Bukefalos 28 år!

Marsvins Tråd 2008

Sv: Marsvins Tråd 2008

Men det är en sheltie, även om den kommer från djuraffär :p
Uppfödare lämnar ju inte allt för sällan ungar i djuraffär.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

som jag skrev i mitt förra inlägg så har lunkaryan en päls som inte tovar sig så lätt så än så länge har jag inte haft någe problem med att hålla rent pälsen.
Men på peruanen så visst fastnar det mera, men håller jag bara rent i buren så är det inga problem. För att förhindra tovor och liknande så kamma regelbundet så pälsen håller sig luftig. Och jag klipper också upp dom lite bak men bara så det inte släpar i backen. Det fungerar för oss men alla grisar är olika :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Ja, mina har aldrig gått me spolar :D


Och det funkar bra, men alla grisar är olika. Håll rent talgkörteln ordentligt för talget den utsöndrar bidrar nog till att pälsen tovar sig och drar åt sig skräp. Annars så kamma/borsta regelbundet så pälsen håller sig luftig! :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

talgkörteln märker jag knappt av på mina, inga problem med det inte. är bara det att de i rumpan ibland fastnar skit och de torkar aldrig riktigt ordentligt efter att de har kissat. men men, jag kommer nog fortsätta med att helklippa dem iaf. tror att de trivs bättre med lite kortare päls. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Här är mina kelgrisar, 4 stycken små gräsklippare tror jag rasen var...

3 är non-self (2 är dock på gränsen till "bara pälsiga") och 1 är sheltie. Bilderna har blivit visade förr, har inga nya. Ska ta lite bilder imorgon då det blir första utomhustimmen för småttingarna sedan i höstas/somras.
Samtliga är 9 månader gamla. Vissa bilder är dock gamla.

Zero aka Lillkaos
Nonself (pälsen är något för lång...) 2-färgad
14469966.jpg


Monster (Bäbisen på bilden)
Nonself Golden Agoutie/Golden/White
14469963.jpg


Skrik
Nonself (pälsen är som synes för lång och något matt i färgerna) PE 3-färgad Lilac/Red/White
14469964.jpg


Panik
Sheltie PE 3-färgad (matta färger)
hidingunderthetable_orig_SE.jpg


Bonusbilder :D

Puss
14472306.jpg


Nykläckta
syskon_orig_SE.jpg


Tittut!
17277655.jpg
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Första utomhustimmen. Hur många grader har du hos dig, har du vant dina något vid gräs?
Mina fick in gräs att smaska på i buren idag. :D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Jag skulle nog sagt att Skrik är grey/red/white istället :p det där är nämligen typiska greyögon.
Och Panik ser ut att kunna vara beige/golden/white


Är jag överflödig nu kanske :angel:
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Nejdå, inte det minsta. Eftersom Skrik är rätt urblekt i färgerna har jag fått höra bägge delar, men IRL är han något mer lila än på bilderna, färgerna har "värmts" upp rätt rejält på de.

Panik är beige/golden/white ja. Glömde honom ser jag nu. :p

Men som sagt, du kan mycket väl ha rätt. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Här har det hållit sig på ca 13 plus (solsken) mitt på dagen så jag tänkte kravla mig ut med djuren ett litet tag tidigt i eftermiddag. Visserligen ingen lång stund, men ändå.
Ibland finns det fördelar med att bo i södra Sverige...

Ja, de har fått gräs repat åt sig i 1 vecka nu så de borde ha vant sig lite.
Sedan är ingen av mina grisar direkt stillasittande utan har fullt upp med att undersöka omgivningarna och leka innan de fastnar vid varsin grästuva. :D

Popcornskutten brukar 3-dubblas när de får komma ut och beta. :love:
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Vad roligt. Jao men så långt ifrån mig bor du ju inte, visserligen fint väder här med iaf några timmar om dagen. Men idag är det bara 7 grader. Fast plockade med mig gräs in åt dom idag igen, dom blir så lycklig då. :D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Men det är när man tagit sig så långt norrut som Tingsryd som skogsridån tvingar bort all värme, här nere är det ju bara sten och den blir varm fort. :D
I skuggan här är det 8-9 plus nu. I solen uppåt 11 skulle jag gissa på.
Det kom en regnskur sådär lagom till lunch :mad: men nu har det torkat upp fint så jag ska nog våga släppa ut de en runda snart. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Jag tror dig inte. ;)
Vänta du bara nästa vecka ska nog mina få gå ut en runda, måste bara ta fram burgallret från stället där det är undanlagt. :p
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Jag gillar den också, tack så mycket. Ska vidarebefodra detta till herrn som sitter och knaprar på en morot i sin bur. :D
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 547
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 362
Senast: Kirie
·
Övr. Hund Har inte sett någon BC tråd, så startar en själv. Så in med bilder och prestentationer med era bordercollisar. Sen kan vi väl tjattra...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 355
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp