Lastbilsreggad bil

Sv: Lastbilsreggad bil

Nackdelen är att man ska ha lastgaller i jämt, monteras bakom förarsätet i kombi, man kan mao bara ha en pasagerare i bilen. Alternativt om man har en pickup så behöver man inget lastgaller i bilen.
Fördelen att på min bil är skatten ca 6000 lägre än om jag har den personbilsreggad.
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Avdragsgill i rörelsen, ingen diselbilskatt, avlyftbar moms, ingen förmånsvärde. Räcker det?
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Jadåvars... :D Om man har den utanför rörelsen, är det nån vits då?
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Då är det nog bara skatten som kan vara fördel. Och olaglig tankning förstås men det gör väl ingen.
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Och skatten håller nu på att justeras upp stegvis för lätta lastbilar, så att den kommer att hamna på samma nivå som personbilar.
Första höjningen är redan gjord nu i år.

/Mike
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Du får inte parkera på personbilsparkering.
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Varför skulle jag inte få parkera min bil på personbilsparkering?
Den tar ju inte större plats än en volvo!
Jag ska registrera om min bil eftersom vi numera är tre i familjen.

/ nanne
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Jo, det får man. Man kan däremot göra en fuling och parkera på lastzon :angel: Och hävda i o ur-lastning.....
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Fast det där att gallret ska vara i jämt känner jag inte igen . Vi hade en Landrover Discovery-00 där vi satte i gallret inför bes.
Förs.bolaget sa att det var ok för deras del. Polisen sa inget när vi blev stoppade... och det blev vi då och då.
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Nej, det får man inte. Personbilsparkeringar är för personbilar. En lastbilsregistrerad bil är att anse som en lastbil, även om den ser ut som en personbil.
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Det blir ingen långvarig parkering. Efter tio minuter utan aktivitet (i min stad är det så) blir man lappad.
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Finns inget som heter personbilsparkering. Det heter parkering och får bilen plats i rutan så får man stå där.

Trissa: Fördel, lägre skatt, nackdel, mindre plats för passagerare.
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Det finns det visst. De markeras med följande skylt:
1_5_2_52.gif


:smirk:
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Om jag har en Passat kombi som är regad som lätt lastbil menar du alltså PÅ FULLT ALLVAR att jag inte skulle få parkera på de flesta ställen i stan?!

Personbil/lättlastbil går under samma regler i det här fallet.
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Redhorsefarm skrev:
Avdragsgill i rörelsen, ingen diselbilskatt, avlyftbar moms, ingen förmånsvärde. Räcker det?
Vad krävs för att den ska vara avdragsgill i rörelsen? Gäller det vilken rörelse som helst eller? Inget förmånsvärde heller? Men om jag använder den privat också? Måste jag inte ha en privat bil också för att slippa förmånsvärdet? Frågar för att jag är nyfiken...
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Jag menar på fullt allvar att du inte får parkera på parkeringar markerade med ovan avbildade skylt, eftersom din bil är registrerad som något annat än en personbil. Om du sedan blir lappad är en helt annan fråga. Skåpbilar och pick-uper kontrolleras oftare.
 
Sv: Lastbilsreggad bil

Enligt de besked jag har fått gäller skylten personbilar och lätta lastbilar, så länge bilen får plats inom markeringen.
 

Liknande trådar

Anläggning Tänkte köpa brandlarm till stall och loge. Vad har ni? För- och nackdelar? Någon som kan rekommendera ett system som kan kopplas till...
Svar
19
· Visningar
733
Senast: Blyger
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
790
Senast: Fetaost
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 783
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 248
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp