Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2017 - FINALEN!!!

voltis

Trådstartare
Jaaaa vi är framme vid årets final av melodifestivalen!!! :banana::banana::banana:

Efter lite dramatik i andra chansen kan vi pusta ut en stund och gotta ner oss i alla härliga finalister!
Och nu har vi ju hört alla låtar, så det blir enkelt (?) att göra listor! Vad TROR ni? Vad VILL ni?? Hur kommer det att gå??

De tävlande i finalen på lördag 11 mars är:

ace-wilder-jpg

Ace Wilder
boris-rene-jpg

Boris René
lisa-ajax-jpg

Lisa Ajax
robin-bengtsson-jpg

Robin Bengtsson
jhf-och-aninia-jpg

Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia
anton-hagman-jpg

Anton Hagman
mariette-jpg

Mariette
the-fooo-conpirasy-jpg

FO&O
nano-jpg

Nano
wiktoria-jpg

Wiktoria
benjamin-ingrosso-jpg

Benjamin Ingrosso
owe-tho-ernqvist-copy-jpg

Owe Thörnqvist
 
Jag tycker Wiktorias röst inte är mogen nog. Hon har en gnällig underton. Och eftersom dottern gillar henne så har det lyssnats mycket på henne det senaste året...
 
Min vilja-lista:

1. Mariette
2. Nano
3. Robin
4. Anton
5. Benjamin
6. Wiktoria
7. Jon Henrik
8. Lisa
9. Ace
10. FO&O
11. Boris
12. Owe

Observera att 4-12 egentligen kan kvitta, tycker de är ungefär lika dåliga. 1 och 2 är en väldigt nära kamp så Nano kan gärna få vinna för mig med.
 
Men seriöst, lägst odds på Wictoria? Vi är inte bara mellanmjölk, vi är utspädd mellanmjölk. Hon kör ju samma låt som förra året fast sämre.

De jag tycker bäst om är Nano och Ace Wilder. Men ändå tröttnar jag på dem efter mindre än två minuter.

Tror att Loreen är den enda som hade kunnat gå till final i Eurovision. @voltis har jag rätt för mig att vi bara bommat finalen en gång innan, med Anna Bergendahl? Isåfall blir det andra gången nu.

Till nästa år hoppas jag de strukit tittarröstandet i Mello och låter en svensk expertjury och en utländsk rösta fram vinnaren. :devil:
 
Men seriöst, lägst odds på Wictoria? Vi är inte bara mellanmjölk, vi är utspädd mellanmjölk. Hon kör ju samma låt som förra året fast sämre.

De jag tycker bäst om är Nano och Ace Wilder. Men ändå tröttnar jag på dem efter mindre än två minuter.

Tror att Loreen är den enda som hade kunnat gå till final i Eurovision. @voltis har jag rätt för mig att vi bara bommat finalen en gång innan, med Anna Bergendahl? Isåfall blir det andra gången nu.

Till nästa år hoppas jag de strukit tittarröstandet i Mello och låter en svensk expertjury och en utländsk rösta fram vinnaren. :devil:

Oj, vad vi tycker olika!

Jag tycker att de flesta låtarna i finalen lätt kan ta sig till ESC-finalen. Däremot är jag tveksam till om vi har nån ESC-vinnare. Italien är bra i år och Frankrike är populära. Perosnligen gillar jag Italiens låt jättemycket!
 
Oj, vad vi tycker olika!

Jag tycker att de flesta låtarna i finalen lätt kan ta sig till ESC-finalen. Däremot är jag tveksam till om vi har nån ESC-vinnare. Italien är bra i år och Frankrike är populära. Perosnligen gillar jag Italiens låt jättemycket!
Jag har lyssnat på båda och Frankrike gillade jag, däremot inte Italien. Men den kanske växer, jag fastnar sällan vid första lyssningen.

Italien går ju ofta bra så han kan nog mycket väl vinna.
 
Att Owe Thörnqvist (suck ...) fått det åtråvärda sista startnumret förklarar Björkman såhär i Expressen:

– Jag känner att det finns ett antal låtar som är favoriter och jag vill inte spä på det genom att vi gör ett val, att vi lägger först eller sist, säger Christer BJörkman om strategin i finalen.
Han fortsätter:
– Vi ville göra ett roligt party, därför avslutar vi med Owe Thörnqvist så dansar alla.
 
Jag känner mig som kärringen mot strömmen som inte gillar Nano, tycker bidraget är så tråkigt att klockorna stannar. Jon Henrik, Mariette eller Ace hoppas jag på (ingen ordning).
 
Jag håller på Ace, så slipper jag slåss med Avkomman. Hen kommer troligen hjärtrösta Max på allt utom Owe.
 
Jag håller på Ace, så slipper jag slåss med Avkomman. Hen kommer troligen hjärtrösta Max på allt utom Owe.
Jag fnissar fortfarande åt ditt svar när jag frågade vad BARNET röstat på i en av deltävlingarna: Allt utom Perrelli.

:D

Det är nog precis så många barn röstar. På allt utom det som avviker det minsta - som tant Perrelli och tant Loreen.

Två pojkvalpar i samma duell hade varit intressant. Barnen hade nog hjärtröstat max på båda :D
 
Jag fnissar fortfarande åt ditt svar när jag frågade vad BARNET röstat på i en av deltävlingarna: Allt utom Perrelli.

:D

Det är nog precis så många barn röstar. På allt utom det som avviker det minsta - som tant Perrelli och tant Loreen.

Två pojkvalpar i samma duell hade varit intressant. Barnen hade nog hjärtröstat max på båda :D


Det ska vara rättvist vettu. Sen låg JAG och smygröstade på Loreen:D
Men jag tycker det är kul med hjärtrösterna så kan Barnen rösta också, det gör det roligare för dem.
Jag är mer inne på att avsätta generalen jag.
Såg tyvärr inte andra chansen igår, planeterna var i fel läge.
 
Jag gillar Nano och Mariette. Hoppas på att någon av dem tar hem det. Dottern på 2, 5 år älskar Fo & o (eller hur det nu skrivs) och dansar glatt runt här hemma till den :D
 
Tre av mina topp fem är redan ute ur tävlingen så jag är ganska opepp nu.
Tycker att Mariette och Fjällgren-Aninia är långt bättre än de andra så det får gärna gå bra för dem.
Hoppas det går bra för Owe också. Riktigt cool gubbe med en utstickande och svängig låt. Ingen risk att han vinner tack och lov, men han får gärna få en pallplats liksom.
Popdravlet är bara en enda stor sörja och jag vill definitivt inte se varken Ace eller Wiktoria i ESC. De låter som bleka kopior av sig själva. Supertråkiga och nästintill dåliga låtar. Nanos låt har tappat en hel del. Tror det var mer positiv överraskning än faktiskt gillande som gjorde att jag tyckte att den var bra förut.
Meh.
 

Liknande trådar

Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
22 869
Senast: Karfitsa
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 442
Senast: Scata
·
Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
9 956
Senast: Knasibas
·
Äldre Då är det snart dags att utse de allra sista finalisterna! :banana::banana::banana: Andra chansen har sett lite olika ut senaste åren...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
9 354
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp