Han hävdar ju själv att han är oskyldig och han har också familj och anhöriga som drabbas. Dessutom hängdes han väl ut av media innan han blev åtalad om jag har fattat det rätt?

Kan nån förklara skillnaden?
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Skillnaden ligger säkert i som du säger att Ola har anmälts.


Ryttaren har inte anmälts som jag förstått det.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Händer det nått extra med killarnas könsdrift när dom gnuggar kulorna mot sadeln dagarna i ända eller??

:D
Ja vem vet?

Tyvärr tror jag det är lika mycket sådant elände i andra sporter också, titta bara på det Patrik Sjöberg avslöjat! :(

Skulle kunna tänka mig att de med olämpliga böjelser gärna söker sig till sporten, där finns ju det de behöver liksom! :crazy:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

En tanke är väl att Ola L är åtalad för att ha begått ett brott. Läraren har gjort något omoraliskt men inte brottsligt enligt andra här i tråden, och han är ju heller inte anmäld/åtalad.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

En tanke är väl att Ola L är åtalad för att ha begått ett brott. Läraren har gjort något omoraliskt men inte brottsligt enligt andra här i tråden, och han är ju heller inte anmäld/åtalad.

Expressen outade Ola Lindholm innan han var åtalad.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Verkar vara en mycket bra VD nu i allafall! :bow:

Men jag känner som att om man läser mellan raderna litegrann så säger hon ju att sådant här har hållit på länge, och det utan att ledningen brytt sig. Hemskt! :crazy:
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

knapplån:
Vad jag inte kan förstå är de föräldrar till utnyttjade minderåriga tjejer som inte anmäler tränaren. Det är ju samma sak som att godkänna det som hänt. Det är säkert jobbigt att dra upp det, att vittna mot sin tränare/idol. Kanske skäms man, eller tänker att jag fick ju tävla den där fina hästen... osv. Nä, dra fram pedofilerna i ljuset för de finns och de är tyvärr ganska vanliga.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

När du pratar om utnyttjande och pedofiler tycker jag du drar det hela lite väl långt. Riktigt så illa är det faktiskt inte!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Finns det ungdomsryttare som tackar nej till ett träningstillfälle med Rolf-Göran Bengtsson? Ridsports krönikör Christel Behrmann fasar...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har stormat kring ridsporten de senaste dagarna då en landslagsryttare stängts av tills vidare. Idag kallade det Svenska...
Svar
17
· Visningar
1 163
Senast: Asko
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 526
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 668
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp