Mitt lilla projekt

Här snackar vi nya nivåer av altruism :D.

(Seriöst: VISA BILDER SEN! :bump::bump::bump: )

Ällingar hämtas i morgonkväll och kycklingar på fredag, inhägnad med bad (för ällingarna då) ska byggas och sen ska här bombas med bilder, så den som väntar på något gott osv ;)

Fast de här ällingarna är inte pyttepyttingar, de är 4 veckor och kycklingarna är 2 veckor :)
 
En liten sneakpeak på färgpaletten i badrummet :sneaky:
qusjeyvjqojxq.jpg
 
Ällinghägn är klart, med bad och allt

ujmdwebctvpfmrv.jpg


xuthkcdqbpnhbh.jpg


syhdsyvjvlbjud.jpg


Och bara för att det fanns :cool:

ztnajqtfkeiiruu.jpg


Sålänge de bor uppe i trädgården så får de inget hus, men tak över huvudet och skydd mot väder och vind såklart. Sen när de är större och inte behövs ha samma koll på så får de flytta ner till logen i ett utrymme där och då gör jag också en större inhägnad, men den här duger nog ett tag :up:
 
30 mil i bil, vad gör man inte för @niphredil :D

Men väl framme visade det sig att det ju är tonårsankor och inga 4 veckors :eek: Bara en som fortfarande är övervägande dunig och den gömmer sig mest bland de lite större och fler bilder kommer, men några blev det i af nu när jag kom hem

yzgxunffaaythgu.jpg


xclibkrfleiqmr.jpg


waozpgkzwuvtu.jpg


srkzqnoupoawak.jpg


crbeimdsznhwstg.jpg


Fördelen med att det mest är tonårsankor är att när de boat in sig i inhägnaden så kan man öppna upp till hela gården avsevärt kvickare, för de är såpass stora att de är safe för katterna :up:
 
Jag ligger sällan på soffan och mumsar praliner i af :D @Vinterbad jag bokade dem ju redan i tisdags, men jo jag är hyfsat effektiv när jag gör saker :)

Det ser ut att vara en drake, 6 honor och minstingen återstår att se. Men ankor är svårare än höns att könsbestämma, så det kan lika gärna vara 8 drakar :cautious:

Har dock avbokat kycklingarna som jag skulle hämta i morgon, för inte ens jag hinner sno ihop en inhägnad till, tills dess. Hade ju tänkt mig ällingar och kycklingar tillsammans, men när ankorna visade sig vara såpass stora så går ju inte det.

Så för nu får det vara bara ankor här :cool:

Målade klart innan jag byggde ankhägnet, så imorgon ska jag "inreda" badrummet och sen kommer bilder
 
Dom små luringarna drar ur proppen i badet :eek: så dagens projekt, förutom att göra badrummet klart får bli att lösa det problemet!
Troligtvis med att jag gör en propp på avloppet som ju är på utsidan och som de alltså inte kommer åt att nyfiket utforska :cool:
 
Före/efter
rjmyjgguiunuub.jpg


mitt emot toastolen och där ska också en hängare upp, men på den har inte färgen torkat än ;)
cwljgtvtbbrvurg.jpg


Dessvärre var spegeldörrarna trasiga vid leverans, men nya är beställda och på ingång
wzmorpdzjkyofkw.jpg


Sen ska det ju inredas lite också, men det får vänta tills all färg är helt garanterat torr :D

Budgetalternativ att måla väggar, tak, lister, foder, element och byta ut skåpet ovanför tvättfatet istället för att riva ut rubbet och kakla/klinkra, javisst är det så, men det är inte alltid man kan göra det man vill, när man vill ;)

Helt oavsett, så är det ju så vansinnigt mycket fräschare utan möglig duschkabin och halvruttet skåp och jag är i alla fall väldigt nöjd med hur det blev :) och bättre blir det ju sen när handdukar kan hängas in och sånt :up:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 534
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 212
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp