Bukefalos 28 år!

Marvinstråden!

Sv: Marvinstråden!

Nej tråden dog ofta ut kändes det som.

Jag själv har blivit +-0 i besättningen. Min abby-hane dog av okänd anledning för ett par veckor sen.
Sen plockade jag hem min nya lakelandhona strax därefter.
Kommer troligen försöka hitta ett nytt hem åt min abbyhona om hon inte hann bli dräktig med hanen men det är tveksamt. Har haft otur med mina abbys och har lite utrymme så därför avvecklar jag dom och inriktar mig på skinny/lakeland.

Var på marsvinsutställning med min nakenfis med, första gången han ställs på riktigt i ras och pet.
Han fick silverkort i PET vilket är typ samma sak som cert och nu behövs bara två till så blir han guldpet - jätteglad blir man då! :banana:

16 maj ska vi iväg på nästa utställning, återstår bara att se vilka som får följa med då, Jinx och Blackout vet jag helt säkert sen kommer kitty få följa med bara hon fortsätter hålla god form efter ungarna nu. :)
Atti och Irma ska stanna hemma, Boll ska säljas och kanske Bambam och Birk får följa med och stå på salubordet och locka till sig nya ägare! :)
 
Sv: Marvinstråden!

Jaha, jag har då också blivit med liten gris!

En liten Marwin, hane på snart 6 månader, 3-färgad korthår.

Vanlig historia tyvärr, marsvin köps till barnbarn som visar sig vara allergiska. Jag har ju redan kanin, o hade kunnat bita av mig tungan när jag kläckte ur mig att jag ju minsann kunde ta honom. Men jag var ju tvungen att rädda den stackaren!

Han är iaf ursöt, och kröp genast in vid halsgropen på mig o skulle vara där tyckte han. Jag smälte direkt och kan bara inte ångra mig.

Tyvärr är han ensam. Tror ni att jag kommer kunna skaffa en kompis till honom, om jag skaffar en liten bäbis? Tycker så hemskt synd om honom som ska gå ensam. Litar inte på kaninen som sällskap. Eller kan jag det? Kaninen är en ung dvärgteddy, kastrerad hane.
Rent praktiskt vore det ju bäst om de funkade ihop, men jag är medveten om att det är olika djur, de äter ju olika saker och kaninen kan råka göra illa marsvinet, även om det inte skulle vara meningen.
Så det känns som att "praktiskt" sitter i en grantopp...

Nu sitter han o kikar lite förstulet ut ur huset, har faktiskt redan varit ute en vända, fast han bara har hunnit vara här i en knapp kvart. Tuff liten typ!
Kaninen, som springer lös i lghten, har varit framme o kikat, men verkar inte nämnvärt intresserad än så länge.

Jaha, tips till en nybliven marsvinsägare!
 
Sv: Marvinstråden!

Ja köp du en bäbis till honom så ska det nog gå bra. Min förra avelshane var småilsk av sig mot hanar, men bäbisar gillade han! :)
 
Sv: Marvinstråden!

Jag har också haft en Marwin, 3 färgad liten abessinier :love:

När min hane Bender var runt 2 år gammal skaffade jag en kompis till honom.
Jag bodde borta på en annan ort och förälskade mig i en annan liten gris som då var ca 1 år gammal. Han levde i en stor inhägnad med en massa kaniner. Tog hem min nya lilla Yoshy på vinst och förlust.
Satte ihop dem i samma bur med ett galler mellan dem så de kunde se och lukta på varandra. Yoshy krafsade som en galning för att komma in till Bender den första tiden. När de hade lugnat ner sig släppte jag ihop dem på en större yta och det gick utmärkt!

Aldrig ett slagsmål. De följde varandra, eller Yoshy följde Bender som en liten skugga. När Bender sprang iväg i full fart kom alltid Yoshy skuttandes som en liten kanin i full fräs bakom.

Så nog går det allt att få två vusna djur att leva i harmoni tillsammans.

Tilläggas kan även att Yoshy åkte iväg för parning och det fungerade även utmärkt därefter även fast han någon gång försökte rida på Bender som blev lite förvirrad över hans beteende.

Saknar dem båda två :cry:
 
Sv: Marvinstråden!

Jag har precis köpt mig ett par marsvin, två hanar en pytteliten och en som är ett år. De ska hämtas på fredag. Har haft marsvin förr och nu ska de få bo ihop. Köpte 2 jämngamla förut men det gick inte..
smC3A51.jpg
[/IMG]

de små den svartvita ska jag ha

Fx20Chicago1.jpg
[/IMG]

Den stora
 
Sv: Marvinstråden!

*KL*

Det borde vara straffbart att sätta ut så många fina bilder på underbara smågrisar :)

Får marsvins-abstinens nu när jag varit utan marsvin i över ett¨år..
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*
Underbara små svin som springer omkring :love:

Jag har lyckats övertala min sambo nu så nu ska jag köpa mig ett par egna svin snart. Har varit marsvinslös i 2 år snart och saknar verkligen de små liven. Återkommer med bilder när jag har mina små liv hemma :)
 
Sv: Marvinstråden!

Marsvin är underbara, ska iväg på utställning i morgon med ett par av mina. Alltid lika roligt att träffa likasinnade och få beröm om sina små och se andra små.

Dessutom ska jag plocka med mig en skinnyhona hem i morgon. :D
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*

Här hemma är de livat må ni tro.
De söta odjuret har börjat höra bilen när vi kommer hem.
Om man sitter i soffan och hon hör bilen så tjuter hon utöver sig och skuttar runt. Sen gnyr hon och väntar vid "dörren" i gallret. Hon är riktigt bortskämd med persilja, sallad och diverse annat.

Det är i det närmaste omöjligt att ha fredagsmys med prasslande påsar nu mer, iallafall om man vill höra tv:n, de skriks och tjoas konstant där i hörnet.
Hon är väldigt kelen och när man plockar upp henne ska hon ligga uppe vid halsen och så slickas hon och biter i diverse örhängen, hörlurar, halsbandskedjor och dylikt. :D
 
Sv: Marvinstråden!

oh visa bilder på skinnyn sen! Jag dreglar över andras när jag inte låter mig själv skaffa dem...
 
Sv: Marvinstråden!

Ska göra det när hon hämtat sig efter rang-bråket med nya burkompisen.
Hon är över behårad men hon var fin som liten och har bra nos och öron så tror hon är bra i aveln. :)
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*
Skakar till tråden med lite nya bilder. Scarlet & Pimpernel fick komma ut på köksgolvet för första gången idag. Det var himla spännande tyckte tjejerna:)

Nästa vecka är projektet bygga ny, större innebur och en stor hundsäkrad- utebur.

1-54.jpg


6-26.jpg


4-36.jpg


5-30.jpg


3-42.jpg


2-51.jpg
 
Sv: Marvinstråden!

De är så söta tjejerna :love:
Men har de inte lite långa klor? Eller luras man bara av bilderna?
 
Sv: Marvinstråden!

Nej klorna är inte långa men det är 2 veckor sedan de klipptes så imorgon är kloklippardagen.
 
Sv: Marvinstråden!

Då lurades bara bilderna och deras vita fötter antar jag :)
Härligt med vita fötter förövrigt.
 
Sv: Marvinstråden!

Härliga bilder! Men vill de inte ha en matta att knata runt på så det inte blir så halt för dem? Eller marsvin kanske inte är så petiga med sånt? :)
 
Sv: Marvinstråden!

Dina töser är helt underbart sockersöta :love:

Till alla:
Jag har tre grisar. Tänkte fotografera dem imorgon då jag inte har "modellfotat" dem någon gång detta år (:eek:) och för tillfället bara har gamla "tråkiga" bilder att visa. :d Så, återkommer imorgon med bilder och beskrivning:banana::D
 
Sv: Marvinstråden!

Vi ska se om jag orkar ta kort på mina 4 honor när jag ändå rengör burarna idag.
Jag lovade ju visst tidigare att visa bilder på min naken-hona iaf. :p
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 312
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: cassiopeja
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 669
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 654
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp