Bukefalos 28 år!

Marvinstråden!

Sv: Marvinstråden!

Läs gärna min andra tråd som jag postade nyss :) Jag funderar lite hit och dit, men någon form av kompis ska absolut införskaffas!
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*
Själv är jag 25. Föder upp hästar och har för tillfället 5st samt 2 rottisar och ett antal stallkatter. Hade flera marsvin som liten och har alltid gillat dem. Tycker de blir så personliga och älskar deras roliga små ljud :).

Har inte haft marsvin på ca 15 år men blev sådär våldsamt sugen för några månader sedan. Efter massor av googlande och läsande kunde jag inte hålla mig längre. :D
 
Sv: Marvinstråden!

Jag har just nu tre små grisar. Två damer på 4½ år och en pojke på 3½ (son till en av honorna). Hade en hona till som tyvärr dog för två veckor sedan.

Hanen har precis fått en tarminfektion (och eventuellt en luftvägsinfektion) så han var hos veterinären igår och går nu på antibiotika. Förhoppningsvis kommer han att bli helt bra! :laugh:.
Han ska även få en liten kompis om några veckor, väntar på att en kull ska födas så det förhoppningsvis flyttar in en liten lakeland- eller skinnyhane på typ foder :).

Hoppas jag kan fåbilderna att synas nu också, vet inte riktigt hur man gör :o.


051105020.jpg

Mint (nonself/sheltie), min lilla sjukling :).

HPIM0298.jpg

Mint och Juicy, båda är pettar (nonself/sheltie)

050815006.jpg

Elvira (nonself, mamma till Mint), Juicy, lite bebisar och Hampus (Sheltie, pappa till Mint).

PICT0006.jpg

Rospiggen's Rhodamine, min lilla Teddytös som tyvärr inte lever längre..
 
Sv: Marvinstråden!

Idag fick jag beskåda när 2 av 4 ungar föddes. :D
4 lakeland blev det, 2 hanar och 2 honor - om jag såg rätt.

pojkepojketjejtjej.JPG

pojkar-tjejer.JPG
 
Sv: Marvinstråden!

Sötnosar! Nu har jag kopplat ihop vem du är på marsvinsforumet :) Såg dina bebisbilder där också.
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*
Nu har mina små blivit så tama att de tar grönsaker från handen :)

Sambon som från början inte alls förstod meningen med att skaffa marsvin har suttit massor med dem då de varit lösa på golvet och småpratat och klappat tills de vågat sig fram. Roligt att se hur de vänjer sig vid en. Tidigare har jag bara haft omplaceringar som alla var hur tama som helst då de kom till mig.
 
Sv: Marvinstråden!

Jag trodde du skulle koppla tidigare! ;) Hihi...
Jag kopplade dig nästan direkt när du beskrev ditt läge i en av dina trådar, det är ett bra forum där man kan få mycket svar då det är direkt inriktat på marsvin finns ett till bra som jag kan skicka till dig via pm om du vill. :)

Vad roligt att dina små redan blivit så tama och framåt! :)
 
Sv: Marvinstråden!

Idag fick jag beskåda när 2 av 4 ungar föddes. :D
4 lakeland blev det, 2 hanar och 2 honor - om jag såg rätt.

pojkepojketjejtjej.JPG

pojkar-tjejer.JPG


ååååå :love::love::love:

att få beskåda en marsvinsfödelse är något av det bästa som finns. och se de där små ulliga bara efter någon timme springa runt i buren och nassla på hö.. När jag haft kull har man kunnat sitta i timmar och se när det skuttar och gör kullerbyttor och far runt.. HELT underbart :)
 
Sv: Marvinstråden!

Ja det är så mysigt dom är verklige MINImarsvin direkt efter några timmar bara. Inte direkt rädda för något och provar på allt. Som 3 timmar gamla sprang dom runt och retades med "tant" Atti (som inte var lika glad över det dock). Hahaha...

Och dom pratar - MASSOR!
 
Sv: Marvinstråden!

*lånar min egen knapp*

Nej nu tycker jag vi får ruska tråden till liv igen - det är för tidigt för den att dö! ;)
Inte ens hälften av alla oss här som har marsvin har skrivit ens.

Jag kan meddela att jag såg fel på kön på ena honan när jag kollade på dom. Så 3 hanar och 1 hona består kullen av, så fick bli namnbyte och dessutom upptäckte vi att hon/han hade ett par vita strån i pannan - lätt att se skillnad på gossarna då! :)
"Lämmeltåget" springer gärna och retas med tant Atti när dom inte tycker mamma är roligt. Ser rätt roligt ut att först går Atti besvärat iväg och efter kommer 4 småttingar skuttande.
En uppfödare jag känner kom hit med en transportbur åt mig idag så hon passade på att slänga ett halvt öga på dom och hon tyckte dom verkade ha en rätt bra typ av det hon såg. Sen sa även hon att det var synd att den svarta inte var en hona för han var grann.

Så gaaah beslutsångest! :p

Sen fick jag höra att min kompis hade fått en fin skinnyhane idag - varför VARFÖR? Lät som han hade sån fin färg som jag bara älskar och hon trodde att hon skulle sälja honom. Men *bang i huvudet* hallå jag kan inte skaffa en hane till! Iaf inte nu. Har för lite plats för att ha 3-4 avelshanar. Varför ska man få griller i huvudet? :p
Det är ju isf bättre att om jag ska köpa nån skinny mer så ska jag köpa en hona! Fast ja. Tror ni könsbyte är möjligt? :angel: Haha...

Funderar även på hur jag ska göra med burbygget, ska helst ta lite golvyta men ge tillräckligt buryta till flera marsvin!
Drömmen vore att kunna ha en bokhyllebur som jag kan ha en lite större honflock i. Och under den ha så man har komplementbackar till hanar och parningsdax. Pax väggskåp vore bra men blir dyrt med 2 såna (som skulle behövas). Så funderar på att köpa en stor Pax garderob och såga av helt på mitten, tror ni det skulle funka?

Oj blev ett långt inlägg men försöker beröra några olika diskussionsämnen för att få liv i tråden igen! :p
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*

Kan presentera mina 2 pojkar:)

Curry, lunkaryahane som blir 2 till sommaren. Kommer från Poppys uppfödning. En glad härlig kille med underbart temperament! Så charmig och söt!




Hugo , en peruanhane som är 4 lite drygt. En kille med mycket humör som säger ifrån när det inte passar:p Tycker kloklippning och pälsvård är högst inödiga aktiviteter.:angel:








:love:
 
Sv: Marvinstråden!

Fina dom var.

Jag är inte personligen så förtjust i långhår men en riktigt trasslig lunkarya skulle jag kunna tänka mig nån gång i tiden! :D
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 157
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: cassiopeja
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 295
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 573
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp