Mitt lilla projekt

@Gnist: Är det en pimpinell skjuter den skott till förbannelse :D dvs du kommer nog att fortsätta hitta rosor i syrenen :rofl:

När jag klippte gräsmattan idag fanns det skott från min pimpinell kanske 3m (eller mer) från själva busken :nailbiting:

Skott till förbannelse finns det inte, bara 2 stycken och jag tycker den påminner om den ros som ex svärfarmor hade, både i doft och utseende och den ynglade heller inte av sig i nån mängd.

Kommer dock inte ihåg vad det var för något. Är som sagt ingen rosmänniska :o men skulle det komma fler skott så har jag ju tomt nog för att ha utrymme för fler och med den doften så :up:
 
Liten ros förflyttad
DSC_0575_zpsnsewuglb.jpg


Och Enigma gosar sig i lite sol
DSC_0588_zpsdfoildg9.jpg


Småskadorna den har hoppas jag läker utan problem :)
 
Tyvärr så får jag meddela att ällingen Enigma idag på dagen gick till de sälla simmarkerna :( Pigg och åt mat som vanligt i förmiddags, men nästa gången jag kikade in för att se allt var okej, så...

I projektväg så har pappa och jag idag (under fauveöverinseende) platsbyggt en sån där tungsometthelvete, väder, vindtät och rejält isolerad hundkoja åt den tanten, så nu är den provisoriska väck och en riktig på plats. Eller ja, knutbrädor hade jag inte hemma, så de kommer på plats sen.

unnamed_zps2jcejh3b.jpg
 
Dagens lilla projekt blev att förflytta rabarberplantor, för nu har jag stört mig länge nog på att de stod mitt i gräsmattan :meh: på baksidan. Sen om de vissnar ner helt den här sommaren för att de blev flyttade nu, ja det skiter jag högaktningsfullt i :sneaky:
 
[

Särbon lobbade hårt för en kabin när jag fick vattenskadan åtgärdad men icke, här kör vi draperi och lös duschlist på golvet :up:

Bra där, när -bos har såna åsikter förtjänar de ju att köras över helt och totalt :sneaky:

Vidriga saker såna där kabiner :yuck:

För att inte tala om att badrummet blev typ dubbelt så stort när den och äckelskåpet som var inklämt bredvid försvann :up:

Men det lär ju ta nån dag eller flera till innan jag fräschat upp det klart. Blir ju ingen totalrenovering av det i år, men en ommålning, byte av badrumsskåp ovanför handfatet osv fixande blir det, så att det blir lite snyggare och fräschare i väntan på någon mer omfattande renovering.

Kostar helt enkelt alldeles för mycket att göra i år och med alla småprojekt som är och ska göras, så blir det ju dyrt nog ändå.
 
En del folk undrar vad jag har emot duschkabiner och ptja...

crojnecisfvtihm.jpg

Need I say more :confused:

Japp, projekt snygga till badrum har satt igång idag och före/efterbilder på det hela kommer sen när det är mer klart och färdigt såklart :D
Alltså - jag BEGRIPER inte vitsen med en duschkabin?

Vem kom på idén med något genomkonstigt och utrymmeskrävande. Svårstädat, äckligt och FULT. Jag har hittills i mitt liv inte sett en enda äldre duschkabin som varit fräsch, välstädad och lockande. Fint första året kanske - men sen?

:banana:våga vägra duschkabin!:banana:
 
Jag fattar inte heller hur efter konstruktionerna i badrummet (eller allmänt i hemmet?!) kan vara så ofokuserade på att vara lätta att rengöra?! Blir galen. När något så uppenbart blir skitigt så ska det ju självklar vara designat för att vara lärt att städa. Toalocket tex någon?? Känner mig lite bitter här.
 
Jag fattar inte heller hur efter konstruktionerna i badrummet (eller allmänt i hemmet?!) kan vara så ofokuserade på att vara lätta att rengöra?! Blir galen. När något så uppenbart blir skitigt så ska det ju självklar vara designat för att vara lärt att städa. Toalocket tex någon?? Känner mig lite bitter här.
Mmmmm.... toalock är också ett favorithatobjekt.:meh:

De enda jag har gillat är de som lätt går att lyfta bort och spola i duschen efter skrubbning.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 534
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 212
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp