Män som försörjer kvinnor?

Vi är flockdjur. De flesta av oss bondar med varandra genom att skvallra om andra. Det får väl oss att känna samhörighet skulle jag tro. Och eftersom det mesta i vårt samhälle bygger på konsumtion så klart att hur mycket pengar folk har att köpa grejer för är väldigt intressant och viktigt. Jag erkänner gärna att jag själv är besatt av detta ämne och skvallrar om detta med vänner.

Om det verkligen ar sa att man i Sverige "bondar" med varandra genom att skvallra om andra forstar jag plotsligt varfor jag inte har sa mycket nya vanner.:grin:
 
Var det vad du tyckte att hon gjorde? Intressant.
Jag tyckte nog att du mest ägnade dig åt smicker och spegling för att försöka vinna poäng.

Om mitt syfte hade varit att vinna poäng hade jag knappast skrivit som jag gör.

Ska man vinna poäng ska man göra som du. Dvs uttala sig grunt och i enligt med rådande norm, gärna kryddat med sarkasm och ironi.
 
Men då så är ju frågan varför man anser sig ha rätten att köpa en annan människa för det syftet?
Varför saknas den spärren som säger att det är fel?

Varför skulle det vara fel?

Man anser sig ha rätten eftersom man ser det som vilken tjänst som helst. Valuta mot tjänst.
 
Varför ska du alltid blanda in person.
Den person man är avspeglas i de handlingar man utför och de åsikter man uttrycker.
F.ö. så är det bra med frågetecken efter en fråga, det ser bildat ut.
Svara på frågan.
Varför skall jag svara på dina frågor? du svarar ju inte på mina, eller någon annans för den delen heller.
Den har förövrigt inget med mig att göra.
Vad har inget med dig att göra?
Du skriver ju i tråden så du verkar ju ha med det hela att göra på något vis.
 
Men då så är ju frågan varför man anser sig ha rätten att köpa en annan människa för det syftet?
Varför saknas den spärren som säger att det är fel?
Jag har svårt att moralisera över vad andra vuxna människor gör frivilligt då jag inte tycker att det är min plats att bestämma hur dessa ska leva sina liv. Jag personligen skulle aldrig köpa sex eller sälja sex men det finns mycket annat i livet som jag inte riktigt förstår hur andra kan göra och vara ok med.

Det är även svårt att veta vad som gör att kvinnor INTE köper sex. Om jag nu verkligen skulle bli desperat för sex så skulle jag antagligen kunna gå in på tinder och få sex + hämtmat till dörren snabbare än en man kan få tag på en prostituerad. Då blir det jättesvårt för mig att relatera till att sitta i en sits där jag av någon anledning skulle betala för det.
 
Jag har svårt att moralisera över vad andra vuxna människor gör frivilligt då jag inte tycker att det är min plats att bestämma hur dessa ska leva sina liv.
Uppenbarligen så finns där ett enormt stort problem med att köpa sex, annars så hade det ju inte varit möjligt att förbjuda det i lag.
Så man kan ju hur som helst moralisera över att det tydligen är så viktigt att man är beredd att begå lagbrott för att få sex.
Och då så har man, i alla fall i min värld, visat avsaknad av ett antal spärrar som man skall ha för att fungera bra i samhället bland andra människor.
 
Uppenbarligen så finns där ett enormt stort problem med att köpa sex, annars så hade det ju inte varit möjligt att förbjuda det i lag.
Så man kan ju hur som helst moralisera över att det tydligen är så viktigt att man är beredd att begå lagbrott för att få sex.
Och då så har man, i alla fall i min värld, visat avsaknad av ett antal spärrar som man skall ha för att fungera bra i samhället bland andra människor.
Jag vet inte om lagstiftning alltid är så vettigt att peka på, det har funnits och finns många ovettiga lagar och vissa av dessa bryter jag själv mot på daglig basis och är trots detta en högst välfungerande individ som fungerar mer än bra i samhället och bland andra människor.
 
Jag vet inte om lagstiftning alltid är så vettigt att peka på, det har funnits och finns många ovettiga lagar och vissa av dessa bryter jag själv mot på daglig basis och är trots detta en högst välfungerande individ som fungerar mer än bra i samhället och bland andra människor.
Så bara för att du själv bryter mot lagar så är lagen mot sexköp inte vettig?
 
Så bara för att du själv bryter mot lagar så är lagen mot sexköp inte vettig?
Det var inte riktigt det jag skrev. Det jag påpekade var att man inte kan peka på att något är olagligt och därmed är det dåligt. Jag tycker man ska kunna visa att något är dåligt oavsett laglig status.

Nu tycker jag att prostitution och liknande är ett väldigt svårt ämne att värdera på så många nivåer eftersom det ofta handlar om väldigt utsatta personer (så man kan diskutera hur frivilligt det är) och att just sex har en så stark koppling till känslor och personlighet hos oss (hur mycket av det som är kvarlevor av kultur och liknande kan diskuteras). Så det är definitivt en väldigt komplex fråga.
 
Jag har svårt att moralisera över vad andra vuxna människor gör frivilligt då jag inte tycker att det är min plats att bestämma hur dessa ska leva sina liv. Jag personligen skulle aldrig köpa sex eller sälja sex men det finns mycket annat i livet som jag inte riktigt förstår hur andra kan göra och vara ok med.

Det är även svårt att veta vad som gör att kvinnor INTE köper sex. Om jag nu verkligen skulle bli desperat för sex så skulle jag antagligen kunna gå in på tinder och få sex + hämtmat till dörren snabbare än en man kan få tag på en prostituerad. Då blir det jättesvårt för mig att relatera till att sitta i en sits där jag av någon anledning skulle betala för det.
Hum. Är du äldre och oattraktiv så är det inte så enkelt. Jag trodde också att en kvinna kan få hur mycket sex som helst men det visade sig inte stämma. Jag har raggat på rena sexsiter utan att få napp.
 
Hum. Är du äldre och oattraktiv så är det inte så enkelt. Jag trodde också att en kvinna kan få hur mycket sex som helst men det visade sig inte stämma. Jag har raggat på rena sexsiter utan att få napp.
Beauty is in the eye of the beholder.
Så det kan nog variera rätt rejält. Vissa män/kvinnor föredrar äldre vissa föredrar yngre.

För övrigt så är min inställning att familjesituation och ekonomi styr de flesta familjer.
 
Ang varför det inte är lika vanligt med det omvända..
Det finns nog en hel hög kvinnor som försörjer män, men det blir troligen lute annorlunda.
Kvinnor "ska" ju vara generösa, omhändertagande och givmilda. Jag tror inte att de lika ofta agerar ut i bitterhet efter att relationen slutat. Och kanske inte heller ställer samma krav på männen som blir försörjda?
Hur många av dessa män är sk hemmamän inkl hårt arbete m hus och barn? Och hur många lämnar en stor del av arbetet till kvinnan även fast atg hon står för hela inkomsten?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 940
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 543
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp