Låt oss prata om posten

Huvva! Problemet med effektiviseringen där datorn gör mer jobb gör också att brevbärarna måste vara mer uppmärksamma på alla fel som kommer när man redan sitter ute på turen. Förr sorterades det en gång inne också och då har man mer "facit" att jobba med. Det i kombination med oerfarna sommarjobbare gör det inte lätt för de stackarna att få allt rätt (inte en del ordinarie heller alltså, men sommarjobbarna har ju inte samma kunskaper).
Fast man kan inte skylla på datorn, det är alltid ett SBT-fel (skit bakom terminalen) när det går käpprätt. Jag bor ju på vischan och har ibland inte tillfälle till att åka direkt samma dag och handla saker jag behöver och som kan vara nästan slut i butikernas lager, lösningen och effektiviseringen som testats blev att jag kan logga in i deras saldolager med mitt kundnummer, lägga undan varor i mitt namn och åka och hämta dom senare. Saldolistan uppdateras i deras onlinekatalog samtidigt som jag virtuellt plockar och det funkar klockrent. Nu funkar ju sånt bara om man är en säker kund som går att lita på till 100% annars stämmer inte deras lagersaldo nästa period. Allting går bara viljan finns. :)
 
Fast man kan inte skylla på datorn, det är alltid ett SBT-fel (skit bakom terminalen) när det går käpprätt. Jag bor ju på vischan och har ibland inte tillfälle till att åka direkt samma dag och handla saker jag behöver och som kan vara nästan slut i butikernas lager, lösningen och effektiviseringen som testats blev att jag kan logga in i deras saldolager med mitt kundnummer, lägga undan varor i mitt namn och åka och hämta dom senare. Saldolistan uppdateras i deras onlinekatalog samtidigt som jag virtuellt plockar och det funkar klockrent. Nu funkar ju sånt bara om man är en säker kund som går att lita på till 100% annars stämmer inte deras lagersaldo nästa period. Allting går bara viljan finns. :)

Vad svamlar du om? Hur du handlar i affären har inget att göra med mitt svar till @athena_arabians
 
Vad svamlar du om? Hur du handlar i affären har inget att göra med mitt svar till @athena_arabians
Nej kanske inte, men det var bara ett exempel på hur bra något fungerar när datorerna används på rätt sätt. Med dagens effektiva nätverk så borde det vara stört omöjligt att slarva bort nånting men när folk antingen stressar ihjäl sig eller sover på jobbet så blir det som det blir, här har det hänt att posten inte ens hittar sitt eget utlämningsställe utan dumpar paket nån helt annan stans och sen skickar runt paketet så ingen vet var det är till slut. "Inkompetent företag" är bara förnamnet och kräver en leverantör jag ska handla av att skicka med posten så får leverantören ha sina grejer kvar, och jag är inte ensam om att styra om frakter till företag som vet vad dom håller på med och levererar det kunden betalat för.

Just nu är en speciell styrdator på driven bara för att sommarjobbaren skickade den med Postnord, företaget jag handlar av har skickat en ny med ilfrakt från utlandet som kommer imorgon och vi båda ser den första styrdatorn som borta för evigt.
 
Brevbäraren har slarvat bort mina skor och nästan 20st andra paket här i stan. Av någon anledning har hen inte tagit streckkoderna från avierna och fäst på paketen så därför går de inte att hitta :banghead: Vet inte hur många av de andra paketen som har blivit hittade men mitt är borta. Hur lyckas man slarva bort tre par skor?! Ombudet har varit mycket hjälpsamma och letat igenom hela sitt lager men det finns inte att finna :( Så nu måste jag "bråka" med skoföretaget :(
 
Brevbäraren har slarvat bort mina skor och nästan 20st andra paket här i stan. Av någon anledning har hen inte tagit streckkoderna från avierna och fäst på paketen så därför går de inte att hitta :banghead: Vet inte hur många av de andra paketen som har blivit hittade men mitt är borta. Hur lyckas man slarva bort tre par skor?! Ombudet har varit mycket hjälpsamma och letat igenom hela sitt lager men det finns inte att finna :( Så nu måste jag "bråka" med skoföretaget :(

Det är ju helt sinnesrubbat att göra så! Vem som helst inser ju att det blir totalt kaos.
 
Brevbäraren har slarvat bort mina skor och nästan 20st andra paket här i stan. Av någon anledning har hen inte tagit streckkoderna från avierna och fäst på paketen så därför går de inte att hitta :banghead: Vet inte hur många av de andra paketen som har blivit hittade men mitt är borta. Hur lyckas man slarva bort tre par skor?! Ombudet har varit mycket hjälpsamma och letat igenom hela sitt lager men det finns inte att finna :( Så nu måste jag "bråka" med skoföretaget :(
Du ska bråka med förmannen för din brevbärare också, varje gång det blir fel.:up::rage:
 
Men vafan posten!
Beställde hundmat och fick i fredags meddelande om att paketet befann sig på själva terminalen. Jag valde att få det utkört till ombud istället, vilket är mycket, mycket närmre. Fick sms om att bytet var klart och jag skulle få hämta paketet inom 1-2 dagar. Eftersom det var fredag tänkte jag att det väl kommer senast onsdag.
Det gjorde det inte. Så ringde posten nu (är i behov av hundmaten) och det har blivit fel så paketet är inte alls sorterat för att åka till ombud., Nu ringde jag "tidigt" så KANSKE kunde det hinna komma fram till i morgon, men de kunde inte lova det. Annars måndag.

Så jag valde att låta paketet vara kvar på terminal så får jag väl hämta det där idag då. Hur jäkla svårt ska det vara för ett paket att åka från terminalen i stan ut till ett ombud? Sen i fredags har statusen på paketet varit "på väg" Hon kunde se att jag gjorde valet i fredags så felet ligger inte på mig. Jävla skitpost :mad:
 
Nu verkar mitt paket äntligen vara på gång! Det verkar som att antingen har avin skickats ut utan att det faktiskt har funnits ett paket att hämta ännu, eller så har paketet gått tillbaka till avsändaren och är åter på väg men registrerat denna gången
 
Men vafan posten!
Beställde hundmat och fick i fredags meddelande om att paketet befann sig på själva terminalen. Jag valde att få det utkört till ombud istället, vilket är mycket, mycket närmre. Fick sms om att bytet var klart och jag skulle få hämta paketet inom 1-2 dagar. Eftersom det var fredag tänkte jag att det väl kommer senast onsdag.
Det gjorde det inte. Så ringde posten nu (är i behov av hundmaten) och det har blivit fel så paketet är inte alls sorterat för att åka till ombud., Nu ringde jag "tidigt" så KANSKE kunde det hinna komma fram till i morgon, men de kunde inte lova det. Annars måndag.

Så jag valde att låta paketet vara kvar på terminal så får jag väl hämta det där idag då. Hur jäkla svårt ska det vara för ett paket att åka från terminalen i stan ut till ett ombud? Sen i fredags har statusen på paketet varit "på väg" Hon kunde se att jag gjorde valet i fredags så felet ligger inte på mig. Jävla skitpost :mad:

Väldigt svårt tydligen :meh:
 
Jag beställde lite saker från ett företag. I orderbekräftelsen står det att de skickar samma dag och att jag ska ha min beställning inom 1-2 dagar i normala fall. Det står också "Efter att vi skickat din order håller vi tummarna att det inte sker någon försening hos Posten (vilket tyvärr förekommer ibland)" :laugh:
 
Dags att låta posten dö sotdöden och börja om med statligt ägd post igen. Allting skulle bli så mycket bättre och enklare med datorer, sen såldes verksamheten ut och inget fungerar längre, innan datorernas tid och med statligt ägd post så fungerade det klockrent, jag kan inte påminna mig att ett enda paket försvann eller var försenat, det bara funkade. Mig får posten iallafall inte leverera paket åt och dom företag som envisats med att anlita dom är inte mina leverantörer längre.
 
Jamen när jag ändå måste åka till terminalen för att hämta ett paket fick jag just en avi om att ett annat paket kommit... till ett COOP på andra sidan stan. Jag har ALDRIG hämtat paket på nåt COOP och varför skulle jag höra till nåt på andra sidan stan? Är de fulla och dumpar paketen på valfri plats?
 
Jamen när jag ändå måste åka till terminalen för att hämta ett paket fick jag just en avi om att ett annat paket kommit... till ett COOP på andra sidan stan. Jag har ALDRIG hämtat paket på nåt COOP och varför skulle jag höra till nåt på andra sidan stan? Är de fulla och dumpar paketen på valfri plats?
Sommarvikarier, tyvärr. Eller nån som har svårt med språket.
 
Sommarvikarier, tyvärr. Eller nån som har svårt med språket.
Jag blev så irriterad efter strul med förra paketet så nu ringde jag posten och gnällde. Då visade det sig att de sorterat in det på fel postnummer. Gaahhh!!! Men hon skulle ordna så det hamnade hos mitt ombud i morgon. Jag har ingen lust att åka 2.5 mil för att hämta paket liksom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp