Bukefalos 28 år!

Mer mot Knorrevången

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mer mot Knorrevången

Jag tycker också att det är förvånansvärt att vissa tillåts att i inlägg efter inlägg prisa det aktuella slakteriet. Och jag reagerar också på att en moderator gör det. Frågan om en moderator ska sitta på dubbla stolar.

Menar du på allvar att ingen får gå in och skriva i tråden om den personen har, eller dens bekanta har, positiva erfarenheter av Knorrevången?, varför får inte det komma fram?
Får en moderator inte skriva om slakteriets positiva sidor, men du menar den får skriva om dess negativa?:eek:
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Menar du på allvar att ingen får gå in och skriva i tråden om den personen har, eller dens bekanta har, positiva erfarenheter av Knorrevången?, varför får inte det komma fram?
Får en moderator inte skriva om slakteriets positiva sidor, men du menar den får skriva om dess negativa?:eek:

Jo absolut. Det är väl det en diskussion handlar om och det är flera andra som har goda erfarenheter av Knorrevången. Men en moderator har en särställning och jag blir fundersam när en sådan så ihärdigt försvarar Knorrevången trots allt som faktiskt har kommit fram om slakteriets metoder.

Men självklart, ser man det bara som att det är Pjok som har hittat på allt och allt annat som du skrev, då känns det ju som att det inte är så mycket mer att diskutera.

Jag har en fråga till dig, ginnies: Skuldbelägger du alla som blir utsatta för ett brott?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Menar du på fullaste allvar att Pjok hittar på och ljuger, trots att åklagaren ska väcka åtal och allt övriga som har kommit fram.

Nu tar jag gärna en avstängning men jag har väntat länge på att få säga det här:
Ibland tvivlar jag på att du har alla hästar hemma i båset, Ginnies!


Jag tycker Pjok ska vara lite mer nyanserad i sina anklagelser för se, jag tycker också slakteriet ska "åka dit" under samma förutsättningar som alla andra slakterier om de låtit djur lida och inte håller sig till de lagar som finns MEN detta med såda och bortgivna hästar, det står utanför det andra.

Och Pjok hittar på:

Du har rätt - bristen på empati från människorna på slakteriet lyser igenom hela tiden......v

Var har det framgått att de som slaktar är empatilösa??

Det värst är - att det finns 3 boxar inne i slakteriet där hästar står uppbundna i vänta på slakt medans andra hästar avlivas, avblodas och kroppen hängs upp på krok för vidare förflyttning till andra delar av slakteriet. Man får väl hoppas att hästarna som står och ser när andra hästar dör - inte förstår vad som väntar dem...

Om Pjok nu har sett eller vet att hästar skjuts vid uppstallningsboxarna och inte i slaktrummet så varför är inte det anmält och ute i media?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det är alltid bra att se två sidor av saken och inte bara det negativa, annars blir det ingen bra diskussion.

Alla har väl rätt att ge sin personliga åsikt i en diskussion även om den inte råkar vara sådan att den passar alla, vare sig det står moderator eller måndansare under användarnamnet, vi är ju alla här personer med rätt att yttra oss. :)
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Men självklart, ser man det bara som att det är Pjok som har hittat på allt och allt annat som du skrev, då känns det ju som att det inte är så mycket mer att diskutera.

Jag har verkligen inte skrivit att hon har hittat på allt, men det skrivs en hel del skit och så har det alltid gjorts i dessa trådar, se ex inlägget ovan.

Och ingenstans har jag sett att Immer försvarat Knorrevången- om de gör fel- hon menar bara på, vad jag förstår- att de långt ifrån alltid gör fel.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Jag har en fråga till dig, ginnies: Skuldbelägger du alla som blir utsatta för ett brott?

Brott? Ja, vi får se huruvida det är brottsligt att köpa eller få gratishästar och göra något annat med dem än vad kontraktet föreskriver.
Och hur många av dem som sålde billigt har skrivit i kontraktet att hästen de sålde inte får säljas till slakt???, inte alla iaf, och då ska det faktiskt ges straff för att någon på mail skrivit en sak och efter köpet ändrar sig, och gjort annat, jag ska följa hur det går.

Det andra, brott mot livsmedelslagen är faktiskt något som isf drabbar oss alla, verkligen inte bara Pjok.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Brott? Ja, vi får se huruvida det är brottsligt att köpa eller få gratishästar och göra något annat med dem än vad kontraktet föreskriver.
Och hur många av dem som sålde billigt har skrivit i kontraktet att hästen de sålde inte får säljas till slakt???, inte alla iaf, och då ska det faktiskt ges straff för att någon på mail skrivit en sak och efter köpet ändrar sig, och gjort annat, jag ska följa hur det går.

Det andra, brott mot livsmedelslagen är faktiskt något som isf drabbar oss alla, verkligen inte bara Pjok.


:bow::bow::bow:

Det klart att det är förjävligt för er som blivit utsatta och trott att ni gjort era hästar en tjänst men olagligt att slakta sin egen häst? Nä, knappast.
Lika lite som att det är olagligt att skriva i kontraktet att jag ska använda hästen till hoppning men sedan "sadlar om" och ägnar mig åt dressyr istället.
Grejen är ju den att i samma stund man sålt hästen så är det upp till nya ägaren att göra vad sjutton hen vill med hästen.

Men SVARTSLAKT är en anna sak, det regleras i lagar och förordningar så om de åker dit på något så är det detta.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Men en moderator har en särställning och jag blir fundersam när en sådan så ihärdigt försvarar Knorrevången trots allt som faktiskt har kommit fram om slakteriets metoder.

En gång till då: Immer diskuterar inte som moderator utan som användare. Hon får ha precis vilka åsikter hon vill på forumet. Hon är dessutom inte moderator på hästnyheter.

När ni skriver att en moderator ska föregå med gott exempel och inte ha vissa åsikter i en debatt säger ni automatiskt att era åsikter år de enda rätta och tillåtna. Detta är en diskussionssida, inte ett ensidigt propagerande mot Knorrevången. Strata en "Vi-hatar-Knorrevången-sida" så slipper vi höra ert ensidiga malande här på Buke.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det kanske är bättre att hon avhåller sig från att gå in i den här diskussionen eftersom det är uppenbart att hon har mycket nära kopplingar till slakteriet.


Kan svara för Immer: Hennes mycket nära kopplingar till Knorrevången är att hon har bekanta som slaktat hästar där. Det har jag också. Liksom de flesta hästägare i skåne. Ska vi hålla käft allihop så ni som aldrig varit där kan raljera vidare?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

En gång till då: Immer diskuterar inte som moderator utan som användare. Hon får ha precis vilka åsikter hon vill på forumet. Hon är dessutom inte moderator på hästnyheter.

När ni skriver att en moderator ska föregå med gott exempel och inte ha vissa åsikter i en debatt säger ni automatiskt att era åsikter år de enda rätta och tillåtna. Detta är en diskussionssida, inte ett ensidigt propagerande mot Knorrevången. Strata en "Vi-hatar-Knorrevången-sida" så slipper vi höra ert ensidiga malande här på Buke.

Det var ju också ett fantastiskt sätt att belysa en diskussion på! Du är ju inte bättre än oss i så fall. "Tycker inte ni som jag så skapa en annan tråd". :D
Du kan ju strunta i att läsa alla trådar om Knorrevången om det är så ensidigt malande....
 
Sv: Mer mot Knorrevången

:bow::bow::bow:

Det klart att det är förjävligt för er som blivit utsatta och trott att ni gjort era hästar en tjänst men olagligt att slakta sin egen häst? Nä, knappast.
Lika lite som att det är olagligt att skriva i kontraktet att jag ska använda hästen till hoppning men sedan "sadlar om" och ägnar mig åt dressyr istället.
Grejen är ju den att i samma stund man sålt hästen så är det upp till nya ägaren att göra vad sjutton hen vill med hästen.

Men SVARTSLAKT är en anna sak, det regleras i lagar och förordningar så om de åker dit på något så är det detta.

Fast det handlar inte om att inte ta sitt ansvar mm. Det handlar om bedrägeri vilket faktiskt är ett brott, med straffskala...
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Kan svara för Immer: Hennes mycket nära kopplingar till Knorrevången är att hon har bekanta som slaktat hästar där. Det har jag också. Liksom de flesta hästägare i skåne. Ska vi hålla käft allihop så ni som aldrig varit där kan raljera vidare?

Och du och dina bekanta har alltid tyckt att det varit tip-top där och aldrig haft några betänkligheter?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Kan svara för Immer: Hennes mycket nära kopplingar till Knorrevången är att hon har bekanta som slaktat hästar där. Det har jag också. Liksom de flesta hästägare i skåne. Ska vi hålla käft allihop så ni som aldrig varit där kan raljera vidare?


Är nästan övertygad att det måste vara som du säger.

Och det är väl därför dom har klarat sig så länge utan att någon upptäckt den dubbla pass-användningen.

En fasad utåt och en annan verksamhet runtomkring.

Jag har också bra erfarenhet av vårat slakteri, men vad vet man mer vad som händer där?

Om då Immer eller vem det nu är, har en bra erfarenhet av slakteriet så är det inget att bråka om.

Om man sedan är moderator eller vanlig användare här, så är det väl skitsamma vad ens persoliga åsikt eller erfarenhet är.
Man måste väl få skriva ner den här eller??

Fast jag kanske är dum ihuvudet...ingen aning :confused:

AM
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Är nästan övertygad att det måste vara som du säger.

Och det är väl därför dom har klarat sig så länge utan att någon upptäckt den dubbla pass-användningen.

En fasad utåt och en annan verksamhet runtomkring.

Jag har också bra erfarenhet av vårat slakteri, men vad vet man mer vad som händer där?

Om då Immer eller vem det nu är, har en bra erfarenhet av slakteriet så är det inget att bråka om.

Om man sedan är moderator eller vanlig användare här, så är det väl skitsamma vad ens persoliga åsikt eller erfarenhet är.
Man måste väl få skriva ner den här eller??

Fast jag kanske är dum ihuvudet...ingen aning :confused:

AM


Det har ju kommit fram otroligt många oegentligheter om det här slakteriet. De är anmälda av diverse olika myndigheter osv. Det har varit ett helt TV-progrma som handlar om bristerna i hanteringen. Det har varit tidningsartiklar om djurplågeri, svartslakt mm. Det går då över mitt förstånd hur man i tråd efter tråd kan sitta och försvara detta slakteri. Utgår man då från att alla inblandade personer ljuger, tidningarna ljuger, TV ljuger och åklagarens förundersökning är fel?!
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det är ingen som försvarar svartslakt och att använda pass flera gånger, det några har skrivit är att de har slaktat där, fått bra bemötande och fått passet med sig hem igen. Det är inte att försvara, det är att se flera sidor.

Snurrfian som oxå är moderator men inte på hästnyheter och har ingen som helst erfarenhet av knorrevången
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Är detta verkligen tillåtet? Av hygieniska skäl, menar jag?

Det vet jag inte - men - djurskyddet hatr påpekat detta till Livsmedelsverket och slakteriets veterinär har gjort det samma. Antagligen är det inte tillåtet. Begär man in ritning på slakteriet så stämmer detta.

Slakteriet har har 3 boxar, ganska stora, där 3-4 hästar stått uppbundna flera dygn i väntan på slakt. Jag vet inte mer än vad som stått i tidningarna.

Slakteriet har också ett stall som ligger ca 7 km från slakteriet (det utdömda stallet). Stallet där Uppdrag granskning filmade slaktavfall i en tunna (grönmöglig hästhov etc).
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Med enbart tre inlägg är det knappast rätt att kalla Immer "härskaren i tråden",det prefixet får du ge till Pjok som huserar runt och hittar på både det ena och andra, som vanligt, och allt för att få anhängare till "oj-vad- synd- det- är- om- oss- som- fått- våra- hästar- slaktade- som- vi- gett- bort- till- vem -som- helst"

Nä du - nu får du allt tala om vad jag "hittar på". Kallar du mig för lögnare?!?Du har i varenda tråd alltid anklagat mig. Denna gången får du svara på vad jag ljugit om:mad:

Svara nu ginnies - det är fegt att anklaga utan grund!!!!!
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det är naturligtvis pass som tillhör(de) de hästar de själva äger. Dvs hästar uppköpta som slakthästar från ansvarslösa hästägare som inte bryr sig om vad som händer.
Det du beskriver händer inte i de fall där ägaren själv följer med hästen och ser till att den blir avlivad.

Så kan det naturligtvis vara - men - även "egen ägda hästar" kan man bara slakta en gång!
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Nä du - nu får du allt tala om vad jag "hittar på". Kallar du mig för lögnare?!?Du har i varenda tråd alltid anklagat mig. Denna gången får du svara på vad jag ljugit om:mad:

Svara nu ginnies - det är fegt att anklaga utan grund!!!!!

Detta nedan, som du skrivit, är inte sant, inte alla människor på slakteriet har brist på empati, men nu tycker jag du ist ska förklara detta uttalandet, vad meanr du och vad har du för bevis eller är det ett ogrundat påstående från din sida?:confused:

Du har rätt - bristen på empati från människorna på slakteriet lyser igenom hela tiden......v
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 526
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 565
  • Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp