Litar ni på era vattentäta fodral?

Borde inte även fjällsjöarna ha blivit liiite varmare i detta varma väder? Eller är det bara så att isbitarna är lite mindre då?

Oja! i år är fjällsjöarna helt okey. Badtempraturen i Kultsjön är 22-26 grader just nu. Men fördelen med fjällsjöar är att det inte är så mycket folk samlade på samma plats, så vi behöver knappast ens låsa bilen. Och troligtvis känner alla alla, så någon kan vakta eventuella värdesaker om det verkar dyka upp "löst folk" ;)

* Jenny *
 
Jag har liksom inget tändningslås i bilen så jag tror inte att jag får i gång min bil om själva klumpen slutar fungera? Alltså jag kan ju göra den till en vanlig nyckel o öppna dörren men måste stoppa klumpen i ett hål för att starta bilen, antar det är något elektroniskt där i oxå?!
 
Gör man verkligen det? Jag förstår så klart att man helst inte vill förstöra den elektriska funktionen i nyckeln, men inte bli man väl strandsatt om den elektriska saken går sönder. Det är ju (väl?) fortfarande en nyckel som går att använda manuellt. :)

Vissa nyklar fungerar inte alls om den electroniska delen inte fungerar ... aven om det ar en nyckel man stoppar in i ett nyckelhal. Dessutom har ju en hel del nya bilar inga start nycklar alls, bara en electronisk grej som maste vara i bilen for att den ska starta nar man trycker pa start knappen.

Man lämnar den i tändningslåset. Bilen parkerar man bredvid filten på stranden. :p

LOL ... sa gor vi i Florida med. :p
 
Gör man verkligen det? Jag förstår så klart att man helst inte vill förstöra den elektriska funktionen i nyckeln, men inte bli man väl strandsatt om den elektriska saken går sönder. Det är ju (väl?) fortfarande en nyckel som går att använda manuellt. :)

Näej, det är inte säkert. Jag har (tillgång till) två bilar, av olika årsmodeller och fabrikat, och båda dessa startar man genom att trycka på en knapp. Den ena måste ha ett nyckelkort i medan den andra känner av att "nyckeln" finns i bilen, om den så ligger i fickan eller handväskan.

Jag vet inte alls hur tåliga eller icke-tåliga de här nycklarna är för väta, men klart är att slutar de fungera så står man där. Någon manuell nyckel finns inte.
 
Den ena måste ha ett nyckelkort i medan den andra känner av att "nyckeln" finns i bilen, om den så ligger i fickan eller handväskan.

BMW?
Jag har aldrig funderat på om det finns något tändningslås för nyckel (eller för all del någon nyckel inuti fjärrkontrollen). Har varken bil eller nyckel tillgänglig, och måste givetvis stilla min nyfikenhet direkt :-p

För övrigt så är det där "nyckeln tillräckligt nära" väldigt bekvämt fram till den dagen man lägger den på något "lämpligt" ställe innan man kör iväg, och sen hinner glömma bort var innan man är framme...:o
 
BMW?
Jag har aldrig funderat på om det finns något tändningslås för nyckel (eller för all del någon nyckel inuti fjärrkontrollen). Har varken bil eller nyckel tillgänglig, och måste givetvis stilla min nyfikenhet direkt :-p

Nix, inte BMW. Och här finns varken nycklar i fjärrkontrollerna eller nyckel-/tändningshål, så att man kan vare sig låsa eller starta någon av bilarna på annat sätt än just med nyckelkortet/fjärrkontrollen.
 
BMW?
Jag har aldrig funderat på om det finns något tändningslås för nyckel (eller för all del någon nyckel inuti fjärrkontrollen). Har varken bil eller nyckel tillgänglig, och måste givetvis stilla min nyfikenhet direkt :-p

För övrigt så är det där "nyckeln tillräckligt nära" väldigt bekvämt fram till den dagen man lägger den på något "lämpligt" ställe innan man kör iväg, och sen hinner glömma bort var innan man är framme...:o
Jag har BMW
 
BMW?
För övrigt så är det där "nyckeln tillräckligt nära" väldigt bekvämt fram till den dagen man lägger den på något "lämpligt" ställe innan man kör iväg, och sen hinner glömma bort var innan man är framme...:o
Ojjjjjj:nailbiting: Tur att jag inte har sådär i alla fall.
 
Ojjjjjj:nailbiting: Tur att jag inte har sådär i alla fall.

Äh, ska jag behöva ge mig till tåls till imorgon för att reda ut om bilrackaren har något man kan vrida på eller inte? :confused:

Fick åtminstone svar på att det inte finns någon form av nyckel till dörren om fjärrkontrollen dör. Här går jag med vattentät mobil och tror att jag är göteborgssäkrad :eek:
 
Äh, ska jag behöva ge mig till tåls till imorgon för att reda ut om bilrackaren har något man kan vrida på eller inte? :confused:

Fick åtminstone svar på att det inte finns någon form av nyckel till dörren om fjärrkontrollen dör. Här går jag med vattentät mobil och tror att jag är göteborgssäkrad :eek:
Såhär ser min ut i alla fall. Läckert pris....sedan vill säkert BMW ha lite för besväret att omprogrammera också
http://www.orebrobildiagnos.se/OBD2...ducts_id=460&zenid=tm6vkd5m2n15m6i0cu4t13k167
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 543
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 878
Senast: Niyama
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 158
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp