Bukefalos 28 år!

Mer mot Knorrevången

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mer mot Knorrevången

Jag tycker Pjok ska vara lite mer nyanserad i sina anklagelser för se, jag tycker också slakteriet ska "åka dit" under samma förutsättningar som alla andra slakterier om de låtit djur lida och inte håller sig till de lagar som finns MEN detta med såda och bortgivna hästar, det står utanför det andra.

Och Pjok hittar på:



Var har det framgått att de som slaktar är empatilösa??



Om Pjok nu har sett eller vet att hästar skjuts vid uppstallningsboxarna och inte i slaktrummet så varför är inte det anmält och ute i media?

Nu slutar du kalla mig lögnare!!!

Emptilösa - har slakteriet anklagats för i 3 olika anmälningar. Nu senaste anmälningen om hästen som var så sjuk att den inte ens kunde resa sig upp. Ingen påhittad lögn från mig.

Ang boxarna - du och vem som helst kan begära ut ritningar från slakteriet - och där kan du också se att slakteriet är byggt med 3 boxar precis bredvid slaktpaltsen för hästar. Djurskyddet har kritiserat slakteriet för detta (anmälan) och besiktningsveterinären på slakteriet har också anmält. Detta kan du kolla om du vill - det är offentliga handlingar.

Sluta säg att allt jag påstår är lögn för det är det inte - tyvärr!!!
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det har varit tidningsartiklar om djurplågeri, svartslakt mm. Det går då över mitt förstånd hur man i tråd efter tråd kan sitta och försvara detta slakteri. Utgår man då från att alla inblandade personer ljuger, tidningarna ljuger, TV ljuger och åklagarens förundersökning är fel?!

Du kan väl ärligt tala inte mena att man försvarar slakteriet om man väljer att skriva om dess positiva sidor när alla samtidigt tycker att de ska åka dit för de brott de ändå verka kunna pyssla med?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Nu slutar du kalla mig lögnare!!!

Emptilösa - har slakteriet anklagats för i 3 olika anmälningar. Nu senaste anmälningen om hästen som var så sjuk att den inte ens kunde resa sig upp. Ingen påhittad lögn från mig.

Men ge dig, att den hästen låg i hagen har faktiskt inget med de anställda att göra på slakteriet, eller hur?, och gör knappast de som slaktar hästarna empatilösa, eller?

Och i grunden kom den hästen från en lika oseriös ägare som inte själv såg till att slakta sin häst med egna ögon, alla skador var gamla och den skulle ha slaktats långt tidigare.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Brott? Ja, vi får se huruvida det är brottsligt att köpa eller få gratishästar och göra något annat med dem än vad kontraktet föreskriver.
Och hur många av dem som sålde billigt har skrivit i kontraktet att hästen de sålde inte får säljas till slakt???, inte alla iaf, och då ska det faktiskt ges straff för att någon på mail skrivit en sak och efter köpet ändrar sig, och gjort annat, jag ska följa hur det går.

Det andra, brott mot livsmedelslagen är faktiskt något som isf drabbar oss alla, verkligen inte bara Pjok.

Åklagaren tycker att det är solklart. Läs artikeln. "Åklagaren är säker på sin sak". Även om du inte håller med så är det en åklagares åsikt som baseras på svenska lagar. Bara att gilla läget....

Har "Pjok" påstått att det bara drabbar Pjok????? Mig kan det inte drabba därför jag äter inte kött....inte något kött överhuvudtaget.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Ang boxarna - du och vem som helst kan begära ut ritningar från slakteriet - och där kan du också se att slakteriet är byggt med 3 boxar precis bredvid slaktpaltsen för hästar. Djurskyddet har kritiserat slakteriet för detta (anmälan) och besiktningsveterinären på slakteriet har också anmält. Detta kan du kolla om du vill - det är offentliga handlingar.



På de slakterier jag har varit så får inte djur stallas upp i slaktutrymmet och har de kunnat göra så här så är det fel och det borde berörd myndighet ha åtgärdat för länge sedan.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Åklagaren tycker att det är solklart. Läs artikeln. "Åklagaren är säker på sin sak". Även om du inte håller med så är det en åklagares åsikt som baseras på svenska lagar. Bara att gilla läget....

.

Ja, vi får se om det är solklart bedrägeri mot dig och de andra som sålt eller givit bort en häst till VL, men då undrar jag, om domen blir fällande, är det också bedrägeri om en häst som säljes enbart enligt kontraktet ska gå som promenadhäst men efter ett halvår tävlas???, kan du svara på den frågan?

Och sedan så kanske det finns en försvarare med i det hela också, kanske till mångas förtret.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Men ge dig, att den hästen låg i hagen har faktiskt inget med de anställda att göra på slakteriet, eller hur?, och gör knappast de som slaktar hästarna empatilösa, eller?

Och i grunden kom den hästen från en lika oseriös ägare som inte själv såg till att slakta sin häst med egna ögon, alla skador var gamla och den skulle ha slaktats långt tidigare.

Nejdu jag ger mig inte - det är du som kommer att få göra det!

Knorrevågnens lagbrott kan aldrig skyllas på det som du vill göra gällande "oseriösa/ansvarslösa ägare". Tror du verkligen att både Jordbruksverket och Länsstyrelsen lämnat in anmälningar om det stod rätt till på slakteriet? Nu hittar jag inte på igen - kolla själv - det är också offentligt.

Se när det inte de anställda på slakteriet som är kritiserade utan ledningen och ägarna. Har du inte fattat det ännu??
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Ja, vi får se om det är solklart bedrägeri mot dig och de andra som sålt eller givit bort en häst till VL, men då undrar jag, om domen blir fällande, är det också bedrägeri om en häst som säljes enbart enligt kontraktet ska gå som promenadhäst men efter ett halvår tävlas???, kan du svara på den frågan?

Och sedan så kanske det finns en försvarare med i det hela också, kanske till mångas förtret.

Det är inte bedrägeri mot mig. Ametist har jag avlivningsintyg på. Förstår du inte vad som står i tidningarna?

Bedrägeriet är mot alla andra hästägare som har funnits i slaktjournalerna - och de är många fler än de ursprungliga 5 hästar saken gällde.

Bedrägeri kan ge upp till 6 års fängelse.

Nej jag är ingen jurist. Prata du med en åklagare om din andra fråga.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Nu hittar jag inte på igen - kolla själv - det är också offentligt.

Jag har fortfarande inte skrivit att du hittar på allt och jag tror visst inte att företaget har allt mjöl rent i påsen, men du har en ful ovana att överdriva, som om detta i denna mening.

Så jag undrar, hur många hästar har VL lurat till sig och vad är det för livstidspreparat din häst, f.d. häst är behandlad med?

Och vad tycker du om Ore?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Åklagaren tycker att det är solklart. Läs artikeln. "Åklagaren är säker på sin sak". Även om du inte håller med så är det en åklagares åsikt som baseras på svenska lagar. Bara att gilla läget....

Har "Pjok" påstått att det bara drabbar Pjok????? Mig kan det inte drabba därför jag äter inte kött....inte något kött överhuvudtaget.

Nej pjok, ännu är det inte baserat på svensk lag utan detta är något som åklagaren vill pröva mot svensk lag. När domen faller så vet du om detta är jämställt med bedrägeri eller inte, inte förr. Det finns inget sådant tidigare fall, nu vill man ha ett prejudikat att den här typen av företeelse kan tillämpas/straffas med lagen för bedrägeri. Gå nu inte händelserna i förväg, ännu så länge är det åklagarens egen åsikt som ännu inte har fått stöd i lagen.

*KL*

Jag är inte förvånad över att diskussionen om en moderators åsikt dyker upp ånyo, den gör det så fort åsikten inte stämmer med andra användares åsikter och jag tror faktiskt att alla moderatorer har drabbats av samma anklagelser när användare känner sig förorättade av en annan vinkling eller erfarenhet.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

På de slakterier jag har varit så får inte djur stallas upp i slaktutrymmet och har de kunnat göra så här så är det fel och det borde berörd myndighet ha åtgärdat för länge sedan.

Så kan man tycka jodå....men nu är det som jag påstår om Knorrevången och saken är anmäld (kolla gärna det är offentligt och kalla inte mig för lögnare).

Då kanske det är relevant att ställa frågan till Livsmedelsverket hur det kan komma sig att slakteriet fortsätter ha det så här vilket jag har gjort.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det har ju kommit fram otroligt många oegentligheter om det här slakteriet. De är anmälda av diverse olika myndigheter osv. Det har varit ett helt TV-progrma som handlar om bristerna i hanteringen. Det har varit tidningsartiklar om djurplågeri, svartslakt mm. Det går då över mitt förstånd hur man i tråd efter tråd kan sitta och försvara detta slakteri. Utgår man då från att alla inblandade personer ljuger, tidningarna ljuger, TV ljuger och åklagarens förundersökning är fel?!

Men VAR någonstans försvaras detta slakteri?
Var någonstans ser du att någon tycker det är helt ok med dubbel passhantering osv??

Det finns användare som använt slakteriet..JA.
Och dom har blivit bemötta på samma sätt som jag blivit bemött på vårt slakteri.
Alltså helt regelrätt.
Det vet ju varken du eller andra korsfarare här något om, eller hur?

Vi du att dessa användare skall hålla tyst om sina upplevelser där?
Vill du sätta munkavle på dom???

VARFÖR i så fall??

Folk här har lite svårt att se saker objektivt.

En sak är vad man själv varit med om.
En sak är vad andra varit med om.

Men folk här sätter helstängt och murphybländare och ser enbart ur eget perspektiv.
Om någon upplevt slakteriet på annat sätt, alltså regelrätt, så tar korsfararna här helt för givet att "skiten bakom kulisserna" också accepteras och försvaras...

Och så kastar ni skit på varann..
Rena sandlådenivån blir det.:grin:


AM
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Nej pjok, ännu är det inte baserat på svensk lag utan detta är något som åklagaren vill pröva mot svensk lag. När domen faller så vet du om detta är jämställt med bedrägeri eller inte, inte förr. Det finns inget sådant tidigare fall, nu vill man ha ett prejudikat att den här typen av företeelse kan tillämpas/straffas med lagen för bedrägeri. Gå nu inte händelserna i förväg, ännu så länge är det åklagarens egen åsikt som ännu inte har fått stöd i lagen.

Jo Boj - det är så att om åklagren är tveksam till en fällande dom - lägger man hellre ned i brist på bevis än att väcka en rättegång. Detta ärende har säkert ingen predujerande värde på Tingsrätts nivå.

Jag går inga händelser i förväg. Jag är glad över att det kommer att väckas åtal. Kommer du ihåg hur diskussionerna gick i de första "Ametist trådarna". Ingen enda männsika trodde att detta kunde åtalas med rubricering bedrägeri - och - nu kommer åtal om bedrägeri att väckas....där har du min glädje. Jag har inte glömt det enda samtal jag fick med VL - den 6 sep 2008 där hon hånfullt sa att " du kan ändå inte komma åt mig"....och idag är åtal på "g". Känns jättebra :)
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Nu får du sansa dig lite. Att en åklagare säger att han är säker på sin sak är liksom hans jobb. Varken du, jag eller han vet med säkerhet hur det kommer att gå i rätten. Det är mycket möjligt att det blir fällande dom men att ta ut den i förskott gynnar inte saken.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det har du hela tiden hävdat förut, att hon solklart skulle åka dit för bedrägeri för hon tagit emot en häst på falska premisser, är det ändrat?

Men herregud - läs artikeln. Inte en häst massor av hästar...LÄS
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Åklagaren vinner inte alla fall som de väcker, så självklart är det absolut inte. Men som sagt, när domen faller så vet du om lagen kan tillämpas för bedrägeri i detta fall.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Nu får du sansa dig lite. Att en åklagare säger att han är säker på sin sak är liksom hans jobb. Varken du, jag eller han vet med säkerhet hur det kommer att gå i rätten. Det är mycket möjligt att det blir fällande dom men att ta ut den i förskott gynnar inte saken.

Ta du och lugna ned dig själv lite.

Glädjen jag känner ligger inte i en dom som ännu inte fallit. Läs vad jag skrev.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Åklagaren vinner inte alla fall som de väcker, så självklart är det absolut inte. Men som sagt, när domen faller så vet du om lagen kan tillämpas för bedrägeri i detta fall.

Poängen är inte den ev. kommande dommen - boj. Det är att åtal väcks - förstår du inte vad jag skriver.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 694
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651
  • Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
623
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp