Min bror har en dotter

Den prällen satt på fel plats.

Jag tänker att du borde få verktyg för att kunna hantera akut ångest. Det är skitjobbigt att ha ångest och inte kunna hantera det för det kör ju över en som en ångvält. Vid den värsta ångestattacken jag haft i mitt liv önskade jag på fullt allvar att någon hade slagit mig i huvudet så jag hade tuppat av och sluppit var med.

Andningsövningar är ganska effektiva på att stoppa ångest. Det första som händer vid en ångestattack är nämligen att andningen slutar fungera som den ska, så man tar helt enkelt tillbaka kontrollen över andningen. Långa, djupa andetag fungerar på många, men inte alla, så man kan behöva vägledning för att hitta det som fungerar. En yogainstruktör/terapeut inom MediYoga kan hjälpa dig med att hitta ditt sätt, då de är tränade på andningstekniker. Rent generellt så kan yoga fungera som ett bra komplement till annan vård. Min egen erfarenhet är att det var inte förrän jag började med yoga som jag blev frisk från min panikångest. Vid det laget hade vården redan gett upp hoppet om att jag skulle bli bra. Så med det i bagaget kan jag rekommendera det varmt. Medicinsk yoga går dessutom att få inom landstinget. Det finns idag cirka 130 vårdenheter runt om i landet som kan erbjuda MediYoga.

Ja jag vill mest skjuta mig när det är som värst (har dock inga vapen). Inatt ville jag gå till ett hus som är lämpligt att hoppa ifrån, inte för att jag egentligen tänkt hoppa då utan för att jag blir lugnare av att veta att jag kan avsluta. Mådde dock alldeles för dåligt så jag kände mig fångad i min lägenhet.

Har gått på yoga men har haft svårt att klara av alla avslappningsövningar, det ligger för nära vissa övergrepp.
 
Ja jag vill mest skjuta mig när det är som värst (har dock inga vapen). Inatt ville jag gå till ett hus som är lämpligt att hoppa ifrån, inte för att jag egentligen tänkt hoppa då utan för att jag blir lugnare av att veta att jag kan avsluta. Mådde dock alldeles för dåligt så jag kände mig fångad i min lägenhet.

Har gått på yoga men har haft svårt att klara av alla avslappningsövningar, det ligger för nära vissa övergrepp.

Okej. Ja, då kan du nog inte gå direkt till de avslappnande övningarna. En del får ju ökad ångest om de börjar med detta. Då är det andra övningar som man får börja med och där behöver man guidning för att det ska fungera.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 813
Senast: gulakatten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 038
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp