Lösa endagslicens och vara tvungen att jobba som funktionär hela säsongen?

Jag bakar t ex mer än gärna men om ingen uttrycker behovet är det svårt.

Fast den inställningen är väl himla tråkig? De flesta har verkligen TOKFULLT i huvudet av saker som det är mycket panik med.

Om alla hade erbjudit sin hjälp så hade det underlättat något Enormt för arrangerande klubb :) En sak mindre att behöva funktionär till - ragga funktionärer.
 
Fast den inställningen är väl himla tråkig? De flesta har verkligen TOKFULLT i huvudet av saker som det är mycket panik med.

Om alla hade erbjudit sin hjälp så hade det underlättat något Enormt för arrangerande klubb :) En sak mindre att behöva funktionär till - ragga funktionärer.

Fast om man läser, så @lil-sis har tidigare i tråden beskrivit att när hon frågat om det behövs hjälp med något (förutom att funktionära) så har det svarats nej.

Så det är inte - tycker jag - "bara" så att det är bristande engagemang och ansvar från medlemmarna. Utan klubben i fråga verkar helt enkelt inte behöva så himla mycket hjälp med undantag för arbetsdag/liknande, samt funktionärer vid tävling?

Och det är ju enkelt att samtidigt som man efterlyser funktionärer till tävlingen lägga till att "om någon kan tänka sig att baka vore det kanon". Det är väl inte någon skillnad på att efterlysa parkeringsvakt och protokollhämtare eller på att skriva att det är bra om någon bakar något säljbart?
 
Vem är klubben? Jo medlemmarna. Alltså måste man som medlem ta sitt ansvar och fråga och erbjuda sin hjälp.
Fast den inställningen är väl himla tråkig? De flesta har verkligen TOKFULLT i huvudet av saker som det är mycket panik med.

Om alla hade erbjudit sin hjälp så hade det underlättat något Enormt för arrangerande klubb :) En sak mindre att behöva funktionär till - ragga funktionärer.

Jag finner det hemskt trist av er att hela tiden anta att jag inte ens försöker hjälpa till. Faktiskt.
 
@Alexandra_W Första håller jag med om. Men jag svarade bara på citatet :)

@lil-sis Jag har ju tydlig skrivit tidigare att jag varken räknar in dig eller @Alexandra_W till skaran som inte vill/försöker hjälpa till. Det du skrev används dock frekvent bland sådana och jag svarade på citatet. Mao behöver du inte alls ta det personligt.
 
Jag finner det hemskt trist av er att hela tiden anta att jag inte ens försöker hjälpa till. Faktiskt.

Och det jag försöker förklara är att jag tycker inte att man ska se det som att man hjälper till. Det är i mina ögon som att en del säger att de barnvakt till sina egna barn. Å andra sidan uttrycker vi oss alla på olika sätt och jag känner inte dig, jag menar inget illa med det jag skriver. Men jag är fruktansvärt less på hela diskussionen och de människor som inte ser det stora hela.
 
Och det jag försöker förklara är att jag tycker inte att man ska se det som att man hjälper till. Det är i mina ögon som att en del säger att de barnvakt till sina egna barn. Å andra sidan uttrycker vi oss alla på olika sätt och jag känner inte dig, jag menar inget illa med det jag skriver. Men jag är fruktansvärt less på hela diskussionen och de människor som inte ser det stora hela.

Om jag meddelar ansvarig "säg till om jag kan göra något" så tycker jag att ansvaret ligger på denne att sedan faktiskt säga till när hjälpen behövs.
 
Jag satt och tänkte på den här tråden idag (rent allmänt, det är inte svar på något tidigare inlägg). Min familj pysslar(-de) en del med motorsport i form av folkrace. Det är också en tämligen funktionärskrävande sport. När "vår" klubb fortfarande hade en egen bana arrangerades två tävlingar per år. Antingen jobbade du på en och körde en eller så hade du med dig någon som jobbade istället för dig om du ville köra båda.

Hur löser klubbar inom andra funktionärskrävande sporter sina tävlingar? Går det att hitta någon bra modell från annat håll?
 
Fotbollsföräldrar får datum de bara ska inställa sig på eller göra uppgifter till. Kan de inte får de lösa det själva. Åtm säger mina kollegor m barn inom fotboll så.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 169
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 770
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 076
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp