Mera valpar 2017 del två

Fy tusan vilken godbit! :love:
Får nog bli en sådan hund nästa gång. Urcharmig och ser ut att ha hur mycket personlighet som helst.
Winston är tre månader idag :)
23244182_1958119397539503_9137051822486558666_n.jpg

23231386_1958118910872885_4818016952272129587_n.jpg

Han sitter hellre såhär än ordentligt många gånger :laugh:
 
Nya, roliga arbetsuppgifter och ansvarsområden på jobbet samtidigt som man har en valp hemma är ingen jättebra kombination. Jag rusade glatt in i en släng av utmattningsdepression(hello darkness, my old friend).

Det har gått att rodda ihop hyfsat ändå. Valpslyngeln terroriserar lika gärna min mamma och Bentley som mig och efter en viss oenighet angående sjukskrivning(läkaren ville sjukskriva på heltid, jag tyckte att jag säkert kunde jobba 75% :up: :meh: ) kommer jag nu att jobba halvtid månaden ut och ska bara jobba med EN arbetsuppgift.

Och eftersom det känns som om jag missat en massa aktiv tid och flera valpkurstillfälle tillsammans med Healey för att lära känna henne bättre, är rätt sliten de dagar jag arbetar och framför allt har världens bästa intruktör så fick Healey tillbringa dagen hos den sistnämnda idag när jag jobbade. Planen var att jag ska kunna få bättre feedback på kvarstående(och framtida!) kurstillfällen och dessutom lite input på vad det är för träningskompis jag egentligen skaffat mig. Jag lämnade en superglad valp och hämtade en superglad valp som upplevt en valps motsvarighet till Gröna Lund. Utforska ett främmande hus! Promenad med ny person på ny plats! Leka med ny hund! Få en rejäl avhyvling av ny hund, tycka den är läskig i en halv minut och sen vilja leka IGEN! Utforska mörkt ställe med massa möbler som man fick trixa sig fram mellan. Korvspår! Getter! Terrängbana! Getter på terrängbana! OSTBÅGAR!

Nu är både jag och valpen trötta. Jag tror inte jag överdriver om jag säger att vi är väldigt nöjda båda två också. :love:
 
2½ dygn utan olyckor inne, min plan att stänga bort ytorna där de hade kisspapper när de var små verkar gå över förväntan!

Fast inatt när det regnade och var äckligt ute, så har de bara gått precis utanför kattluckan och bajsat på verandan istället för att pallra sig ner till trädgården. Jaja, bättre än på vardagsrumsgolvet :rofl:
 
Dalton får väl komma in i denna tråden då eftersom har än så länge är kvar här :)
Nu 10 veckor (snart 11) och en mysig liten skit.

Jag är dock inte helt nöjd med att för tredje året i rad ha en valp som behöver rumsrenhetstränas :arghh: Heeler är sega på den biten och lilla herrn pinkar hellre på vardagsrumsmattan än ute - precis som många valpar :cautious:
Sen har vi koppelträning (där är han enkel ändå och bara följer med) och främst bära lillskiten bitvis så han kan hänga med på våra promenader. Han är tung för att vara en liten skit :D Men han är förbaskat söt och ser väldigt lovande ut och har än så länge ett härligt temperament :love:
23376628_10155239732281775_9096472146653703157_n.jpg
 
På tal om Dalton - jag har nog aldrig haft mer "pratsam" valp :cautious:
Heelern har ju lätt till "ord" såsom skall, gnyende, pipande och andra skumma ljud när dom vill något. Sen är det upp till ägarna att försöka stävja och inte gå på allt, för annars blir man snabbt uppfostrad av sin hund :p
Denna lilla grabb däremot är något i hästväg. Han bokstavligt talat skriker när något inte är precis som han vill eller när han blir glad.
Han gallskriker när jag varit ute och kommer in igen - jag får försöka nonchalera och belöna när han är tyst. Han gnyr när han är trött ute och vill bli buren, för att sen skrika ännu mer när man bär på honom :banghead: Ikväll har vi haft en lektion att "man får inte komma ur bärväskan oavsett hur mycket man skriker" vilket resulterat i att många vänt sig om och undrat vilken hund jag misshandlar....:meh:
Han kan även tjuta när han tycker flocken är splittrad - alltså när kompisen och jag råkar gå mer än 2 meter från varandra :rofl:
Jaja, här jag jag lite att bita i när det gäller tålamodet - en himla tur att han är galet gullig och trevlig i övrigt :D:love:
 
På tal om Dalton - jag har nog aldrig haft mer "pratsam" valp :cautious:
Heelern har ju lätt till "ord" såsom skall, gnyende, pipande och andra skumma ljud när dom vill något. Sen är det upp till ägarna att försöka stävja och inte gå på allt, för annars blir man snabbt uppfostrad av sin hund :p
Denna lilla grabb däremot är något i hästväg. Han bokstavligt talat skriker när något inte är precis som han vill eller när han blir glad.
Han gallskriker när jag varit ute och kommer in igen - jag får försöka nonchalera och belöna när han är tyst. Han gnyr när han är trött ute och vill bli buren, för att sen skrika ännu mer när man bär på honom :banghead: Ikväll har vi haft en lektion att "man får inte komma ur bärväskan oavsett hur mycket man skriker" vilket resulterat i att många vänt sig om och undrat vilken hund jag misshandlar....:meh:
Han kan även tjuta när han tycker flocken är splittrad - alltså när kompisen och jag råkar gå mer än 2 meter från varandra :rofl:
Jaja, här jag jag lite att bita i när det gäller tålamodet - en himla tur att han är galet gullig och trevlig i övrigt :D:love:
Du har alltså fått en Ammo ;)
Numera skäller han mer istället men pipskriker även ibland. Gärna på kollektivtrafiken så alla tror han är rädd. Det är han inte, han har bara tråkigt och tycker han ska få vara lös :angel:
 
På tal om Dalton - jag har nog aldrig haft mer "pratsam" valp :cautious:
Heelern har ju lätt till "ord" såsom skall, gnyende, pipande och andra skumma ljud när dom vill något. Sen är det upp till ägarna att försöka stävja och inte gå på allt, för annars blir man snabbt uppfostrad av sin hund :p
Denna lilla grabb däremot är något i hästväg. Han bokstavligt talat skriker när någo;)t inte är precis som han vill eller när han blir glad.
Han gallskriker när jag varit ute och kommer in igen - jag får försöka nonchalera och belöna när han är tyst. Han gnyr när han är trött ute och vill bli buren, för att sen skrika ännu mer när man bär på honom :banghead: Ikväll har vi haft en lektion att "man får inte komma ur bärväskan oavsett hur mycket man skriker" vilket resulterat i att många vänt sig om och undrat vilken hund jag misshandlar....:meh:
Han kan även tjuta när han tycker flocken är splittrad - alltså när kompisen och jag råkar gå mer än 2 meter från varandra :rofl:
Jaja, här jag jag lite att bita i när det gäller tålamodet - en himla tur att han är galet gullig och trevlig i övrigt :D:love:
Och till salu ;):angel::D
 
Det är mer än 20 år sedan jag ställde ut hund, men nu i helgen var det dags igen! Hanna debuterade i utställningsringen och det gick riktigt bra!
_20171112_121903-002.jpg

En 1:a plats med HP i klassen tikar 4-6 månader på Sydskånska kennelklubbens valputställning i Flyinge. Jag hade glömt hur roligt det faktiskt kan vara att ställa ut, men nu fick man ju blodad tand!
 
Stackars Dalton. Igår fick han spö av surkärringen Mini här för att han fjäskade en sekund för länge (inte tassa på tanten för mycket, för då kan hon lacka ihop) och fick ett hål i läppen och jätteont :cry: Idag lyckades han gå under min sko när vi var ute, så jag trampade på honom så han hade ont i flera timmar :meh:
Imorgon hoppas ja blir en bättre dag.....fast han är glad redan ikväll och haltar inte längre, så jag hoppas det är lugnt imorgon med allt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 608
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 898
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp