Bukefalos 28 år!

Mera valpar 2017 del två

Åh jisses! :D:D:D :love:

:rofl:
.........

Det blir säkert prima iaf! De är bedårande hur de än ser ut... :p
C4yBcev.jpg
 
Winston är 12 veckor idag.
Han är otroligt duktig på att visa när han behöver ut (han går till dörren och stirrar på den) Annars tränar vi mest inkallning och sånt som att åka bil och gå i koppel. Har klickat in honom men försöker att mest köra inkallning så det inte blir för mycket för honom. Han är jätteduktig med katten och hönsen också :love:
22894064_1947529705265139_4222128765984222051_n.jpg
 
Winston är 12 veckor idag.
Han är otroligt duktig på att visa när han behöver ut (han går till dörren och stirrar på den) Annars tränar vi mest inkallning och sånt som att åka bil och gå i koppel. Har klickat in honom men försöker att mest köra inkallning så det inte blir för mycket för honom. Han är jätteduktig med katten och hönsen också :love:
22894064_1947529705265139_4222128765984222051_n.jpg

Fortfarande bland det sötaste jag sett! :love:
Ska-inte-ha, ska-inte-ha, ska-inte-ha... :cautious:
 
@fejt hur går det med Aska? :love:

Åh, tack för att du frågar:heart

Jag visste inte att hundar kunde vara så keliga. Hon vill vara nära, nära nästan jämt. Nu löper hon för första gången och det verkar göda närhetsbehovet ännu mer.
Hon är rolig att ha som följeslagare. Kavat, nyfiken och med på det mesta. Utom regn som hon hatar. Häromdagen kom barnen för sent till skolan eftersom Aska gömt sig under bilen pga nederbörd.
38043542302_0ae8fde949_z.jpg


38021380536_e997e79afa_z.jpg
 
Winston är 12 veckor idag.
Han är otroligt duktig på att visa när han behöver ut (han går till dörren och stirrar på den) Annars tränar vi mest inkallning och sånt som att åka bil och gå i koppel. Har klickat in honom men försöker att mest köra inkallning så det inte blir för mycket för honom. Han är jätteduktig med katten och hönsen också :love:
22894064_1947529705265139_4222128765984222051_n.jpg
Åh, du milde tid :love:
Jag vet inte om jag nånsin sett en gulligare valp. :heart
 
I slutet av månaden ska vi på valpkurs! Längtar SÅ mycket!

Två dagar på rad har valp varit med min mamma på jobb. Hon har kunnat vara själv en liten stund under möte i ett annat rum. Annars har hon varit med och legat under bordet.

Igår låg hon på en filt i stallet medan jag pysslade med mina hästar. Hon är nöjd bara hon för sträcka ut ordentligt nångång om dagen. Är det dåligt väder så släpper jag henne i ridhuset en stund och busar med henne.
Vi har börjat lite smått med uppletande av vante samt att hon får "leta godis". Hon tycker det är kul!
Hon hänger med på saker väldigt enkelt, vilket är så skönt! Men samtidigt är hon ju inte alls så smart som min Sheltie jag hade innan. Eller jo, hon är smart men har ibland det där "varför" uttrycket som terriers kan ha.
Så himla kontaktsökande och gosig.

Ska försöka få hit en kompis som kan hjälpa mig med uppletandet, hon kan utskicka, hämta och komma och avlämna. Vi kör byteshandel vid avlämnandet. Men hon har inte förstått att hon ska slå på näsan utan går efter synretning. Vet ju att hon kan använda näsan så vill ha hjälp med att sätta ihop det hela!
Nu blir det kanske lite bakvänt eftersom jag gör det själv, men det känns helt okej eftersom det bara är tänkt som aktivering.
 
Fel kull, hon är nummer två av två. Men jo, hon är supersöt och har ärvt mammas attityd, dvs fullständigt bindgalen och rackartygen sprutar ur öronen :)
Och, stor besvikelse, det fanns ingen besiktningstid som funkade förrän nästa torsdag, så jag får henne inte förrän då :cry: :D
Du missförstod,var det inte du som var sugen på valp från den o den o den kullen och om du tog från alla så blev det 4 nya valpar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 708
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 952
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp