Mera valpar 2017 del två

Mina krakar blir härdade av att leva med mig... Idag fick jag ett paket på posten, och i den var det en låååång strip med såna där luftblåsor som används som emballage. Alltså som bubbelplast fast knytnävsstora.

Ni kan tro att det smäller bra när man hoppar på såna :angel: Valparna tyckte det var jättekul.

Allt sånt är han helt ok med. :up: Igår spårade han 500 meter när det dom sköt som galningar på skjutbanan bredvid klubben utan att ens märka odjudet. :love:
 
Husse skulle göra varma mackor och hade tagit fram det frysta brödet på köksbänken, gick sedan ut i hallen och hämtade en tröja och mötte sen valpis med en brödskiva i munnen. :meh: Man får väl vara glad att det var en tråkig brödskiva, hans mamma stal en hel fläskfilé en gång..:rofl:
 
Husse skulle göra varma mackor och hade tagit fram det frysta brödet på köksbänken, gick sedan ut i hallen och hämtade en tröja och mötte sen valpis med en brödskiva i munnen. :meh: Man får väl vara glad att det var en tråkig brödskiva, hans mamma stal en hel fläskfilé en gång..:rofl:
Påminner om när Athena stal en hel julskinka från köksbänken, då var inte magen rolig :yuck:
 
Husse skulle göra varma mackor och hade tagit fram det frysta brödet på köksbänken, gick sedan ut i hallen och hämtade en tröja och mötte sen valpis med en brödskiva i munnen. :meh: Man får väl vara glad att det var en tråkig brödskiva, hans mamma stal en hel fläskfilé en gång..:rofl:
Pfftt, ingenting jue. :cool:
När Millas valpar flyttat hemifrån fick vi rullande uppdateringar om vad de snott. En hel fryst kyckling, 8 äpplen ur fruktskålen, en hel limpa bröd..
När vi sen passade en av dem när de var knappt ett år så lyckades han ta sig upp på bordet och slicka i sig en halv midsommartårta som låg UNDER ett relativt tungt flugnätslock. Som låg kvar över tårtan när vi kom in :rofl::rofl:
 
Husse skulle göra varma mackor och hade tagit fram det frysta brödet på köksbänken, gick sedan ut i hallen och hämtade en tröja och mötte sen valpis med en brödskiva i munnen. :meh: Man får väl vara glad att det var en tråkig brödskiva, hans mamma stal en hel fläskfilé en gång..:rofl:
Jag har haft en som knyckte en två kilos entrecote när jag svarade i telefonen. När jag vände mig mot köksbänken så möts mina ögon av en hund so frenetiskt sväljer o tittar sig frenetiskt omkring, jag ser tydligt seriebubblan där det står -vem jag matte? jag lovar att det var en annan hund!
 
Jag är så glad för att jag inte haft någon tjuvhund sen min första dobbistik,men hon stal allt som gick att äta,limpa,16 varma prinskorvar från stekpannan när mamma vände ryggen till 2sek,midsommartårtan, 2 angorahamstrar....godis,socker,hästfoder,ja det hon inte ätit finns inte.
Vi har dock aldrig varit hos vet för något hon ätit.
 
:rofl:

Jag hajade till när det jag fetat dök upp bland all människomat!
Försökte dölja dom i mängden :o:D
Dom kostade mig 250kr st för att min mamma inte höll rätt på hunden när hon tog med henne till grannen,samma granne var ägare till en jordgubbstårta till midsommar,kvar fanns 2 halva jordgubbar :D ,det var samma granne som kom till mamma o knackade på dörren när dom 16 prinskorvarna försvann +en halv sockerkaka under lock längst in vid väggen.
 
Herregud vilken skillnad sedan jag bytte från torrfodret (Essentials) till mush! Från att ha bajsat stora mängder 5-6 ggr/dag till mindre mängder 2 ggr dag! Dock är avföringen inte fast än men jag har ju precis bytt.
 
Här är en som har ätit något otillåtet idag -
Hanna hittade en värmepåse - ni vet, en sån där liten påse som alstrar värme när pulvret i den kommer i kontakt med luft/syre.
Hon tyckte att pulvret var jättesmaskigt och käkade upp alltihop på nolltid. Jag hittade en tom påse på köksgolvet. Som tur var så kom det mesta upp igen direkt - två rejäla spyor - men jag vågade ändå inte chansa, utan åkte in akut till djursjukhuset med henne.
Hon fick kräkmedel och vet tog blodprov som tack och lov visade att allt var ok. Sen skulle jag ha i henne 60 ml aktivt kol - 60 ml är mycket att få i en liten dsg-valp! Jag blandade det i hennes mat, och eftersom hon nu är det matvrak hon är, så slank allt ner efter lite tvekan.
Nu sitter vi och tar igen oss i soffan. Hanna sover och jag sitter och retar mig på att min lördagseftermiddag inte blev riktigt som jag hade planerat...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 576
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 857
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp