Låt oss prata om posten

Normalt med PostMord :meh: Jag har som sagt fått påminnelser för räkningar som jag aldrig fått...
När dom gjorde sånt till en vana la jag om allt till e-faktura, autogiro och skaffade PayPal samt kopplade bankkortet dit. Hit kommer det aldrig en räkning numera eftersom allt går elektroniskt. I dagens dysfunktionella samhälle får man se till att självklara saker funkar helt själv, ett sånt självklart företag som posten känns som att det är outsourcat till sluten avdelning på särskilt gruppboende där vårdarna flytt. :meh:
 
När dom gjorde sånt till en vana la jag om allt till e-faktura, autogiro och skaffade PayPal samt kopplade bankkortet dit. Hit kommer det aldrig en räkning numera eftersom allt går elektroniskt. I dagens dysfunktionella samhälle får man se till att självklara saker funkar helt själv, ett sånt självklart företag som posten känns som att det är outsourcat till sluten avdelning på särskilt gruppboende där vårdarna flytt. :meh:

Allt går inte att ha elektroniskt.
 
Skickade ett paket i fredags som blev hämtat, men sen står det bara "
Försändelsen är vidaresänd inom Posten till sorteringsterminal" sedan 16.53 i fredag. Jag undrar vad som hänt med mitt paket, och skulle inte bli förvånad om de lyckats slarva bort det. Helt värdelöst, är en dyr present till en vän :(
 
En hästsportsföretagare här uppe fick hem en pall med foder, skickat med Postnord...
Den skulle väga 981 kg.
Rester av den kom fram (161 kg) men trots att den var ihoptejpad med Postnords tejp förnekar de att det trillat av ett gäng säckar efter vägen...
Texten på tejpen?
"Vi levererar" :cool:
 
Skickade ett paket i fredags som blev hämtat, men sen står det bara "
Försändelsen är vidaresänd inom Posten till sorteringsterminal" sedan 16.53 i fredag. Jag undrar vad som hänt med mitt paket, och skulle inte bli förvånad om de lyckats slarva bort det. Helt värdelöst, är en dyr present till en vän :(

Mitt paket låg och snurrade i 4 arbetsdagar (och 2 helgdagar) som vidaresänt men dök upp till slut.

Håller tummarna för att du och din vän har samma tur!
 
En hästsportsföretagare här uppe fick hem en pall med foder, skickat med Postnord...
Den skulle väga 981 kg.
Rester av den kom fram (161 kg) men trots att den var ihoptejpad med Postnords tejp förnekar de att det trillat av ett gäng säckar efter vägen...
Texten på tejpen?
"Vi levererar" :cool:

Jamen hen fick ju lite av det beställda iaf :) Det är ju mer än ingenting! :rofl:
 
Jag beställer en hel del saker jag får tulla för. Inga problem, jag har inget emot att göra rätt för mig. Men den här gången fick jag en smärre chock. Tullavgift: 50 kr. Postnords avgift: 150kr! :eek: 200 kr behöver jag alltså betala nu, och det allra mesta till Postnord. Så hög avgift har jag aldrig behövt betala förut för bara postnord-delen. Aja, det kom fram iallafall..
 
Vad tröttsamt det är att få skäll av en del kunder...

Hade paket med mig ut. Tutar vid huset. En familjemedlem kommer ut och jag meddelar att jag har paket till NN. "Hen är bonde så hen är inte hemma nu fattar du väl? Hen jobbar alltid hela dagarna så det är ingen idé att du är här nu :mad:". Förlåt så hemskt mycket att din familjemedlem beställt saker med utkörning liksom...
 
Om man går in på Postnord Sverige så blir man mörkrädd. Knappt några positiva omdömen alls. Bara förbannade kunder och skriver hur paket och brev försvunnit eller inte kommit fram. Hur är det ställt på Postnord egentligen? För några år sen så fungerade det väl hyffsat?
 
Om man går in på Postnord Sverige så blir man mörkrädd. Knappt några positiva omdömen alls. Bara förbannade kunder och skriver hur paket och brev försvunnit eller inte kommit fram. Hur är det ställt på Postnord egentligen? För några år sen så fungerade det väl hyffsat?

Här i *bondehåla utanför Sthlm* har det inte funkat sedan 2013.
 
Måste ändå berömma Post"Mord" lite! Beställde grejer från Hööks sent söndag natt. Måndag 09.30 var det inlämnat till ombudet. Tisdag 14.00 hade jag det. :bump:
Att sedan innehållet kommer få gå på retur är ju inte postens fel...
 
19990392_10155253266187931_2706787903909369020_n.jpg


:angel::D:rofl:
 
Om man går in på Postnord Sverige så blir man mörkrädd. Knappt några positiva omdömen alls. Bara förbannade kunder och skriver hur paket och brev försvunnit eller inte kommit fram. Hur är det ställt på Postnord egentligen? För några år sen så fungerade det väl hyffsat?

Jag märkte en tydlig skillnad när skiftet mellan Posten och Postnord var ett faktum. Jag var med i flertalet grupper där många försändelser skickades fram och tillbaka dagligen och det gick definitivt att uppfatta en trend där leveranstiden blev sämre, fler paket levererades söndertrasade eller i värsta fall inte alls. Det var verkligen en riktigt snabb tvärvändning som tyvärr inte verkar gå uppåt alls.

Jisses, saknar gamla posten. Där avstod jag inte från köp jag ville göra för att de är lite dyrare och för att jag inte trodde att de skulle komma fram. Att skicka icke-spårbart från Ungern som jag gjorde för ett tag sedan kändes tryggare än de få kilometer som ligger mellan postterminalen och utlämningsstället numera. Jag tror att chaufförerna gör sitt bästa, men det måste ju vara något organisatoriskt som brister.
 
Då har jag fått min första försändelse så pass illa tilltygad att varan (en fin bok) hade gått sönder. Emballerad som böcker brukar vara, i rejäl kartong med plastband runt. Trist som fan, får se om det går att reklamera på något vis.

Någon som vet om det brukar strula med den sortens reklamationer?
 
Då har jag fått min första försändelse så pass illa tilltygad att varan (en fin bok) hade gått sönder. Emballerad som böcker brukar vara, i rejäl kartong med plastband runt. Trist som fan, får se om det går att reklamera på något vis.

Någon som vet om det brukar strula med den sortens reklamationer?

Ja :meh: De gånger jag råkat ut har den vänliga säljaren fixat det. Surt dock om det är något begagnat från tex Tradera, då är är det ju inte så mycket att göra.
 
Ja :meh: De gånger jag råkat ut har den vänliga säljaren fixat det. Surt dock om det är något begagnat från tex Tradera, då är är det ju inte så mycket att göra.

Det är från Bokus så jag håller tummarna för att de är serviceinriktade nog att bara skicka en ny bok mot att jag returnerar den jag fick. Men eftersom det är en tydlig transportskada så vet jag inte om de tar på sig det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp