Bukefalos 28 år!

Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Min häst får bli kvar hemma, så det blir lite mer plats för er att svänga runt på:D
..Jag är lite halvdålig och sambon kan inte hjälpa till att köra och fixa, så det blir hästlöst, men oj vad kul ändå!!
Kul med så många!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Klockan tio funkar fint! Jag kommer från Oskarshamn området så om det är någon som vill åka med går det bra...

Via... har inte bestämt mig om hästen ska få följa med eller inte, återkommer om detta. Om det är mkt bevänt med att ta med henne, då jag aldrig ridit något som skulle kunna liknas vid akademiskt/klassiskt...
Nåväl, jag dyker upp vid tio iaf. Rester hemifrån alt pizza funkar för mig.

Mvh N

Så för att uppdatera listan

via
Spider (häst?)
Daimie
Nordstjarna (ev. häst)

Hoppas att de hör av sig igen om hur de ska göra...
_smulan_
Harley
DedicatedHippieFlipper - ny på AR!
Pannkakssmet - om jag kan få skjuts från växjö och kan lämna över hästen på någon annan den helgen...
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Uppdaterar igen

via
Spider, tillsammans med en d-ponny
Daimie
Nordstjarna (ev. häst)

Hoppas att de hör av sig igen om hur de ska göra...
_smulan_
Harley
DedicatedHippieFlipper - ny på AR!
Pannkakssmet - om jag kan få skjuts från växjö och kan lämna över hästen på någon annan den helgen...
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

*knapplån*

NU är jag hemma, har städat transport och nattfodrat hästar och är så trött att ögonen går i kors. (jo jag är Buke-beroende, måste kollas innan säng-gång)

Tack för en rolig dag allihop som var i Ö-vik!!! :bow: :banana:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Hi, tänk att det senaste jag kommit hem på läänge är från en hästträff!
Nästa gång får hästarna åka med oxå! Jättekul att se alla olika hästar och höra alla historier bakom dem. Det får man ju sällan göra annars!
Nu ska jag gå och hojta på "the boy" och se till att hagen blir lagad!:rofl:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Tack för igår!!!
nästa gång hopppas jag att jag inte jobbar så Siola får följa med. för nu är hon riktigt bra igen. :bump::banana:

// Tove
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Synd att vi missade filmerna och middagen, men det blev rätt sent ändå :p

Tack för en trevlig och givande dag! Jättekul att träffa alla och få se en så salig blandning av hästar! :)
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

nästan gång tror jag fega tomten ska försöka masa sig dit och titta lite också :angel:
Tvåbenting och knodd kanske kan terrorisera din kock. :D
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Tack för en mycket givande häst-dag!
Kul att vi var så många och visade sina hästar! Häftigt att se hur andra jobbar, och höra hur andra tänker!

Skulle vara inspirerande med en dag då vi tar tag i filmer och böcker oxå!! Och dyka in i en massa teorisnack. Tiden är ju aldrig tillräcklig. :D

Ha det gott tills nästa gång :banana:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Ja det var ju superkul igår! Kookaburras ponny imponerade mest på mig, vilken häftig liten häst :love: Jag fick massor med inspiration till "långtyglingen" av min lilla ponny - har precis varit ute och övat! Jätteroligt att få prova evis häst också, det var jättelänge sen jag satt på nån annan än mina egna.

Och vad kul att det verkar vara fler än jag som ser fram emot "nästa gång" - för fler såna här träffar måste vi väl ha :banana:

Som vi sa så kan det nog vara en idé att ta nån gång utan hästar också, så att vi hinner titta på filmer och diskutera mera! Jag vill titta på Bent-filmerna och så vill jag höra zesel berätta massor om sitt examensarbete :idea:

Och det kan kanske vara en idé att begränsa hästantalet lite nästa gång vi har hästträff? 10 hästar tar ju sin lilla tid att gå igenom och det är trist när man känner att tiden inte räcker till allt man vill göra.

:D Hur länge ska vi vänta innan vi har nästa träff - dags att börja planera redan nu?! Hos mig eller nån annanstans?
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Klockan tio funkar fint! Jag kommer från Oskarshamn området så om det är någon som vill åka med går det bra...

Jag kommer förmodligen åka hem (oskarshamn) på fredagen så om jag kunde få skjuts ner på lördag vore toppen!
PMa mig om det är av intresse.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Uppdaterar:

via
Spider, tillsammans med en d-ponny
Daimie
Nordstjarna (ev. häst)
Pannkakssmet. (på något sätt SKA jag lösa det)
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Tack för i lördags! Synd att vi inte kunde stanna till film/snack, det hade varit intressant efter hästarna. För min del kommer jag gärna igen men tills det är ljusare på kvällarna får det nog vara utan häst, tror jag. Om vi ska ha bara film/teori kanske någon lite närmare Umeå har möjlighet att ta emot?

Det var jättegod mat, vad var det i soppan?
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Ja ska vi titta på filmer behöver vi ju inget ridhus och det vore bra med en större TV!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Alltså, jag (sambon) har en enorm teve (50 tum; http://static.apberget.se/images/p/g/450/450dce76d49625cc293f7093f6040c15_640_474.jpg ) och ett väldigt stort vardagsrum. Det går dock inte hålla till "med häst" här. Och matlagning, tja... :o Många kom ju så långt söderifrån också så det kanske inte är optimalt att hålla till här? Ö-vik är en bra metropol egentligen. Synd att man inte kan ta med sej teven, det tror jag sambon protesterar mot :p
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Ja?



:D

Fattar inte vad du syftar på, faktiskt...


:rofl:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag tar nog inte med någon pålle då hon inte är i någon kondition överhuvudtaget, försöker endast få upp henne i hull just nu då hon fallit ur något alldeles förskräckligt i vinter.

Harley har funderat på att ta med sin, får väl se vad hon bestämmer sej för.;)
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Hoj alla övikare! Nu har jag och hästen terroriserat stockholm...
Han har mot sin vilja (blev tvungen att sederas med blåsrör) blivit opererad och har nu tjusiga blåa bandage på sina knän. Op gick bra och hemresan likaså. Nu hoppas vi bara på ett raskt tillfrisknande.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Vad skönt att operationen gick bra! Hoppas vi ses på nästa träff.


För min del låter det helt ok med filmträff i Umeå vid evis jätte-TV! Det går ju att beställa pizza eller nåt om det inte finns tillgång till kock, och det är lätt att samåka när vi inte har några hästar med.

Annars kan vi gärna vara hos mig igen, men då blir det liten TV. Vad tycker ni andra passar bäst?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 510
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 808
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 955
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 834
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Olika sätt i olika länder
  • Hingststationer
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp