Låt oss prata om posten

Nu har jag problem med Schenker istället. De ringde i onsdags och hade ett paket att leverera, men jag var inte hemma. Inga problem, de skulle lämna det på mitt uthämtningsställe och jag skulle få en avi per telefon eller i posten samma dag. Nu är det tisdag, fortfarande ingen avi. Uppgifterna jag lämnat är helt korrekta. Paketet finns inte på något uthämtningsställe. Det ska finnas på något "varulager", men var är ett mysterium :turd: På torsdag reser jag bort, så jag måste ha det innan dess. Suuuck, jag ska sluta handla på nätet.
 
Mer kärlek till posten: Igår levererade PostNord ännu en gång tre stora och tunga paket från Zooplus/Tyskland till min ytterdörr(genom två låsta portar, upp en våning och ut på en loftgång). Beställer ca 100 kg åt gången och har aldrig haft problem, varken när jag bodde i villa på landet, centralt i ett mindre samhälle eller nu när jag bor mitt i centrala Gävle. Har även fått mycket post och paket från utlandet, inom och utom EU, alltid utan problem. Har dessutom alltid haft jättetrevliga brevbärare :love:
 
Nu har jag problem med Schenker istället. De ringde i onsdags och hade ett paket att leverera, men jag var inte hemma. Inga problem, de skulle lämna det på mitt uthämtningsställe och jag skulle få en avi per telefon eller i posten samma dag. Nu är det tisdag, fortfarande ingen avi. Uppgifterna jag lämnat är helt korrekta. Paketet finns inte på något uthämtningsställe. Det ska finnas på något "varulager", men var är ett mysterium :turd: På torsdag reser jag bort, så jag måste ha det innan dess. Suuuck, jag ska sluta handla på nätet.
Jag kommer definitivt inte att handla på nätet nåt som ska användas de närmaste 3 månaderna :mad:
 
Jag kommer definitivt inte att handla på nätet nåt som ska användas de närmaste 3 månaderna :mad:

Jag beställde produkten från ett svenskt företag. De skickade den 3 Juli. Tänk att jag kunde vara så dum att jag trodde att den skulle vara framme tills nu :banghead: Schenker går inte att få tag på heller, jag har mailat och inte fått svar. Jag har ringt och fått höra att kön är så lång att jag inte ens får ställa mig i kö. Gah! Så sjukt frustrerande. När jag spårar paketet står det bara, sen i onsdags, att de kommer kontakta mig för att tala om var jag ska hämta det. Ska det ta mer än en jäkla vecka att få en avi?!

Jag tycker så synd om dem som jobbar på sånna här budföretag. Vad mycket skit de måste få ta när det inte är dem själva som har gjort fel. Måste vara så frustrerande att sitta tex. I kundservice och möta alla arga människor och inte kunna göra något för att påverka.
 
Fick äntligen tag på Schenker. De påstod att jag svarat på ett sms om att jag sagt att jag ska hämta det på ett lager som ligger 2 timmar bort?! Jag har inte svarat på något sms. Däremot har jag svarat på ett telefonsamtal där killen lovade att de skulle skicka en avi, för han visste inte själv var det skulle hämtas. Gah. Nu får jag lägga 4 timmar på att åka och hämta ett paket en vecka för sent :banghead:
 
Fick äntligen tag på Schenker. De påstod att jag svarat på ett sms om att jag sagt att jag ska hämta det på ett lager som ligger 2 timmar bort?! Jag har inte svarat på något sms. Däremot har jag svarat på ett telefonsamtal där killen lovade att de skulle skicka en avi, för han visste inte själv var det skulle hämtas. Gah. Nu får jag lägga 4 timmar på att åka och hämta ett paket en vecka för sent :banghead:
Det är ju käpprätt åt h---e
 
Nåja, det var ju iallafall i riktigt bra skick :laugh:

a5j3uv.jpg
 
Fick notis att jag har paket att hämta, beställde förra veckan och det är skickat från GB. Ska bli intressant att se skicket, 2 x 5 kg ska hämtas ut.
 
Senaste veckan har jag fått två felsorterade brev (fel namn, fel väg men rätt nummer :meh:) som jag fått posta igen. Ett från kommunen och ett från F-kassan. Det hela är en löjlig, vansinnig cirkus som inte verkar bli bättre, bara sämre.

Huvva! Problemet med effektiviseringen där datorn gör mer jobb gör också att brevbärarna måste vara mer uppmärksamma på alla fel som kommer när man redan sitter ute på turen. Förr sorterades det en gång inne också och då har man mer "facit" att jobba med. Det i kombination med oerfarna sommarjobbare gör det inte lätt för de stackarna att få allt rätt (inte en del ordinarie heller alltså, men sommarjobbarna har ju inte samma kunskaper).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp