Bukefalos 28 år!

Lagotto Romagnolo!!!

Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Åh vilken söt :love: Hur går det med agilityträningen då? Jag måste ta tag i våran med snart men först ska alla utställningar vara avklarade.
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Åh vilken söt :love: Hur går det med agilityträningen då? Jag måste ta tag i våran med snart men först ska alla utställningar vara avklarade.

agility träningen går bara fint!!:D
Hoppas att det snart kommer en fortsättningkurs....
Innan vi slutade kursen kom vi överens om att vi skulle träna varje söndag (för dem som ville/kunde):)
Hoppas ni kommer igång snart!
Skriv gärna hur det går.:rofl:
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

alla andra hundraser är också välkommna att bli skrivna om!!!
det behöver inta bara vara lagotto..:bump:
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Usch hjälp, jag börja tveka på om Lagotto äer rätt för oss.
Eller hund överhuvudtaget.
Har hamnat i jätte prestationsångest, vi skulle misslyckas totalt ungefär.... :crazy:

Träffade ju valparna igår.

Alltså det här med att rasens sägs kunna vara lite reserverade mot okända människor, vad har ni för erfarenhet av det?
Är de bökiga (generaliserat) i folksamlingar?
Givetvis är det väl miljöträning som med det mesta annat, men ändå.
Bara att dom inte kryper ur skinnet när det kommer för för att dom blir så glada?

Är jag bara övernojjig eller?

Enivsa ok, aktiva ynglingar ok, men sen då?

Vad har ni att säga?
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Våran är inte en sån som går fram till folk hon inte känner och är "på" men hon går fram. Sen om det är folk hon känner så kommer hon farande i full fart och är glad! Hon kan bli lite reserverad om det händer något, typ någon böjer sig ner och klappar henne fast hon inte är beredd osv men det går över fort. I nya sammanhang krävs det lite övertalning, men det är inget som tar nån tid
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Jag har 7 Lagotto (med min) i bekantskapskretsen, 1 av dem är reserverad, tyvärr så är det just min hund! Hon funkar kanonbra i folksamlingar och när vi är ute men hon gillar inte främmande män, detta visar sig enbart hemma hos oss och på mitt kontor eller om någon skulle dyka på henne då vi är ute. Får hon bara lära känna folk i sin egen takt så går det jättebra!

Sen så är det en aktiv ras, vi började träna passitivitet med Stella tidigt och nu har vi en hund som ger järnet ute när hon är lös men är väldigt lugn o behaglig inne. De andra jag känner är ungefär likadana. Själv tycker jag att det är en underbar ras, en stor hund i lagom format, det enda vi har gjort fel med Stella var att vi väntade alldeles för länge med att ta upp henne på klippbordet så det är inget hon älskar precis.

Vilken kennel är det ni har varit hos?
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

*lånar*

Jag känner flera lagotto, alla mycket sociala med folk och fä!

Min egen har varit jättereserverad, kom pangpoff vid 1 års ålder. Då kunde inte någon främmande ta i henne, nästan.
Med träning (lärde in ett ord så hon visste att "nu kommer någon, nu står jag stilla oavsett vad de gör så får jag belöning sen") så går det nu mer än bra - men det tog nog ungefär ett år av träning.
Hon är väldigt social med främmande nu, inte för mycket, inte för lite utan mer lagom (ibland för mycket...)!

Alltså det här med att rasens sägs kunna vara lite reserverade mot okända människor, vad har ni för erfarenhet av det?
Är de bökiga (generaliserat) i folksamlingar?
Se svar ovan, jag tycker generellt sett att de är mycket trevliga hundar, lätta att ha att göra med

Bara att dom inte kryper ur skinnet när det kommer för för att dom blir så glada? Nej, det tycker jag inte heller

Enivsa ok, aktiva ynglingar ok, men sen då? Glada aktiva, vill vara med på allt man gör, oavsett om det är långa promenader, träning av alla de slag eller hälsa på hos kompisar.

Jag fick också tvivlande vibbar flera gånger innan jag väl hämtade min hund, tror det lätt kan bli så första gången.
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

*kl*

Hunden blir ju mkt till vad man gör också. Men tar man det bara med sunt förnuft så är det inga problem :) jag tycker snarare att det är rätt skönt med en hund som inte rusar fram hej vilt och är "på" hela tiden.
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Tack för era svar!

Ja äeh det blir nog bra ändå det här.
Det blir ändå tredje hunden för mig,
misstänker att det bara är nån fin liten nervositet inför att göra slag i saken.

Underligt dock för så här nervös har jag inte varit förr,
varken inför hund eller hästar.
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Funderar på att skaffa en Lagotto som följande hund.

På vilket sätt är de första åren jobbiga? Min nuvarande gamla dam tuggade på och förstörde massor (väggar, möbler, lister...) som ung och slutade först vid 2½ års ålder.
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Jag tycker att det första året (särskilt) var jobbigt då lagotto är (generellt) oerhört intensiva då.
Dels med bitandet, vilket i och för sig är en träningssak.
Men flera vad jag vet har även haft svårt att varva ner - det är väl särskilt det som varit jobbigt.
Det fick jag lära min egen tös.
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

En jättehärlig hundras att jobba med!!
Ställer alltid upp på vad jag än ber om.

Lättlärd
Glad
Positiv
Aktiv när jag ber om det, kan slappna av inne om jag tex är sjuk

*host-bruna-lagotto-får-inte-lika-mycket-tovor-som-ljusa-host*

Låter det bättre så? ;)
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Min Lagotto är den charmigaste hund jag haft!!
Älskar att vara med där det händer
Gillar att mysa i soffan o sängen
Lättlärd
Älskar familjen
Aktiv
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Haha :D dom är roliga och aktiva, fruktansvärt lättlärd är Vilda iaf. På både gott och ont ibland ;) vill väldigt gärna vara till lags jämt vilket ibland resulterar i "sitt-ligg-tass-skäms-rulla runt" samtidigt. En bra familjenhund!
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Tack :rofl:
Nu får jag lite mer tilltro till ett framtida hundliv igen!
Även om jag klart inser att det inte kommer bli nån dans på rosor direkt :angel:
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 786
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 842
Senast: NOC14
·
L
  • Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är M en hund som bor med mig ❤️ Men han är inte MIN utan jag lånar han kan man säga för att han inte orkade...
Svar
12
· Visningar
1 243
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp