Bukefalos 28 år!

Mystiska symptom, neurologiskt?

Har tyvärr inga kloka tips eller råd, vill bara skicka en stor kram och hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra :heart
 
Jag är en av de som är misstänksam mot Bravecto, min ena hund fick ett epileptiskt anfall i samband med att hon fick sin första (och enda) tablett. Hon har aldrig visat några tecken på neurologiska symptom innan.
Jag googlade massor i samband med det och fick tyvärr fram fler som misstänkte samma sak.

Hoppas det går åt rätt håll för Monster:heart
 
Jag är en av de som är misstänksam mot Bravecto, min ena hund fick ett epileptiskt anfall i samband med att hon fick sin första (och enda) tablett. Hon har aldrig visat några tecken på neurologiska symptom innan.
Jag googlade massor i samband med det och fick tyvärr fram fler som misstänkte samma sak.

Hoppas det går åt rätt håll för Monster:heart
Jag har bekanta med samma erfarenhet. Tyvärr.
 
Jag är en av de som är misstänksam mot Bravecto, min ena hund fick ett epileptiskt anfall i samband med att hon fick sin första (och enda) tablett. Hon har aldrig visat några tecken på neurologiska symptom innan.
Jag googlade massor i samband med det och fick tyvärr fram fler som misstänkte samma sak.

Hoppas det går åt rätt håll för Monster:heart
Har också hört om liknande. Är väldigt misstänksam mot att ge saker oralt som inte är regelrätt medicin mot en sjukdom eller skada. Med droppar i pälsen eller halsband är det ofta bara att bada hunden rejält några gånger om den inte tål medlet, har man gett det att äta så är det tack och godnatt om hunden reagerar på det, finns inget "motgift" vad jag vet. Det enda man kan göra är att behandla symptomen och lindra besvären. När det ändå finns andra preparat att testa först kan jag tycka det är plan E eller F att ge oralt fästingmedel, dvs efter man har testat med allt annat. Den här hypen kring bravecto känns lite farlig och i vissa grupper känns det som att folk med dålig erfarenhet av det tystas ned lite och det är lite tabu att kritisera detta "mirakelmedel".
 
Har också hört om liknande. Är väldigt misstänksam mot att ge saker oralt som inte är regelrätt medicin mot en sjukdom eller skada. Med droppar i pälsen eller halsband är det ofta bara att bada hunden rejält några gånger om den inte tål medlet, har man gett det att äta så är det tack och godnatt om hunden reagerar på det, finns inget "motgift" vad jag vet. Det enda man kan göra är att behandla symptomen och lindra besvären. När det ändå finns andra preparat att testa först kan jag tycka det är plan E eller F att ge oralt fästingmedel, dvs efter man har testat med allt annat. Den här hypen kring bravecto känns lite farlig och i vissa grupper känns det som att folk med dålig erfarenhet av det tystas ned lite och det är lite tabu att kritisera detta "mirakelmedel".

Det där känns faktiskt skapligt onödigt just nu. Han är 8 år och har inte fått Bravecto tidigare, du kan räkna med att det fanns anledning att jag bytte. Tack och godnatt.
 
Det där känns faktiskt skapligt onödigt just nu. Han är 8 år och har inte fått Bravecto tidigare, du kan räkna med att det fanns anledning att jag bytte. Tack och godnatt.
Du har inte gjort nåt fel:heart

För det första vet man ju inte om det är just fästingmedlet som är boven, och för det andra så klassas det ju åtminstone för tillfället som ett säkert preparat.

Det värsta med att ha djur är då de blir dåliga. Och det händer vare sig vi vill det eller inte.

Jag hoppas innerligt att han återhämtar sig.
 
Det där känns faktiskt skapligt onödigt just nu. Han är 8 år och har inte fått Bravecto tidigare, du kan räkna med att det fanns anledning att jag bytte. Tack och godnatt.
Som du ser om du läser så pratar jag inte om dig utan om användandet av Bravecto generellt och bekräftar lady_vip och Migos erfarenheter då jag heller inte har fått ett bra intryck av det även om många verkar ha använt det med framgång.
.
 
Som du ser om du läser så pratar jag inte om dig utan om användandet av Bravecto generellt och bekräftar lady_vip och Migos erfarenheter då jag heller inte har fått ett bra intryck av det även om många verkar ha använt det med framgång.
.
Men det funkar inte när man är i Monstermoms läge. Du kan väl starta en generell tråd om Bravecto men snälla, inte i hennes tråd, för hennes skull.
 
Fina Monster :heart Hoppas så att det inte är något allvarligt, förstår att du är knäckt, den där ovissheten och oron är fruktansvärd. Vi håller tummar och tassar här hemma.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 622
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 719
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 412
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp