Bukefalos 28 år!

Magic brush?

Sv: Magic brush?

Håller med många här :-) jag tycker de är kanon! Använder numer endast mb och en mjuk borste av tagel.
Har 7 st som ligger! Köpte ett 3-pack, fick ett i julklapp, o när jag fick se de rosa o lilavar jag bara tvungen att ha det!! Lila-fetischt som jag är :-P gav bort 2 st till en vän så då minskade det lite iaf :-P
 
Sv: Magic brush?

KL

läste den här tråden och köpte ett paket med borstar för 150, märkte inget magiskt, kunde lika gärna borstat hästen med en vanlig rotborste, och inte verkade han gilla den mer än någon annan borste heller. Men visst jag ska ge den fler chanser, jag har ju trots allt lagt pengar på dem.

På mina stod det inget om vart de skulle användas bara tre likadana borstar i olika färger, ville ha de gröna, men de fanns ju inte så det blev de blå/röd/gula eftersom rosa går bort alla gånger oavsett vad det gäller.
 
Sv: Magic brush?

KL

Jag gillar Magic-borstarna, men de är ändå lite överskattade... På lera är de dock oslagbara! Jäklar vad fort den försvinner :D

Pälsfällning och rugga upp smutsfläckar har jag fortfarande gummiskrapan som favorit. Pållan gillar den också, hon ställer sig och sover direkt när den kommer fram.
 
Sv: Magic brush?

Hej

Granngården har både de som går i rött, blått och gult och de som går i rosa, lila färger:p
Kram Suss:D
 
Sv: Magic brush?

jag har en magic brush(rosa:d), den är superbra mot lera i ansiktet och på benen ^_^. men... hur får man den ren igen?? hästen har ju börjat fälla = borsten blir igenkorkad och då hästen har korta hår så får det inte att ta kniven för dra upp håren :(. när det bara var lera så var det bara att slå den i golvet och diska den lite då och då. men håret vill inte loss!!!

hur gör ni?
 
Sv: Magic brush?

KL

Jag såg borstarna på City Gross och hade aldrig hört talas om dom innan. Tänkte lite skrattande för mig själv, att det är ju otroligt, som man försöker tjäna pengar på shoppingbenägna djurägare. Fula borstar i fula färger, som ser väldigt obekväma ut och med ett så fjantigt namn som "Magic Brush". Kan det verkligen finnas några som går på detta?

...Och sen läser jag denna tråden, där det visar sig att borstarna är stallets ny foppatofflor!:eek:

Det dröjer nog länge innan jag blir övertygat, men kan någon förklara för vad det är exakt, som gör dessa borstar så annorlunda?
 
Sv: Magic brush?

Dom är superbra på leriga pälsar, bara DET är värt priset :love:

Man slår dom i golvet eller i boxväggen så trillar den lösa pälsen av.

Sen slänger man bara in dom i tvättmaskinen och nästa dag har man en borste som är lika ren som om den var ny igen....
Det har jag upprepat vecka efter vecka efter vecka utan at borstarna har blivit annorlunda.....

Ska köpa fler sådana till stallets övriga hästar då jag är så trött på deras stora borstar med långa nylonborst som knappt gör rent dom andra hästarna.........
 
Sv: Magic brush?

*kl*

Jag tyckte borstarna var helt ok, får bort lera bra utan att bara vispa runt det. Dock så hade jag hellre sett att de såldes styckvis.
 
Sv: Magic brush?

kl, igår så dränkte jag min borste i diskmedel, skurade den och sköljde, sen så gick det att pilla ut mesta av pälsen, sen så har jag idag knackat ut resten av pälsen ^_^. så nu är den rosa istället för lerig igen :D
 
Sv: Magic brush?

*kl*

Jag tillhör skaran som var skeptisk länge. Jag har sett att den ligger i ryktkorgen men inte förstått själva vitsen...MEN...nu är jag frälst. Dels för att hästen gillar den och dels för att den är så lätt. Jag har problem med mina händer och finner borsten väldigt smidigt.
 
Sv: Magic brush?

*kl*

Visst den lilla leran hästen har på benen försvinner ju, men i övrigt kan jag ju ta en vanlig borste. bor ju på Öland där vi har sandjord, vattnet rinner rakt igenom och det blir knappt någon lera att kladda ner sig i för hästen om det inte är kopiösa mängder vatten, plus att jag har en renlig häst som sällan rullar sig. Får ta hem dem till hundarna, de kan få varsin.
 
Sv: Magic brush?

är man 3 personer som delar på ett paket så ordnar det sig ju ^_^. jag har bara en borste, fick den som tack för hjälp med häst :D.
känner dock att jag "behöver" en till, vita hästens hår gör att min fux ser ut som en skäck(trots en halvtimmes sanering av borsten), sen så tycker hunden om borsten så hon behöver kanske också en ^_^. får nog köpa några till :d
 
Sv: Magic brush?

*kl*
Det är ju en till kropp, en till ben och en till hovarna. De ser likadana ut :confused: är det någon skillnad på borstarna eller bara för att man ska sära på dem, ok en till bara hovar, men till kropp och ben????
 
Sv: Magic brush?

*kl*
Det är ju en till kropp, en till ben och en till hovarna. De ser likadana ut :confused: är det någon skillnad på borstarna eller bara för att man ska sära på dem, ok en till bara hovar, men till kropp och ben????

Likadana, bara olika färger , anser jag iaf, jag gav bort två av mina tre som jag köpte.

Jag tycker de är guld!
 
Sv: Magic brush?

antar att det dels är ett knep för att kunna sälja dem i trepack, och dels för att ngn på utvecklings stadiet kom på att om man ska ersätta magic borsten med alla andra borstar så måste man ha en som hovborste, en som rotviska, och en som ryktborste. antagligen, dock så hade det varit sött med en liten till ansiktet också ^_^ min häst äälskar att bli kliad i pannan, mjukare borstar mosar hon, piggborsten är för hård, men magic borsten är sååå skön!
känns dock inte så mysigt att först borsta bort lera med den och sen klia pannan
 
Sv: Magic brush?

jag gillar dem också!
De är dessutom bra att borsta bort päls från kläderna med när man har borstat klart hästen... :)
Jag har tre hästar så för min del var det perfekt med ett tre-pack, men man kan ju som sagt gå ihop och köpa, eller sälja styckvis på t.ex. tradera om man inte hittar användningsområden för alla tre?
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
562
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 210
Senast: Badger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 648
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Nu vet jag inte ifall jag hamnar rätt men fundera på ifall man kan ge en häst en instant Magic spruta när man ska flytta hästen till ett...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp