Bukefalos 28 år!

Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Hur går det för våran filmträff i Umeå?! Vi måste ju bestämma ett datum snart. Jag röstar på att vi kör nu på lördag, 16 feb. I så fall kommer i alla fall jag, Tacitus och Boe. Vi pratade ju om 23 feb också, men det passar sämre för oss - är troligen kurs här då och i så fall vill jag vara hemma. Boe kan inte heller då.

Vad säger ni andra - vilka kan lördag 16 feb? Och vilka filmer kan vi skrapa ihop då? Boe kan ta med ett antal Bent-filmer.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag får ursäkta att jag inte försökt styra upp något innan, varit lite mycket nu.

Men hursomhelst, på lördag ska gå bra!
Det blir alltså här hos mej i Fällforsån ungefär 1,5 mil nordväst om Umeå. Vi beställer hämt-pizza, om det går bra för alla.

Den enda filmen jag har, har ju flera sett redan, den om Luis Valenca.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Hämtpizza blir utmärkt :d

Vilken tid kör vi igång då? Boe jobbar till kl 12, men det kan väl räcka med att träffas em/kväll?
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

annA_ & evis:
:( åh nej. jag kan inte den 16... Åker till Spanien juh. Vet inte än vilken häst det blir, ska titta på några stycken. Men en som jag har ögonen på är jättefin, får hoppas att han är lika fin IRL.

Men vi kanske kan köra någon gång till? :idea:

Ha de gott!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag är med! Hämtpizza blir bra det. :)
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

är det okej om jag fegar lite och bestämmer mig senare i veckan? vi har precis fått hem en ny häst till oss och det är mycket annat som händer just nu så jag vet inte om jag orkar om jag ska vara helt ärlig.. men det vore ju jättekul.. :angel:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

*kl*
Vi hade ju en liten träff, med betoning på liten, hos mig i lördags.
Det blev jag, Nordstjärna och en "buke-lurker".
Vi red på min häst alla tre, pratade och tittade på film från Cadre Noir.
Trevligt hade vi det, fast att vi var få. Hoppas att vi kan göra om det, och att fler har möjlighet att vara med då.

Tack Nordstjärna för fotograferingen!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag ber så hemskt mkt om ursäkt för att jag inte kom när jag sagt...hände en akut personlig incident...som sagt förlåt så mycket och hoppas ni hade det trevligt och givande...
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Självklart är det okej men det vore kul om du kom!

De jag vet kommer just nu är alltså;

AnnA_
Tacitus
Boe
zesel (vill du "föreläsa" lite om ditt x-arbete?)
evis

Kookaburra kan inte denna gång! suberdoo bestämmer senare i veckan.
(Kookaburra - När åker du? Visst hade du några Hempfling-filmer? Skulle vi inte kunna låna dem över helgen isåfall, om vi lyckas stämma träff någonstans på stan eller så under veckan? :bump: )

Psycho skickar några filmer imorgon som vi får låna över helgen, det är en om långa tyglar, Trainers across borders, Wim Vonck (jag nämnde honom på någon av träffarna, en holländsk snubbe som pysslar med fridressyr & klassisk dressyr med influenser från många olika håll) och film om camarguehästar/ridning.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Vi hade det mycket trevligt. Du är välkommen nästa gång!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Vad kul med fler filmer :bump: !

Ja, en liten summering kan jag väl dra om ni vill lyssna ;) .
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag kommer! Hämtpizza låter bra!

Och Zesel jag är också helinställd på att höra.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Åh vad många filmer, vad roligt! Och vi vill också höra om zesels arbete :)

Är det några som vill åka med oss från Ö-vik?
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Ja visst hade vi trevligt! Tack än en gång för 'lånet' av Jerry, en riktig goding...

Är med på ytterligare en träff (favorit i repris).

N
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

OM jag kommer så åker jag gärna ihop med er från övik.. men jag håller det öppet än så länge..
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

hej!
har kommit åt en dator. kanske märkt att jag inte är inne så ofta...
hur som helst åker jag gärna med dig Anna ifall det går bra.när det gäller mat tar jag nog hellre en sallad..
och jag ska inte glömma filmerna..

när det gäller Skule ( i mars) tar jag gärna med mig min häst Siola, ifall det fortfarande finns hästplatser kvar vill säga.

/ Boe
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag flyttar till Växjö till sommaren och har spanat runt lite efter likasinnade hästmänniskor.
Jag hittade till den här tråden och kan konstatera att några finns ju i alla fall! (Verkar som att det är ganska tunnsått i Småland, jämfört med Mälardalen där jag bor nu...)
Ser fram emot att ta upp ridningen igen efter ett längre uppehåll, i såna lägen är det kul att ha någon/några att t ex träna ihop med eller träffas för att spåna!
Hälsar Smirk
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Vilken tid ska vi köra igång på lördag då? Boe jobbar till 12, men till 14 ungefär borde vi väl kunna vara i Umeå - kan det vara en lagom tid att träffas?

Tacitus har kommit på att han stannar hemma, så jag har gott om plats i min bil om det är fler som vill åka med mig!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Du får höra av dig när du är på plats!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Kl 14 blir bra tycker jag.

Vi har fått hem nya soffan idag 3 veckor tidigare än beräknat, så ni får sitta i sprillans ny soffa på lördag också! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 349
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 453
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 842
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 349
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp