Bukefalos 28 år!

Marsvins Tråd 2008

Sv: Marsvins Tråd 2008

Åhh så söta och vad mkt färger Glenn har :)
Percy har nästan samma färg som mitt marsvin Olle :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Nu sag jag bilden pa Olle, de ar lika, fast Percy ar formodligen inte renrasig och sa ar han lite rodare.
Olle ar jattefin han med :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Tack :) Han är nog renrasig Dark Eyed Self
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Måste visa mina nya familjemedlemmar här också fast jag inte lyckats få några bra bilder än :angel:. Sixten och Charlie, Teddy; silveragouti:

19569000.jpg


19568998.jpg


19568996.jpg
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Här är mina pojkar!

Hugo 2½ år, Peruan



Curry 10 mnd, Lunkarya


 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Doris tackar coh tar emot :D

En fråga bara, klipper inte du dina marsvin något alls? Skulle inte jag klippa Stanley och Murphy så skulle det fastna massor av skit i rumpan på dem :crazy:
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

kl

Jag har ett par fragor om ihopsattning av marsvinshannar, far man fraga har eller finns det nagon annan trad om det?

Jag har ju som sagt tva hannar, broder, pa 6 manader. Jag undrar om det skulle fungera ifall jag skaffade en marsvinsbebis, hane, eller om det ar stor risk for brak da?

Mina hanar kommer bra overens och verkar vara klara over den inbordes rangordningen, det ar inget tjafs numer, lite knorrande och "spanna musklerna" ibland men inget gnissla tander eller gora utfall el dyl.

Vad hander om jag kommer hem med en unge, hane? Kommer de acceptera den lille och han blir ranglagst i flocken, eller kommer de gora sitt basta for att penalisera den lille? Kan det uppsta svartsjuka mellan mina nuvarande hanar, dvs att en tar till sig ungen och den andra blir svartsjuk? Ar mina hanar for unga annu for att kunna fa nya flockmedlemmar?

Manga fragor, jag vet. Vill valdigt garna skaffa en till liten gris men ser da helst att alla tre kan bo ihop eller atminstone kan vara ute fritt tillsammans men ev bor i olika burar (beror ju lite pa plats och sa, antingen en jattebur eller ett par mindre, ni vet forstar sakert hur jag menar).
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

kl

Jag har ett par fragor om ihopsattning av marsvinshannar, far man fraga har eller finns det nagon annan trad om det?

Jag har ju som sagt tva hannar, broder, pa 6 manader. Jag undrar om det skulle fungera ifall jag skaffade en marsvinsbebis, hane, eller om det ar stor risk for brak da?

Mina hanar kommer bra overens och verkar vara klara over den inbordes rangordningen, det ar inget tjafs numer, lite knorrande och "spanna musklerna" ibland men inget gnissla tander eller gora utfall el dyl.

Vad hander om jag kommer hem med en unge, hane? Kommer de acceptera den lille och han blir ranglagst i flocken, eller kommer de gora sitt basta for att penalisera den lille? Kan det uppsta svartsjuka mellan mina nuvarande hanar, dvs att en tar till sig ungen och den andra blir svartsjuk? Ar mina hanar for unga annu for att kunna fa nya flockmedlemmar?

Manga fragor, jag vet. Vill valdigt garna skaffa en till liten gris men ser da helst att alla tre kan bo ihop eller atminstone kan vara ute fritt tillsammans men ev bor i olika burar (beror ju lite pa plats och sa, antingen en jattebur eller ett par mindre, ni vet forstar sakert hur jag menar).
Så länge du skaffar en som är yngre än de andra kommer det att gå bra. Visst de kommer tjaffsa lite i början, men så är det ju inom all gruppdynamik (även mänskliga). Parfymera den lille innan du släpper ner honom hos de andra om han kommer direkt från uppfödaren alt. mamman :p
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Det stammer, Percy har tre vita stran i pannan! :p

Nar jag anda pratar med dig Modig_Korn, hur menar du "parfymera"? Badar man den nya sa den luktar neutralt eller ska man kanske stryka en del burstro over den sa att den luktar som de andra i flocken?
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

jo, jag klipper dem regelbundet. Jag har ju köpt långhårsraser eftersom jag vill ha långhåriga marsvin så det är klart att jag inte klipper av pälsen ;)

Lunkaryas päls tovar sig sällan så det är inga problem att hålla rent. Jag klipper pälsen så den inte släpar i backen, det är allt. Och så kammar jag dom såklart. Jag vill ha dom lurviga :D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Här är mina pojkar!

Hugo 2½ år, Peruan



Curry 10 mnd, Lunkarya



Är det inte lite jobbigt att hålla rent hos Lunkaryan ?
Min peruan fastnar alltid massa oss så nu har jag klippt han kort så ingen päls släppar i marken på rumpan är typ bara 4 cm lång :P
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

ah, okey, tycker att de flesta långhåriga man ser är utställningsmarsvin som måste gå med "spolar". men skönt att det funkar att ha dem långhåriga iaf. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Jag har fyra marsvinstjejer:

Madde (klippt långhår), 1½ år (färghjälp tack)
17049211.jpg


Nicco (rex eller teddy), 1½ år (färghjälp tack)
17049213.jpg


Iris (virvelmarsvin), 2½ år (färghjälp tack)
18132788.jpg


Och så min nyaste kärlek; Jasmine (renrasig abbessinier, white/golden/black) 2,5 månad
19663775.jpg


19663777.jpg



Dom tre äldre är omplaceringsmarsvin från 2 olika ställen och Jasmine köpte jag av en uppfödare nu i helgen. :love:
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Madde: Av det man ser är det en buffagouti/buff förmodligen (sheltie)
Nicco: Golden/golden agouti
Iris: White/black eller tvärt om, det beror på vilka fält som är störst i färgen
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Antingen helt enkelt spruta på marsvinet lite parfym, eller bada den. Det är lite vilket som x)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Tack för hjälpen. :)
Särskilt kul att veta vad Madde är för ras. Eller ja troligen är, iaf korsning, hon kommer från djuraffär från start.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 547
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 362
Senast: Kirie
·
Övr. Hund Har inte sett någon BC tråd, så startar en själv. Så in med bilder och prestentationer med era bordercollisar. Sen kan vi väl tjattra...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 355
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp