Bukefalos 28 år!

Mera valpar 2017 del två

Det blev min favorit som fick komma hem! Det här Qain:
Q.jpg
 
Valpen har ätit färskfoder och spannmålsfritt torrfoder hos uppf. Eftersom hon ska äta färskfoder hos mig har jag bytat rakt av.
Men nu vet jag inte om hon har blivit hård i magen av för mycket ben, eller haft svårt att komma till ro ute (kissat har hon gjort).
Det blev magmassage en stund ikväll, sedan fick vi ut snabbt. Hann bli rätt orolig, hon hade inte bajsat sedan i förmiddags.
Hur hade ni gjort? Är inne på att byta ut ett mål färskfoder mot nötfärs. Hon får MUSH och VoH.
Jag hade gett enbart Mush en tid - bättre och mindre hårda magar på det tycker jag jämfört med VOM.
 
Den här brunräven har hunnit bli 8 månader! Hon är så okomplicerad och häftig, jag kunde inte varit nöjdare med val av ras och uppfödare.

I helgen ska vi gå kurs i brukslydnad för en jättebra instruktör (får man skriva namnet? En "kändis") och jag är lite nervös, men jag tror det kommer gå bra. Hon är ganska så söt! :love:

4EFvYBm.jpg


VLEc6xb.jpg

(Någon på Facebook frågade om vild blick ingår i rasstandarden för kelpie efter att jag lagt upp denna bilden :rofl:)
 
Den här brunräven har hunnit bli 8 månader! Hon är så okomplicerad och häftig, jag kunde inte varit nöjdare med val av ras och uppfödare.

I helgen ska vi gå kurs i brukslydnad för en jättebra instruktör (får man skriva namnet? En "kändis") och jag är lite nervös, men jag tror det kommer gå bra. Hon är ganska så söt! :love:

4EFvYBm.jpg


VLEc6xb.jpg

(Någon på Facebook frågade om vild blick ingår i rasstandarden för kelpie efter att jag lagt upp denna bilden :rofl:)

Hysteriskt söt! :love:
Klart den vilda blicken ingår, likaså parabolöronen. Iaf på min variant också :angel: :D
 
Hon är inklickad nu. Vi tränar nått 15 sekunders pass då och då. Främst ögonkontakt och så självbehärskning, nej- varsågod. Med låga, låga krav.

Vi har även kikat på små "stockar" i den tilltänkta hundgården. Med lite stöd och en hand under rumpan när hon har sökt sig uppåt på dem så har hon kommit upp.
Så idag till lunch var det dags för första godissöket, med ordentlig motivation var det enklare att bli modig.

br2vB6J.jpg


K8kGpGo.jpg
 
Lyra är med i Härjedalen på älgjakt, på morgonen fick hon sitta med mig på pass. Perfekt passivitetsträning :up: hon sov tom en stund, ihoprullad på en filt :love: i övrigt passade vi på att utforska en myr, äta blåbär och gräva efter sork. Tröttat ut henne med lite apporteringsövningar och mer utforskande i skogen och Nu ligger hon i bilen med täcke, där passade ett i storlek 45 bra när det var väl inspänt... hon lägger ju inte på sig något lilla fröken :o
 
Lyra är med i Härjedalen på älgjakt, på morgonen fick hon sitta med mig på pass. Perfekt passivitetsträning :up: hon sov tom en stund, ihoprullad på en filt :love: i övrigt passade vi på att utforska en myr, äta blåbär och gräva efter sork. Tröttat ut henne med lite apporteringsövningar och mer utforskande i skogen och Nu ligger hon i bilen med täcke, där passade ett i storlek 45 bra när det var väl inspänt... hon lägger ju inte på sig något lilla fröken :o

Åh vad härligt det låter! :love:

Floki är tvärtom, han är en liten tjockis! :cautious:
 
Superhärligt!

Haha :p minns jag rätt om båda de andra varit/är kinkiga med maten?! Isåfall måste det vara stor omställning till en som lägger på sig.

Lyran är mest fyra ben och två långa öron. Funderar ibland när man tar på halsband och koppel, om hon håller ihop om hon skulle dra lite :o

Rollo är numera kastrerad så han är hungrig jämt. Tonto äter om han får skräpmat, nu när Floki har flyttat in så äter han nästan alltid upp sin mat. Men ja, bad om en superhungrig valp, och det fick jag. :D

Men lilla fröken då. :love: Hur gammal är hon?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 233
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 760
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 005
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp