Bukefalos 28 år!

Men vad göööör du? Del XLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom en till bil bakom mig som inte ville blända av sitt helljus... jag pallar inte...

just nu vill jag bara bryta ihop och ge upp, hästen har fått kolik igen och troligtvis kommer jag inte kunna fira jul med min familj, vilket gör mig väldigt ledsen då det påminner mig om hur ensam jag faktiskt är, vet inte alls hur läget är eller hur det blir...

:heart
 
Upptäckte när jag låg i badet att jag har fått brännsår av mitt aktivitetsarmband :confused::eek::meh:

Nu är iaf julgodiset klart :up: Jag gör enklast möjliga, mandelmassabollar som jag sen häller smält choklad över. Jag kan klara mig utan allt annat men har jag inte gjort detta blir det inte jul. Så det så!

Antar att jag måste slå in julklapparna innan det är dags för sängen. Ska rida imorgon fm och sen direkt iväg och jobba. Är inte hemma förrän vid tio på kvällen.
 
Blåser som satan här. Tur gubben gjorde en kaffe Frappe med en svag smak av whisky. På julafton åker han på semester. Då blir det max en loka i sängen...
 
Ja om du får något så är det penicillin... Du har inte någon nässpray hemma? Sinopret? Eller något som tar bort en del av svullnaden, alvedon brukar kunna hjälpa lite åtminstone. Åh det är hemskt med öroninflamation. :(

Jag har en nässpray för barn under 1 år. Jag tror den hjälper föga :p
Alvedon finns det dock gott om!

Det är vidrigt! Det värsta är nog ändå locket för örat och trycket som gör att jag är rädd att örat ska sprängas vilken sekund som helst. Det låter som ett hav där inne så jag misstänker det finns lite vätska bakom trumhinnan. Mysigt värre...

Penicillin låter bra det. Jag har knappast överdoserat i mitt liv så kan ta med gott samvete :)
 
Har idag köpt helt ljuvliga fötöljer och puff och matta och hylla och hallmöbel.
Det blir vår julklapp till oss själva.
Har köpt lite julklappar till familjen iaf.
Och köpt allt vi bör behöva för julen.
Imorgon får vi baka, preppa mat, städa, bada hund, klä gran etc.
Julfrid väntar 1 dag till.
 
Bestämde mig precis för att ge mig ut på nattlig joggingrunda. Såå nu sitter jag i träningskläder och väntar på att unghunden ska somna efter kvällsrastningen så att jag kan ge mig ut. Känns lite knäppt det här :p (men jag vet att det kommer vara skönt sedan att ha tränat lite)
 
Har inte råd. Och sedan blir jag ännu mer isolerad om jag bor själv.
Har inga vänner alls. Träffar bara morsan farsan syrran med ungar. De på jobbet. Min BS en gång i veckan. Min KP en gång i veckan. Sen är det inget mer

Det är ju inte min ensak, men finns det ingen form av ekonomiskt stöd om du Vill flytta?
Du har ju redan resurser, det finns ju många typer av boenden och du kanske mår bättre om du inte bor med någon som du ogillar?
 
Det var för övrigt julavslutning på dagsjukvården jag är på igår. Brukar bli lite quiz. Lite gåtor, sånger, och en kamp mellan två lag.

Först en gåta som jag kunde men var för seg på. Och sedan var det en tävling. Och så drog ledaren upp MIG!? S, en av ledarna på dagsjukvården, garvade för hon och jag blir "rivaler" under dessa avslutningar uppenbarligen. Jag vann den omgången iaf :D

Sedan så hade han översatt en svensk låt till engelsk text vilket jag visste vilken den var men vägrade säga det. För jag tänkte banne mig inte sjunga framför alla! Jag bara vägrar. Gjorde det en gång och det räckte gott och väl :p

Sedan var det "Säg tre karaktärer ur denna serie" varpå de spelar på Friendsintrot. Jodå, där hamnade jag på scenen igen.. :eek:

Nåväl. Uppenbarligen vågar jag ta mer plats nu iaf. Kanske är en positiv grej men mest rädd för att det är p.g.a. jag känner mig extra bekväm med de på dagsjukvården..:confused: Tänk om man för övrigt kunde våga mer..
 
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhrg :devil::cry: mina fingertoppar brinner och dom :devil: mandelmusslorna är långt från färdiga,varför gör jag dom? Köket ser ut som ett slagfält,fingrarna brinner,det är ett jäkla pyssel och sen har man massa disk varav miljoner små :devil: formar som inte passar i diskmaskinen :banghead::banghead::banghead:
Jag är en idiot :idea::down:
 
Ser på kvällens slalom men ska strax sova. Imorgon ska jag till stallet på morgonen innan jag ska jobba. Efter jobbet ska jag bara ta det lugnt och möjligen äta chips med dip. Köpte en ny sorts dip som jag såklart måste utvärdera :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Grenar Finns det någon/några här inne som håller på med/har hållt på med detta? Min otroligt snälle, bruna valack har blivit testad och...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: Elo
·
Svar
1 300
· Visningar
70 156
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 840
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 193
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp