Bukefalos 28 år!

Magic brush?

Sv: Magic brush?

KL

Stod länge inne på Hööks idag och funderade på MB. Nu har de ju inte kampanjpris längre, så då kändes ju lite i dyraste laget. Men eftersom alla här verkar uppleva att alla tre borstarna är likadana så är det bara att skicka PM om någon vill kränga en av dem :)
 
Sv: Magic brush?

*kl*

Borstade min madam med MB idag och den klarar inte av den vinterpäls hon satt hittills så det blev den gamla hederliga piggborsten!
 
Sv: Magic brush?

*knapplån*


302990_10150318475437620_642817619_8238486_980060392_n.jpg


Oh nej, en lerhög...

302990_10150318475362620_642817619_8238485_556184206_n.jpg


OH! It lokes like magic... Men det går precis lika bra med selleri, eller piggborste, samt ryktborste och skrapa.
 
Sv: Magic brush?

Men varför jobba ihjäl sej med selleri och piggborste :angel:

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Det känns mer ekonomiskt, att använda den piggborste man köpte för x antal år sen för 21 kronor och den ryktborste skrapa man köpte för 150 kronor för x antal år sen än köpa TRE exakt likadana borstar idag, för 119 - 169 kronor i dag/i år, och få samma resultat...

Men jag gick ju på modetrenden jag med :o. Jag tänkte bara spara någon annan fattig student, arbetslös eller halvtids sjukpensionär den mödan att kasta ut pengar på något man troligen redan har, för att hänga med modet :).

Och som någon annan också har sagt, borsten är kantig/-a, vass/-a och obekväm/-a att hålla i, så jag vet inte hur länge jag kommer använda den/m innan jag tröttnar och gömmer den/dem i garderoben.

Men jag kommer nog använda den/dem fram till isbjörnen börjar visa sig i hagen och det verkar ju inte dröja SÅ länge till :love:.
 
Senast ändrad:
Sv: Magic brush?

KL
jag köpte MB för några veckor sedan och jag blev glatt överraskad. De borstar mycket renare än en piggborste. Med piggborsten får du loss leran, men med MB är nästan all lera borta. Det är knappt något kvar för mankborsten att ta bort. Jag är väldigt nöjd med dem. Det blev en till varje häst + en som jag gav till inackorderingen.
(Däremot är de inte lika bra till häst som fäller eftersom håren fastnar i borsten mycket mera/svårare att få bort, än i en piggborste.)
 
Sv: Magic brush?

kl

Jag köpte rosa trepacket idag, och på min mediokert mörkbruna, halvskitiga häst blev det ingen skillnad alls, tyckte mest den var obekväm att hålla i plus att det var svårt att göra den ren efteråt. Behåller väl den borste jag använde, men nää... det blir nog Tradera för de andra två oanvända nästa vecka efter min lilla semester. (Om nån är intresserad så kan ni ju skicka ett PM innan torsdag.)
 
Sv: Magic brush?

Har ännu inte hunnit testa mina rosa på hästen men jag har testat den ena på katterna, både korthåriga och semilånghåriga, och på dom fungerade den superbra :D
Speciellt på korthåret där kom hennes silverfärg riktigt bra fram och hon riktigt glänste :love:
Och det var enklare att få bort håren i borsten när jag drog med stålkammen genom MB:n än när jag drar kammen genom den borsta jag normalt använder för att försöka få henne att glänsa...

Jag skrapade lite med ett sandpaper på ovansidan så nu är den inte vass att använda för händerna längre.... :D
 
Sv: Magic brush?

KL

Jag köpte en borste av en snäll bukefalist som ville sälja sin ena. Jag tycker inte alls att de är så bra som alla sagt. Testade på bajsfläck och på hästen generellt, hästen uppskattade den inte värst mkt, spände sig en del och jag tycker inte att han blev ett dugg renare än med vanlig piggborste. Men den kanske kan fungera bra att borsta rent schabrak och så med.
 
Sv: Magic brush?

Jag ska testa borstarna på den lurviga ponny i veckan, men jag kan säga så mycket att flera vart mycket intresserad av borsten igår när vi var på kattutställningen då våran korthåriga silverkatt riktigt glänste efter att ha borstats sen i tisdags flera gånger dagligen med den borsta jag lämnade hemma av den 3packen jag köpte på Hööks.....
MBn är MYCKET MYCKET enklare att göra rent än den gamla borsten av traditionellt snitt jag hade tidigare.... :love:
Plus att MBn går att slänga i tvättmaskinen och därmed bättre för att förhindra smittspridning....

Vilken tur att vi alla är olika :D
 
Sv: Magic brush?

Jag köpte dom rosa på hööks och bara färgen förgyller ju hela rykthinken! :D jättebra till lera och päls, supernöjd!
 
Sv: Magic brush?

Är det någon som har provat magic brush och kan säga nånting om dom?
Är galet nyfiken på att prova, ska köpa så snart jag får tag i dom!

Tycker den var suverän! Jag har hästar på lösdrift så deras ryktning är genomgående!!! Om än att jag tycker att det kanske borde varit nån annan sorts plast.... för jag tror dom inte håller så länge.. men jag betalad 139 spänn för 3 borstar... inte dyrt så låt gå att dom går sönder! T o m brunst efter bakbena gick som en dans att bortsa bort... den tar djupt och grundligt... har alltifrån kort kort vbl päls till islandspäls! =)
Bara att investera säger jag! =)
 
Sv: Magic brush?

kl

Jag föll för grupptrycket och köpte några i helgen. Min häst älskar dom, står bara och myser.

Men hur gör ni rent dom? Jag får inte loss pälsen ur borstarna.
 
Sv: Magic brush?

Knacka den vinklad i golvet! Håren kryper uppåt då, och sedan kan man bara dra med mankammen och pälstussen ploppar ut.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 365
Senast: Badger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 736
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Nu vet jag inte ifall jag hamnar rätt men fundera på ifall man kan ge en häst en instant Magic spruta när man ska flytta hästen till ett...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp