Bukefalos 28 år!

Öhm. På dig också .. jag tror du missuppfattat att man kan skriva kommentarer som inte exakt kommenterar just det inlägget utan också kommentarer till användaren.
Då kanske ett citat av ett inlägg med enbart en länk till en specifik artikel du _uppenbarligen_ inte kommenterar är något - för att vara erfaren forumanvändare som du är...något amatörmässigt och förvirrande för andra? Öhm på dig igen! :down:
 
Jaha du tror på riktigt att det skedde många fler övergrepp och våldtäkter på 1960-talet än på 1700 och 1800 talet? :)
Ja, av det enkla skälet att det då inte var en våldtäkt att tvinga hustrun att ställa upp.
Lagen är ju ändrad så (1965, men prövades först 1982) det då blev olagligt.
Och det var då (1700 och 1800talet) betydligt svårare att bevisa att ett övergrepp skett om man inte In flagrante delicto klippte förövaren.
Överlag så har ju våldsbilden minskat kontinuerligt de senaste 800 åren i Sverige, och övergrepp är en del av den bilden.
 
Då kanske ett citat av ett inlägg med enbart en länk till en specifik artikel du _uppenbarligen_ inte kommenterar är något - för att vara erfaren forumanvändare som du är...något amatörmässigt och förvirrande för andra? Öhm på dig igen! :down:

:D
Jo men ibland blir det fel och nu är det för sent att ändra.
Skaffa dig något annat att irritera dig på :D
Öhm öhm öhm öhm öhm öhm
 
Man behöver inte vara man för att framföra åsikten att inte alla män är förövare. Vilket är att skaffa sig billiga poäng - kejsarens nya kläder. De flesta kvinnor som inte har blivit totalt uppfuckade (av män, oftast) vet att det finns män som inte är förövare, att kvinnor kan vara förövare och att män kan vara offer.

Om man är man och vill dela med sig av sin utsatthet är det bara att öppna käften. Som Jonas Gardell, Patrik Sjöberg och Peter Jöback, till exempel. De har ju fått väldigt stor respons och utrymme i media.
Har du verkligen läst artikeln?
 
:D
Jo men ibland blir det fel och nu är det för sent att ändra.
Skaffa dig något annat att irritera dig på :D
Öhm öhm öhm öhm öhm öhm
Som av en ren slump handlar ditt svar till användaren landsbygdsbo om exakt hur en typisk missuppfattning av konsensus av den länk du just "råkade" citera - vilket får dig att framstå som...öhm...jag vet inte - men off the map i diskussionen?
 
Det finns fler riktigt initierade och intressanta inlägg, som pekar på just det jag tidigare har pekat på
https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2017/nr-8-2017-argang-83/om-metoo-och-familjen-flinta/
Ja det finns problem med att outa folk på sociala medier och att folk blir dömda där. Men - det är inte så konstigt att det blir så när det är så otroligt svårt att få till dömda den rättsliga vägen. Samt att när du försökt göra "det rätta" dvs säga ifrån på arbetsplatsen så får du så mkt skit8cu förlorar på det. ( har sett flera fall i min närhet)
Så vill vi att folk inte ska använda sig av sociala medier måste folk bete sig bättre i "verkliga livet"
 
Ja det finns problem med att outa folk på sociala medier och att folk blir dömda där. Men - det är inte så konstigt att det blir så när det är så otroligt svårt att få till dömda den rättsliga vägen. Samt att när du försökt göra "det rätta" dvs säga ifrån på arbetsplatsen så får du så mkt skit8cu förlorar på det. ( har sett flera fall i min närhet)
Så vill vi att folk inte ska använda sig av sociala medier måste folk bete sig bättre i "verkliga livet"
Oskyldig tills motsatsen bevisats är en av de mest fundamentala byggstenarna i ett rättssamhälle. Att arbete för bättre möjligheter att driva en sak får aldrig, jag understryker, aldrig tulla på den principen. Att hitta genvägar och medelst lynchjustis hämnas eller få upprättelse är ju i praktiken att köra över rättssystemet. Att lufta problematiken i olika media är helt i sin ordning. Men att anklaga i dessa media utan att ha handfast bevisning som håller i rätten är lynchjustis och inte acceptabelt i ett rättssamhälle.
 
....... Så nu tycker du 60-talet inte var värst ändå?
Vad du eller jag tycker är ju egentligen egalt, när det finns fakta som bekräftar det jag skrev.
Våldet i samhället har de senaste 800 åren minskat kontinuerligt. Med undantag för ngr hotspots de senaste åren.
Våldet i Europa kulminerade väl 35-47 de åren var värst.
Om du ställer frågan såhär, var det fler tjejer som gick med på sex fast de egentligen inte vill 1868 jämfört med 1968 så tror jag nog att det var fler 1968. Och trycket på unga tjejer är väl knappast mindre idag. Jag tror knappast uttrycket kompis-sex var ett begrepp 1968
 
Sluta tramsa nu.
Nej det här är inte trams. Det handlar om att ha en nyanserad debatt där man pratar om samma sak, är på samma sida av bladet i debatten. När du ser att någon säger i något ifrågasättande ton varför kvinnor plötsligt är "offer" reagerar du direkt met en rant om som att det skulle handla om ett påstående om att det minsann finns kvinnliga förövare också, och du bemöter då det påståendet som inte finns. Du skapar en prakthalmdocka som du argumenterar emot.
Det är du som står för tramset. Inte jag.
 
Nej det här är inte trams. Det handlar om att ha en nyanserad debatt där man pratar om samma sak, är på samma sida av bladet i debatten. När du ser att någon säger i något ifrågasättande ton varför kvinnor plötsligt är "offer" reagerar du direkt met en rant om som att det skulle handla om ett påstående om att det minsann finns kvinnliga förövare också, och du bemöter då det påståendet som inte finns. Du skapar en prakthalmdocka som du argumenterar emot.
Det är du som står för tramset. Inte jag.
Det är trams att du kommenterar om att jag inte citerade utan citerade ett inlägh.
 
Lite humor så här på nyårsafton i trådtopics anda och hur somliga ser på män i sin omgivning:


Den var kul! ^^ De har bra sketcher, men jag tror inte att det är någon som tycker att det där är en rättvis bild av män. ;P Det är väl hela poängen med satir.
 
Tänkte blåsa liv i debatten, med inriktning på den manliga sexualiteten.

"Denna flodvåg av kvinnor som fattade modet lät det bli tydligt att det inte handlar om det enskilda fallet, det handlar om en struktur. Mäns sexuella kränkningar av kvinnor är en del av en struktur. Tystnadskulturen som finns kring mäns övergrepp handlar om att skydda mannens stolthet, rykte, heder. Välj vilket uttryck du vill. Innebörden för kvinnan blir densamma. Hennes sanning är underordnad mannens.

Ingen vill såra den manliga stoltheten och den manliga stoltheten är sexualiteten. Kanske finns tystnadskulturen för att det blir för pinsamt när mäns egon faller."

"Även utsatta barn skall förhålla sig till mannens lustar. Barn som är än mer utsatta och försvarslösa inför mäns fysiska övertag.

I rättegångar kring incest och pedofili finns frågan ”vad gjorde barnet?”. Hur förhöll sig barnet till mannens sexualitet? Realiteten är att barn som anmäler sexuella övergrepp får frågor som innebär att de själva ska ta ansvar över hur sexuellt tilldragande de kan tänkas göra sig för en man."
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wEKq6L/hur-viktigt-far-det-vara-for-en-man-att-fa-ligga
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp