Bukefalos 28 år!

Marsvins Tråd 2008

G

Guinea

Nu tycker jag vi startar en Marsvins tråd med Marsvins Bilder.
Vet inte om detta har funnits inan men ja vill gjöra en. Lägg in en bild på ditt/dina marsvin. Skriv gärna vad det heter och vilken ras å så :)

Så jag börjar med min Bolly han är en 4 årig Peruan :
show.html


Funkar det inte ? Klicka Här : http://ginnipig.bilddagboken.se/p/show.html?id=184100004&directlink=1
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Jag har tre marsvinstjejer:

Madde (klippt långhår), 1½ år
17049211.jpg


Nicco (rex eller teddy), 1½ år
17084119.jpg


Iris (virvelmarsvin), 2½ år
18132789.jpg


Alla tre är omplaceringsmarsvin, Nicco & Madde kom till mig i december och Iris kom till mig i slutet av januari.
Dom bor tillsammans i en tre våningsbur där varje plan är ca 90x50 cm.
Funderar på att ställa ut Nicco & Iris i PETklass åtminstone 1 gång i år. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Tyvvär såg jag inte bilderna :/

Har du nån länkning ?

Att ställa ut tycker jag verkligen du ska göra, Jag ställde ut Olle 1 gång dock var det första gången dom gjorde det i Jönköing så det var vällddigt stökigt

Gå in på :www.svenskamarsvinsforeningen.se där kan du se kommande ust :)

/ G
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Jag har två stycken flickor, Tjalle och Norpan.

Har bara gamla bilder upplagda, så det får duga så länge. Norpan är ungefär dubbelt så stor nu. :D

tjalleliten.jpg

Tjalle köpte jag av en tjej som tröttnat på henne och det stora projektet med Tjalle har varit att fixa hennes klor. Speciellt framklorna såg för j*vliga ut när jag köpte henne. På bilden ser man det inte jättetydligt, men de var helt böjda. Nu börjar de bli OK, men Tjalle hatar verkligen när jag klipper klorna. Hon skriker nästan lika högt då som när hon får gurka. :D

Norpanliten.jpg

Norpan köpte jag som bebis och hon var pytteliten och jätteskrajsen när hon kom. Nu är hon ganska stor och mycket lugnare. Hon är väldigt fartig och högljudd och på kvällarna brukar hon rejsa runt i buren som en galning.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

HPIM1686.jpg

HPIM1680.jpg

HPIM1679.jpg


Den svarta abessiniern är en hona på 6 år nu. Fick Stina från en uppfödare som skulle lägga ner sin verksamhet. Idag bor hon på min skola.
Rexen har en ganska ovanlig färg (iaf enl. min lärare), hon är lemonagouti. 6 år är Pinglan också, och fick henne från samma uppfödare. De har gått tillsammans sen jag fick dem och gör så även nu, så hon bor också i min skola.

Funderar faktiskt på att ta hem dem när jag tar studenten. Liksom lite schystare att få ett lungt slut på livet än i skolan som undervisningsdjur. Eller vad tycker ni? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Marsvins Tråd 2008

14n1qgx.jpg

Råttan, nonsel/pet beroende på hur man räknar. Grey golden argente/vit

2psolfd.jpg

Swerker, pet, cream

dqga55.jpg

Willow, pet, vit/svart

23rwxe0.jpg

Tanner, pet, svart/vit

2vkdn4g.jpg

Nimo, satin, golden agouti

2pzd4rc.jpg

Tuggvilan, nonself, golden agouti

10hjbqt.jpg

Orfeus, self, black

Nytillskottet:
ie47bl.jpg

Norton, pet, svart/vit/golden
e. Swerker
u. Råttan
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Rexen har en ganska ovanlig färg (iaf enl. min lärare), hon är lemonagouti.

Funderar faktiskt på att ta hem dem när jag tar studenten. Liksom lite schystare att få ett lungt slut på livet än i skolan som undervisningsdjur. Eller vad tycker ni? :)

Faktum är att färgen är förhållandevis vanlig. Agouti är dominant, lemonagouti har svart botten/toppfärg, svart är också dominant xD Btw är den isof lemonagouti/lemon det är ju fläckar som inte är agouti där :p
Och err.. Den är nog creamagouti/cream istället :rofl: Hon har rosa öron eller i alla fall ljusa i jämförelse med hur en svartbaserad agouti skulle se ut dvs hon har choklad botten och topp färg.

Men jag hade lätt tagit med dem, gå i pension liksom :D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Haha oookej! :p Tack för den upplysningen, jag lyssnade bara på vad min lärare sa :angel: Hade egentligen inte funderat så mkt på vad hon var för färg.
Hehe ja, de får nog följa med hem sen :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Mars-08.jpg


Calippo är en coronethane, och han blir 2 år om ungefär 2 månader.
Han är chocolate/golden/vit

Trttis.jpg


Puff är even han en coronethane och han blir 2 år om några veckor, tror jag. Han är, som ni ser svart och vit.

Båda kommer från en uppfödning i Norrköping och de är väldigt trevliga marsvin :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Modig_Korn

Kan du se vad Bolly är för färg ?
Jag har också skickat ett PM till dej med det :)
Så du får gärna ta en titt du verkar ju bra på färger :)


/ G
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Ja, Murphy är ju växt ikapp de andra nu. Men hon är fortfarande lika fjollig och blyg :p
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

kl

Har ar mina tva sma gullegrisar :love: de ar brorsor och cirka 6 manader gamla.

Glenn
031.jpg


Percy
034.jpg


Bonusbilder, Glenn som smyger forbi kameran (kolla de smafotterna:love:) och Percy som tror att han inte syns..

029.jpg


036.jpg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 296
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 343
Senast: Kirie
·
Övr. Hund Har inte sett någon BC tråd, så startar en själv. Så in med bilder och prestentationer med era bordercollisar. Sen kan vi väl tjattra...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 352
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp