Bukefalos 28 år!

Mera valpar 2017 del två

Valpen har ätit färskfoder och spannmålsfritt torrfoder hos uppf. Eftersom hon ska äta färskfoder hos mig har jag bytat rakt av.
Men nu vet jag inte om hon har blivit hård i magen av för mycket ben, eller haft svårt att komma till ro ute (kissat har hon gjort).
Det blev magmassage en stund ikväll, sedan fick vi ut snabbt. Hann bli rätt orolig, hon hade inte bajsat sedan i förmiddags.
Hur hade ni gjort? Är inne på att byta ut ett mål färskfoder mot nötfärs. Hon får MUSH och VoH.
 
Valpen har ätit färskfoder och spannmålsfritt torrfoder hos uppf. Eftersom hon ska äta färskfoder hos mig har jag bytat rakt av.
Men nu vet jag inte om hon har blivit hård i magen av för mycket ben, eller haft svårt att komma till ro ute (kissat har hon gjort).
Det blev magmassage en stund ikväll, sedan fick vi ut snabbt. Hann bli rätt orolig, hon hade inte bajsat sedan i förmiddags.
Hur hade ni gjort? Är inne på att byta ut ett mål färskfoder mot nötfärs. Hon får MUSH och VoH.
Hon har ju redan bajsat idag? Om inte avföringen då var väldigt hård/smulig så finns det väl ingen anledning att oroa sig. Hur ofta tänker du att hon borde bajsa och varför?
 
Har börjat komma underfund med när valpen behöver ut.
Jag hade egentligen tänkt att jag skulle till stallet och så som vanligt, men jag har haft valpvakt och fixat det snabbt.
Känner att för varje dag som går så litar hon lite mer på mig. Får se hur det känns imorgon! Tänker att relationen stärks när man gör saker tillsammans, men då vill jag att hon redan ska tycka att jag är en trygg punkt.

Vi fortsätter att leka mycket. Hon har börjat förstå att tar matte en paus med leksaken, då gäller det att ta ögonkontakt så leken kan ta fart igen.
Idag "hittade" jag en kycklinghals ute, så hon har börjat hålla bättre koll på mig ute. :up: Innan så svansade hon lätt iväg utan en tanke på var jag var.
Vi har börjat lite smått med luring, att kunna följa handen till att sitta och sedan stå igen. Där emellan har vi vilat mycket. Jag har åkt på förkylning med halsont, så jag har tagit power naps samtidigt som valp.
Inkallning går också väldigt bra. Men så blir det fest när hon kommer fram! :love:
 
Igår kom Asta in i mitt liv - helt underbart :love:
XSSiLbY.jpg


o538ebf.jpg


is6gAiQ.jpg
 
21295019_1449839131766435_5201660558910160896_n.jpg


Mycket skeptisk valp efter att på det som skulle ha blivit en mysig skogspromenad först ramlat i vattnet ( inte så farligt han simmade och lyckades komma upp och fortsätta leka :p ).
Men sen blev han stucken av ett gäng getingar och dom fastnade dess utom i pälsen, inte roligt :cry:

Nu sover i alla fall båda här hemma efter alla äventyr :)
 
Jag vill verkligen få in en bild här på vovven, har skaffat Flickr. Men vill inte ha hela kontot public, utan bara bilden jag ska visa. Om nån vet var man hittar det så hojta!

I fredags blev en lång dag för valp, bilen in till Malmö, passas av syster och sedan hälsa på farmor på hemmet. Farmor som är 96 bast blev så glad och Java var redan trött från tidigare äventyr somnade i farmors famn. Kunde inte gått bättre!
På kvällen fick hon följa med på kvällsfodring i hagen. Hon höll sig på behörigt avstånd och tittade.
När hon blir osäker så morrar hon= vi behöver backa och titta på avstånd. Försöker att inte överväldiga henne, men det märks att det beteendet dyker upp när hon är trött.

Igår var vi i stallet, med intentioner att gå in och hälsa, vi kom 3 meter från stalldörren där vi fick parkera oss och titta. Helt okej för min del. Försöker hitta balansen när hon är trött men fortfarande orkar med. (Hon är lite för mycket av en virvelvind ibland.)
Vi ska strax till stallet och äta lite frukost, så att det blir positivt att åka dit. Så kan vi titta lite till i lugn och ro.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 771
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 017
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp