Låt oss prata om posten

Konstigt att de inte tappar bort sina brevbärare också. Men vad vet jag. Det kanske hänt. Om det hänt, skulle nog ingen veta att dom ens haft en brevbärare, inte heller var dom haft denne och sedan säga att denne "inte är spårbar".
En jul för många år sen ringde de kl 19.00 till bilen och fråga var jag var. Minst 1,5 timme kvar. Kom genast tillbaka , strunta i resten av posten . 19.30 var jag på terminalen och fick iväg avgående post. Så nog 17 hade de saknat mig. Chefen hade gäster hemma i soffan som väntade på honom :D.
 
Var och hälsade på en kompis idag som jobbar på ett stort centrallager, Postnord har just nu slarvat bort 2 häckar försändelser med c:a 60 paket i varje häck som skulle till verkstäder tunt om i Norden, gissa hur lyckliga maskinägarna är som får vänta ytterligare på att få maskinerna lagade som just nu bara står still och tickar pengar. :banghead:
 
En jul för många år sen ringde de kl 19.00 till bilen och fråga var jag var. Minst 1,5 timme kvar. Kom genast tillbaka , strunta i resten av posten . 19.30 var jag på terminalen och fick iväg avgående post. Så nog 17 hade de saknat mig. Chefen hade gäster hemma i soffan som väntade på honom :D.


Chefen bad dig strunta i att dela ut posten? :confused:
 
Mitt paket, som ska ha varit på plats i Sverige sen förra onsdagen har äntligen registrerats hos Postnord. Dock kvar i huvudstaden med 60 mil to go...
 
Jag hade ett paket som studsade runt med post nord både länge och väl innan det kom fram, hade faktiskt gett upp hoppet. När det har tagit så lång tid förut har paketen alltid varit försvunna och jag har aldrig fått dem.

Idag fick jag ett paket med dhl som skickades från Pakistan i lördags (!). DHL försökte göra en hemleverans men ingen var hemma så hon lyckades googla upp ett telefonnummer som stämde och ett par timmar senare kunde jag hämta upp det på ett uthämtningsställe med en kod jag fick per telefon. Hela tiden kände jag bara att det här skulle post nord aldrig fixa :rofl:
 
Idag fick jag ett paket med dhl som skickades från Pakistan i lördags (!). DHL försökte göra en hemleverans men ingen var hemma så hon lyckades googla upp ett telefonnummer som stämde och ett par timmar senare kunde jag hämta upp det på ett uthämtningsställe med en kod jag fick per telefon. Hela tiden kände jag bara att det här skulle post nord aldrig fixa :rofl:
Vad köper man från Pakistan? Opium? :sneaky:
;)
 
Jag hade ett paket som studsade runt med post nord både länge och väl innan det kom fram, hade faktiskt gett upp hoppet. När det har tagit så lång tid förut har paketen alltid varit försvunna och jag har aldrig fått dem.

Idag fick jag ett paket med dhl som skickades från Pakistan i lördags (!). DHL försökte göra en hemleverans men ingen var hemma så hon lyckades googla upp ett telefonnummer som stämde och ett par timmar senare kunde jag hämta upp det på ett uthämtningsställe med en kod jag fick per telefon. Hela tiden kände jag bara att det här skulle post nord aldrig fixa :rofl:

Googla nummer hinner man verkligen inte, man får vara glad om man hinner slå ner rumpan och ha rast typ :p
 
Vad köper man från Pakistan? Opium? :sneaky:
;)

Jag är oskyldig, lovar :p Visste inte själv att det skulle komma från Pakistan, eBay är alltid lika spännande :rofl:

Googla nummer hinner man verkligen inte, man får vara glad om man hinner slå ner rumpan och ha rast typ :p

Haha ja, jag förstår verkligen att man inte kan räkna med den servicen. Men glad blev jag såklart!
 
Skickade med express tidigt på onsdag morgon för att det skulle fram till kund dagen efter på torsdag fm. Sent på eftermiddagens ringer kunden och undrar vart det är. Får tag i leverantör, kollinumret och inser att paketet skickats från köping till Örebro för att sedan passera ner till Göteborg istället för Götene. Fick nytt löfte om att det skulle gå iväg direkt fredag morogn.

Jo tjena. Nej tidigast på måndagen veckan efter kan det skickas till Stenungssund men de kan inte ge några garantier. Vad fan ska paketet till Stenungssund att göra när det ska till Götene?! Kollegan satte sig i bilen och åkte och hämta det. En tur på ca 30 mil.

Och just det ja. I förra veckan fick vi ett meddelande från Posten att pga av Big Power Meet kan posten bli lite sen.

Tja hoppas de hittar rätt adress...
 
Nu har postnisse försökt leverera till min dörr, var självklart på jobbet och kunde inte släppa in hen (trodde inte ens det var utkörning på paketet, hade jag vetat det så hade jag vaktat telefonen...) men förhoppningsvis landar det på närmsta utlämningsställe nu.
 
När inte posten, DHL, Schenker, kronofogden eller delgivningsmannen hittar den dom letar efter dyker dom upp här för jag vet oftast vart paket ska och var den dom söker befinner sig. Vadå "på landet har man koll på grannarna". :angel: :p
 
Nu har det hänt igen som det händer flera gånger i veckan på jobbet .Ett kolli kommer fram och det andra ligger på någon central någonstans
 
Är det vanligt att ett vanligt brev som man lägger på lådan tar över en vecka på sig att komma fram? Jag väntar på ett viktigt brev och börjar bli orolig.
 
Förra året skickade jag saxar och skär (trimmar hundar) på slipning. Tänkte att jag skulle vara smart och skicka allt på en och samma gång. Har aldrig mer sett sakerna... De kom inte ens fram till slipföretaget. Jag är dessutom vänsterhänt så det finns inte 1000alternativ till saxar. Fick köpa nya saker för flera tusen...:mad:

Nu måste jag skicka in saxarna på slipning igen har verkligen dragit ut på det... Men jag vill inte bli av med allt igen :arghh:
Ska man skicka allt separat och betala mer i frakt så kanske jag får tillbaka en sax eller ska jag chansa igen... Varför på postnord skiten hålla på så här??? :turd:
 
Förra året skickade jag saxar och skär (trimmar hundar) på slipning. Tänkte att jag skulle vara smart och skicka allt på en och samma gång. Har aldrig mer sett sakerna... De kom inte ens fram till slipföretaget. Jag är dessutom vänsterhänt så det finns inte 1000alternativ till saxar. Fick köpa nya saker för flera tusen...:mad:

Nu måste jag skicka in saxarna på slipning igen har verkligen dragit ut på det... Men jag vill inte bli av med allt igen :arghh:
Ska man skicka allt separat och betala mer i frakt så kanske jag får tillbaka en sax eller ska jag chansa igen... Varför på postnord skiten hålla på så här??? :turd:
Skicka med något annat fraktföretag? Om du kan skicka via firma kan du ju slippa momsen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp