Bukefalos 28 år!

Mera valpar 2017 del två

Lyra är med i Härjedalen på älgjakt, på morgonen fick hon sitta med mig på pass. Perfekt passivitetsträning :up: hon sov tom en stund, ihoprullad på en filt :love: i övrigt passade vi på att utforska en myr, äta blåbär och gräva efter sork. Tröttat ut henne med lite apporteringsövningar och mer utforskande i skogen och Nu ligger hon i bilen med täcke, där passade ett i storlek 45 bra när det var väl inspänt... hon lägger ju inte på sig något lilla fröken :o

Åh så härligt det låter :love:
Fick ni se mycket älg? :angel:
 
Rollo är numera kastrerad så han är hungrig jämt. Tonto äter om han får skräpmat, nu när Floki har flyttat in så äter han nästan alltid upp sin mat. Men ja, bad om en superhungrig valp, och det fick jag. :D

Men lilla fröken då. :love: Hur gammal är hon?
Ibland ska man akta sig för vad man ber om :D men skönt att alla äter! Finns inget värre än när de vägrar.

Tror bara det skiljer någon vecka på våra? Hon är 5 månader nu! :)
 
Åh så härligt det låter :love:
Fick ni se mycket älg? :angel:
De andra passkyttarna fick det, jag kan inte förstå varför jag som satt så still och tyst inte fick en enda älg på mig?!?! :confused: Men vi hörde iaf ett ståndskall på 400 m så nästan att vi såg älg :p
Laget har haft synobs på två, men spår efter 3 till och sen sköt grannlaget en kalv för en av våra hundar. Så vi som åkte hit i tron om att det inte skulle finnas någon älg blev glatt överraskade! :)
 
Ibland ska man akta sig för vad man ber om :D men skönt att alla äter! Finns inget värre än när de vägrar.

Tror bara det skiljer någon vecka på våra? Hon är 5 månader nu! :)

Floki blev 5 månader den 25:e!

Men ja, det är jätteskönt att dom äter. Så jäkla stressigt när dom inte gör det.
 
De andra passkyttarna fick det, jag kan inte förstå varför jag som satt så still och tyst inte fick en enda älg på mig?!?! :confused: Men vi hörde iaf ett ståndskall på 400 m så nästan att vi såg älg :p
Laget har haft synobs på två, men spår efter 3 till och sen sköt grannlaget en kalv för en av våra hundar. Så vi som åkte hit i tron om att det inte skulle finnas någon älg blev glatt överraskade! :)

Fattar inte heller det?!?! :confused: :D
Härligt med lite ståndskall och spår! Även om jag inte är någon större älgjaktsfantast så är jag duktigt avis på alla som är uppe i norrland nu :p
 
Fattar inte heller det?!?! :confused: :D
Härligt med lite ståndskall och spår! Även om jag inte är någon större älgjaktsfantast så är jag duktigt avis på alla som är uppe i norrland nu :p

Jag har inte hört från särbon ännu idag så det kan betyda att de skjutit (eller så har han somnat, han hade ett väldigt mysigt pass igår, under en stor gran :D). Hunden drog in på grannlagets område igår så de fick göra lite omtag :meh:
 
Liten blir stor - idag trimmade jag Elton för första gången. Gick bättre än väntat :p Lite småfix kvar bara. Han är 4,5 månader nu :)
21433487_1868915140092185_4464747387570618368_n.jpg
 
Dygn 56 och tiden har aldrig gått så långsamt... Jag kommer bli helt förkrossad om det inte blir valp till oss den här gången heller, och superduper megaglad om det blir en liten valp!
 
Första gången med godisletande härom dagen. :)
Ta bort ljudet om ni inte vill höra med jollrande.

Övar på impulskontroll

Första dagen, andra passet. Vi jobbar på att shejpa in buren. Svårt att klara av allt med en kamera i handen.
9,5 vecka är det lilla monstret.
 
Senast ändrad:
Idag har vi hängt ihop i 1 vecka :love:

Fina underbara Asta, en sådan fantastisk liten individ :D

Inte en enda olycka inne, säger till när hon behöver gå ut, sover nu hela natten från 23-06:00, får mat å sen ut å göra sina behov å lite lek - sen somna om någon timma eller två till.

Väldigt samarbetsvillig, lyssnar super duktigt å är väldigt snabblärd. Detta är så kul. :love:

Asta - du är så kul. :love:
vc03AC1.jpg


wv0TJ4H.jpg


W3vM75C.jpg
 
Första gången med godisletande härom dagen. :)
Ta bort ljudet om ni inte vill höra med jollrande.

Övar på impulskontroll

Första dagen, andra passet. Vi jobbar på att shejpa in buren. Svårt att klara av allt med en kamera i handen.
9,5 vecka är det lilla monstret.

Alltså, vad är det för ras? :love: :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 703
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 945
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp