Bukefalos 28 år!

Livet och allmänt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittills en nykter vecka och så ska den få fortsätta.
Jag såg att flera var oroliga för mig och det vill jag absolut inte att ni ska vara!
Har gått på AA möten nu tre dagar i rad. Och har kontaktat vården mer. Och massor av saker som hänt de senaste dagarna och jag har inte orkat skriva eller nånting här för jag känner att oavsett hur mycket jag gör så skulle jag alltid gjort mer och bättre och tyvärr orkar jag inte mer än det jag redan gör. Sen tillsätter jag mer hjälp allteftersom.
Låser tråden tills vidare men kanske låser upp den när jag är mer stabil. Men just nu är allt fokus på att vara nykter, jobbet och skolan.
Vi hörs och ni är bäst ❤️
 

Just nu tänker jag jag mycket på något helt annat som inte har med alkoholen att göra.
Jag älskar min partner till månen och tillbaka. Massor!
Men även när jag är nykter är jag inte nöjd och det har inte med honom att göra öht utan med mig.
Sedan detta med att vi inte verkar kunna få barn och jag orkar inte gå igenom en process inom vården vad gäller det.
Jag har haft kontakt med en en annan person också. Som jag inte vill leva med öht men bara vara med ibland men eftersom partner motsätter sig detta väldigt tydligt så har jag gått bakom ryggen. Jag har inte sagt något.
Och jag känner mer och mer att jag kan inte vara mig själv. Vara ärlig eller nånting. Jag vet inte! Och detta håller på att göra mig tokig.
Jag vill bara ha ett normalt liv. En normal familj.
 
Just nu tänker jag jag mycket på något helt annat som inte har med alkoholen att göra.
Jag älskar min partner till månen och tillbaka. Massor!
Men även när jag är nykter är jag inte nöjd och det har inte med honom att göra öht utan med mig.
Sedan detta med att vi inte verkar kunna få barn och jag orkar inte gå igenom en process inom vården vad gäller det.
Jag har haft kontakt med en en annan person också. Som jag inte vill leva med öht men bara vara med ibland men eftersom partner motsätter sig detta väldigt tydligt så har jag gått bakom ryggen. Jag har inte sagt något.
Och jag känner mer och mer att jag kan inte vara mig själv. Vara ärlig eller nånting. Jag vet inte! Och detta håller på att göra mig tokig.
Jag vill bara ha ett normalt liv. En normal familj.
Fint att du klarat den här månaden! :heart

Sedan låter det väl isf som mest schysst att avsluta det med din partner, om du vill fortsätta träffa den där andra också ibland? För det är ju helt enkelt rätt piss när någon går bakom ryggen på en.
 
Fint att du klarat den här månaden! :heart

Sedan låter det väl isf som mest schysst att avsluta det med din partner, om du vill fortsätta träffa den där andra också ibland? För det är ju helt enkelt rätt piss när någon går bakom ryggen på en.
Tack ❤️
Och ja jag håller med men det är så svårt och jag är så arg på mig själv och pyttelite på honom också eftersom det inte går att bolla sådant med öht.
 
Jag har försökt avsluta men det går inte. Han tar det inte på allvar. Kanske inte jag heller?
Och hur kan man göra slut med den men älskar? Sin bästa kompis och den personen som är så fantastiskt?
 
Jag hade verkligen inte tagit illa upp om han hade tex haft sex med någon av sina kompisar samtidigt som han och och jag är ett par.
Bara man är öppen med det.
Men nej det funkar inte alls för honom. För honom är det bara han och jag och det känns inte bra alls för mig 😞
 
Tack ❤️
Och ja jag håller med men det är så svårt och jag är så arg på mig själv och pyttelite på honom också eftersom det inte går att bolla sådant med öht.
Saken är väl att om en person gett uttryck för att den inte är öppen för en mer öppen relation, så att säga, så finns det väl egentligen inte så mycket att bolla? Sedan mår man ju bra av olika saker och har olika syn på relationer etc.
 
Saken är väl att om en person gett uttryck för att den inte är öppen för en mer öppen relation, så att säga, så finns det väl egentligen inte så mycket att bolla? Sedan mår man ju bra av olika saker och har olika syn på relationer etc.
Jo du har nog rätt. Men vi är så inne i varandra. Beroende av varandra fast på olika sätt.
Jag vill vara öppen, nykter och ha ett bra liv. Och det är så lång ifrån just nu. Allt är på en skör tråd och jag vågar knappt nämna det för honom
 
Jag har försökt avsluta men det går inte. Han tar det inte på allvar. Kanske inte jag heller?
Och hur kan man göra slut med den men älskar? Sin bästa kompis och den personen som är så fantastiskt?

De gånger du skrivit att "det är nog slut" verkar det ju vara i någon slags paniksituation där du är förbannad och skriker åt din partner och sedan uppfattar du det som att du gjort slut eller att det borde vara slut utifrån hur du upplevt det medan din partner snarare upplever det som att du haft ett utbrott och egentligen inte menar det eftersom du alla tidigare gånger bara fortsatt som vanligt när du lugnar ner dig.

Vill du göra slut får det nog vara på en mer sansat sätt så han förstår att det inte bara är stundens ingivelse grej och sen får du såklart hålla fast vid det. Självklart har han ingen rätt att bestämma att ni ska fortsätta va tillsammans eller ej
 
Jo du har nog rätt. Men vi är så inne i varandra. Beroende av varandra fast på olika sätt.
Jag vill vara öppen, nykter och ha ett bra liv. Och det är så lång ifrån just nu. Allt är på en skör tråd och jag vågar knappt nämna det för honom
Nej alltså, jag förstår att det mesta känts överväldigande ett bra tag. Och det kanske vore kontraproduktivt med ett sådant just samtal nu (och jag själv skulle väl därför inte träffa den andra igen innan något sånt samtal skett). :)
 
Jag hade verkligen inte tagit illa upp om han hade tex haft sex med någon av sina kompisar samtidigt som han och och jag är ett par.
Bara man är öppen med det.
Men nej det funkar inte alls för honom. För honom är det bara han och jag och det känns inte bra alls för mig 😞
En öppen relation kan ENBART ske mellan två samtyckande personer. De ska båda delta av egen vilja, inte pga tjat eller påtryckning. Annars är det otrohet och ett riktigt dåligt beteende.
ÖR är inte för alla och det ska respekteras.
 
men precis som med alkoholen så måste jag prata om detta. Fast jag inte orkar alls. Men jag måste
Nu ska jag gå totalt emot strömmen här, men nä du behöver inte berätta om allting. Däremot behöver du nog bestämma dig för hur det ska bli framöver - vara tillsammans med din partner och bara honom eller kunna ha andra relationer. Väljer du att kunna ha andra relationer så behöver du göra slut med din partner, om han inte kan tänka sig en öppen relation.

Och rent krasst är det mycket viktigare att du lyckas hålla dig fortsatt nykter än att du berättar om tidigare snedsteg för din partner. Är det för jobbigt så låt bli!
 
Nu ska jag gå totalt emot strömmen här, men nä du behöver inte berätta om allting. Däremot behöver du nog bestämma dig för hur det ska bli framöver - vara tillsammans med din partner och bara honom eller kunna ha andra relationer. Väljer du att kunna ha andra relationer så behöver du göra slut med din partner, om han inte kan tänka sig en öppen relation.

Och rent krasst är det mycket viktigare att du lyckas hålla dig fortsatt nykter än att du berättar om tidigare snedsteg för din partner. Är det för jobbigt så låt bli!
Det var ungefär det jag menade!
 
Grattis till en månad!! Det har varit intensivt att följa dig i tråden och se din utveckling. I början följde du nästan sorgstadierna som en checklista.

Tänk på att du är under enorm stress just nu både fysiskt och psykiskt. Det kanske inte är läge att ta några stora beslut förrän det gått en månad till åtminstone.
 
Jag hade verkligen inte tagit illa upp om han hade tex haft sex med någon av sina kompisar samtidigt som han och och jag är ett par.
Bara man är öppen med det.
Men nej det funkar inte alls för honom. För honom är det bara han och jag och det känns inte bra alls för mig 😞
Inte det minsta konstigt att han tycker så. Det hade jag inte heller accepterat i ett förhållande.
 
Jag har nu förklarat att jag vill ha en mer öppen relation. Att för mig känner jag mig instängd och det skapar stress inom mig.
Ja detta har pratat om tidigare men nu är jag nykter så det är lite andra förutsättningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 055
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
31
· Visningar
4 825
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
891
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 385
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Ny valp med katt
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp