Bukefalos 28 år!

Mera valpar 2017 del två

Snabb uppdatering från Poesiludret.

Valpköparns tillvaro är hård
odjuret stöka och stimma
husse och matte i dalagård
slumra i midnattstimma
Bentley suckar i soffan trött,
Meda putsar sin päls förstrött.
Alla är redo för natten
Healey skäller på katten

Skäller med skall av gällaste slag,
trumhinnor spräckas och brista.
Husse tappar humöret ett tag,
matte förståndet mista.
Meda ger valpen en präktig lavett,
När Bentley vill medla är kaoset komplett.
En valp är kul, vill jag lova!
Om bara jag kunde få sova...
 
Snabb uppdatering från Poesiludret.

Valpköparns tillvaro är hård
odjuret stöka och stimma
husse och matte i dalagård
slumra i midnattstimma
Bentley suckar i soffan trött,
Meda putsar sin päls förstrött.
Alla är redo för natten
Healey skäller på katten

Skäller med skall av gällaste slag,
trumhinnor spräckas och brista.
Husse tappar humöret ett tag,
matte förståndet mista.
Meda ger valpen en präktig lavett,
När Bentley vill medla är kaoset komplett.
En valp är kul, vill jag lova!
Om bara jag kunde få sova...

Poesiludret :love: :bow: :bow: :bow:

Jag måste komma och hälsa på så kan hon hänga i mina hälsenor ett tag och avlasta era :p :D
 
Mamma fick åka för att packa ihop i mormors rum i äldreboendet så jag fick bli valpvakt. Men Puck är inte särskilt glad - hon har börjat förstå vad det betyder när mamma åker iväg, inte alls kul. Hon är iallafall inte ensam, men just nu ligger hon under soffan där jag ligger :laugh: no fun.
I övrigt är hon ett litet bitmonster :cool: Hon har iallafall vuxit lite grann, hennes ben verkar ha blivit längre. Hon är en bestämd tjej ute på de promenader jag varit på, är det bara små kisspauser så kan hon ta tag i kopplet med munnen och visa tydligt att det är dags att gå hem :rofl:
 
Idag blev det en långtur i skogen, valpen fick hänga på. Hänga på matte närmare bestämt, eftersom hon får växa till sig lite innan hon går såna sträckor på egna ben.

aZAIY60.jpg
 
Hmmm, tagit in flyttkartongen med hundprylar som vi sparade när sista hunden lämnade oss. Jag och BARNET har precis gått igenom den för att se vad vi behöver köpa inför valp-ankomsten. Svar: Inget :angel: (men det kommer vi att göra iallafall :p)
Men varför har jag 12 halsband av olika typer och 10 koppel, mm ... :meh:
Jag tror att allt som inte används dagligen ska få flytta in i sadelkammaren, dessutom behöver allt läder smörjas :o;)
 
Tio veckor gammal och nu har terriern i valp vaknat.
Har tyckt att det varit lite hund fram till nu, tänkt att det blev nog lite mycket sällskap och för lite go för mig..
MEN! Nu grävs där gryt och dödas leksaker väldigt friskt. Slåss med möbler gör hon också. :nailbiting: :arghh: För att inte tala om skor!
VÄLDIGT glad och tacksam över mina hundvana katter.

Jag kör ju födosök i en höran, förutom stockar står där en uppochnervänd kruka, ett par stora stenar och en gammal zinkbalja. Zinkbaljar är kul men samtidigt läskig, den bucklar sig när hon klättrar upp på den.

Allt detta självförtroende gör att hon klättrar upp för pallen i köket och äter katternas mat, som ska stå utom räckhåll för henne är tanken. :cautious:
 
Hmmm, tagit in flyttkartongen med hundprylar som vi sparade när sista hunden lämnade oss. Jag och BARNET har precis gått igenom den för att se vad vi behöver köpa inför valp-ankomsten. Svar: Inget :angel: (men det kommer vi att göra iallafall :p)
Men varför har jag 12 halsband av olika typer och 10 koppel, mm ... :meh:
Jag tror att allt som inte används dagligen ska få flytta in i sadelkammaren, dessutom behöver allt läder smörjas :o;)
Bra fråga, jag har en flyttkartong med grejer som är "över" och ett förråd med prylar som används. Ibland. :rofl: Men denna valp är faktiskt den första där jag är duktig och låter sakerna gå i arv :angel:
 
Bra fråga, jag har en flyttkartong med grejer som är "över" och ett förråd med prylar som används. Ibland. :rofl: Men denna valp är faktiskt den första där jag är duktig och låter sakerna gå i arv :angel:
Jag var smart nog att ge bort alla mina saker när min förra hund togs bort. :o

(Det gjorde mig gott i själen att ge det till kompisars hundar och se de använda det. Istället för att packa ner det i källaren eller på vinden. Alldeles för definitivt. :cry:)
 
Asta, snart 10 veckor.
Så framåt, orädd å arbetsvillig liten valp. Börjat visa lite attityd å "jävlar anama" ute, exempelvis hade vi en diskussion igår om hon skulle komma in eller inte. Många fnattvarv i rabatten blev det innan hon tillslut kunde övertalas att komma in ;)
Gos lilla Asta :love:

CNlNqPL.jpg


9LBUqip.jpg


D871lbo.jpg



Liten fotosession med Vera oxå :love:
kAUtK6t.jpg


yMFvFSn.jpg
uWPK0fa.jpg
 
Jag var smart nog att ge bort alla mina saker när min förra hund togs bort. :o

(Det gjorde mig gott i själen att ge det till kompisars hundar och se de använda det. Istället för att packa ner det i källaren eller på vinden. Alldeles för definitivt. :cry:)
Fast jag trodde att jag givit bort "allt"... men det var bara "det mesta"... :o
 
I förrgår kunde hon inte ta sig upp i soffan själv. Igår hoppade hon upp och ner med märgbenet i munnen. Nu är hon ingen bäbis längre!
Det är det som är så härligt med valptiden! Att få följa den snabba utvecklingen - det händer nåt nytt varje dag. Det som inte gick igår, går plötsligt idag. Det som valpen inte begrep igår, fattar hon plötsligt idag! Och så är det ju så kul att se valpens egen reaktion när hon äntligen fixar det där som var så omöjligt innan :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 698
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 942
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp