Bukefalos 28 år!

Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Umeå går hur bra som helst för mig. Jag bor ju här :D
Ska bli kul o titta på alla filmer som alla har! :bump:

Men Ö-vik går ju oxå bra... vilket som.
 
Senast ändrad:
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Då kör vi en sista uppdatering då. Kan de som ska ha häst med tala om det definitivt vore det bra.;) (Spider har ju redan gjort det.)
Var det någon som behövde sova över?
Välkomna!

via
Spider, tillsammans med en d-ponny
Daimie
Nordstjarna (ev. häst)
Pannkakssmet. (på något sätt SKA jag lösa det)
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag tror att jag har sällskap med mig av minst en person, men det är inte helt säkert ännu. Dock inga bukare, möjligtvis en f.d. bukare.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Ö-vik:

Ska vi planera in en ny hästträff också? Vad tror ni om lördag 22 mars? Övriga helger i mars är ridhuset redan uppbokat.

För filmträffen så föreslår jag 16 eller 23 feb!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

För min del låter det helt ok med filmträff i Umeå vid evis jätte-TV! Det går ju att beställa pizza eller nåt om det inte finns tillgång till kock, och det är lätt att samåka när vi inte har några hästar med.
Låter jättebra!!
Jag kommer mer än gärna om allt klaffar! Passar utmärkt att bara ha mig själv att hålla reda på! Det kan vara nog..:D Vi har ju värsta rallyvägen genom skogen upp till Umeå!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

22 mars tycker jag låter bra! Om det blir lika mycket hästar denna gång så kan jag skippa att ta med någon av mina, så att säga. Det blir betydligt mycket dyrare för mej att köra när jag har hästarna med.

Angående 16:e eller 23:e februari så går det bra med båda för min del, vi har pizzeria några km bort så det låter mycket bra :angel: (nog kan vi laga mat men är inte alls haj på att laga mat åt många människor...)
Men det hänger lite på att folk som har filmer kommer?
Jag är väldigt nyfiken både på trickträning, långa tyglar & Hempfling-filmer. Själv har jag ingen film förutom Luis Valenca och den har vi ju redan sett, några av oss.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag är väldigt nyfiken både på trickträning, långa tyglar & Hempfling-filmer.
Jag utökar önskelistan med alla Bent-filmerna (som Boe har) samt föredrag av zesel om hennes examensarbete!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Nu blir jag ju nyfiken på vad zesel har skrivit arbete om!?
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Det vill jag helst inte ta i en allmän tråd, men välkommen via PM om du vill veta mer :) .

*
Angående träffar så är jag med, både i Umeå och gärna med häst i Ö-vik i mars igen. Om någon är intresserad av att prova och se Dual-Aktivering i min tolkning kan jag ta med koner och mjuka bommar :idea: .
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

mycket att göra denna veckan.. suck.. men jag är intresserad av en filmträff, vore jättekul.. men jag måste kolla om jag kan ta mig iväg så länge, skippen blir själv här med mig om någon vecka, så vi får se hur det går då.. men jag håller er uppdaterade, och tack för en rolig träff! :bow:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jaaaaa D-A vill jag!
Jag funderilurade på om jag skulle ta med Lejonhjärta i mars i så fall - han behöver mer miljöträning....men tänkte sedan att det kanske inte är så kul för de som tittar på...Men om du drar med dej mjuka bommar & koner och sånt så vill jag GÄRNA prova på med Hjärtis!

Måste förresten rikta ett stort tack till AnnA_ både för ridhuslån - tänker på hoppningen, och för att du provade galoppa på Flingan. Idag red jag första passet sedan förra helgen, och avslutade efter en härlig skogstur i djupsnön i skritt & trav, med några galoppfattningar på åkern nedanför. Och TJIHO, jag tror vi gjorde säkert 5-6 fattningar på volt i båda varv HELT utan skutt & kick, han fattade smidigt på hjälpen och galopperade helt ok :bump:

Och det har varit så mycket ångest med i fattningarna nu ett bra tag så jag tror INTE det är en slump att det funkade så bra idag.
Ska nu vara rädd om detta och inte rusa iväg och börja begära piruettgalopp imorgon, eller så. :o :angel:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Suberdoo!
Jag hade ett par fina filmsnuttar på dig, ponnyn och så Anna då hon provar i kameran. Vill ni ha/se dem?
Åsså Evis på skäcken och något mer.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Evis! Braavo!:banana:
Härligt med galoppen!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

evis:
Grattis till galoppen! :bump: Härligt det måste vart!

Ang. UMEÅ-filmträff:
Jag skulle önska helgen 23/2 för filmkoll, för den 16/2 är jag i Granada och köper häst :love:
Om det är den 23/2 så kan jag ta med två hempflingsfilmer och två hempflingsböcker.
(1 dvd, 1 vhs)
Jag ser gärna ALLA filmer ALLA har!! hehe, va kul det ska bli!

AnnA_:
Nasse tackar för komplimangen :o Han hade jätteroligt och tyckte allt var mycket spännande hos er. Hehe, ja visst är han en rolig liten spelevink ;)

Ang. ÖVIK-hästträff:
Jag kan säkert komma 22/3, om det inte krockar med hästen som ska komma (:love:) Jag tar nog inte med nya hästen den gången utan kommer som fotfolk då. Skoj, skoj med en omgång snart igen.
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag ser gärna alla filmsnuttar och foton som folk har tagit på alla! Sambon är jättenyfiken på vad 17 vi höll på med en hel lång dag...precis som jag :D
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Bara roligt att få provrida :) Blev väl inte så lyckade fattningar för mig, men det var flera år sen jag ens satt på nån annan häst än mina egna... Inte så lätt att hitta alla knappar direkt. Jättekul att det gick så bra för er idag! Men galoppen såg ju så lätt och fin ut när ni hoppade, så det hänger nog mest på att du ska komma igång och prova lite mer :)

Lusidor, jag vill gärna se film! Men om det ser aldeles förskräckligt ut så kanske du kan skicka på mail istället för att lägga ut här :rofl:

zesel, jag vill också lära mer om D-A!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag vill!!! :D

Kommer f ö gärna med kuse till Ö-vik förutsatt att skjutsen inte är bortrest då, och förutsatt att vi överlevt träningen helgen innan! :angel:
(Kanon som miljöträning, Tabbe var så mör i huvudet att han var kolung ett par dagar efter senaste gången! ;) )

Om det inte är tänkt att det ska vara förtur för de som inte hade häst med förra gången eller dylikt såklart.


Filmträff i Umeå kan bli svårt. Tar 3 timmar med buss enkel resa, så ska man hinna sköta om kusen (kusarna) också före eller efter (och hinna med sista bussen hem) så blir det nog inte många filmer =/
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Du får se till att fixa eget körkort snart ;) Men kan du bara ta dig hit på nåt sätt så kan du ju lifta med oss sen!

På hästträffen tycker jag att vi får begränsa hästantalet lite, det kändes som att vi inte hann med de sista ordentligt. 7-8 kan väl vara mer rimligt? Men jag röstar på först till kvarn, det är väl kul med uppföljning på de hästar vi redan träffat också?!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Först till kvarn låter bra, pax för en plats! :devil:

Har redan kuggat två uppkörningar men ska boka ny tid imorgon :angel:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Nope, blir ingen häst (denna gång:angel:). Men jag dyker upp iaf...

Behöver inte sova över (bor hyggligt nära) så jag startar hemifrån på lördag morgon. Kul att ses!

Mvh N
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 429
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 909
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 601
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp