Bukefalos 28 år!

Mystiska symptom, neurologiskt?

Det där känns faktiskt skapligt onödigt just nu. Han är 8 år och har inte fått Bravecto tidigare, du kan räkna med att det fanns anledning att jag bytte. Tack och godnatt.

Jag tvivlar starkt på att det är Bravecto i Monsters fall.
Det är ett läkemedel som alla andra och är under noggrann kontroll hos tillverkare och läkemedelsverket. Det är ett säkert preparat med mycket få biverkningar.
Av någon anledning har det alltid varit och kommer antagligen alltid vara otroligt mycket rädsla, missuppfattningar, felinformation och skepsis mot fästingmedel. När scalibor kom var det samma reaktioner som när Bravecto kom.
Självklart ska man dock vara försiktig om man har en känslig hund eller tror att sin hund fått biverkningar. Alla fästingmedel, oavsett om det är via huden det ges eller oralt, tas upp i blodomloppet och kan ge biverkningar. Precis som andra läkemedel också kan ge biverkningar.
 
Så oerhört ledsen för din skull, mina varmaste tankar! Han har haft ett underbart liv tillsammans med dig! :heart
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 709
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 767
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 671
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp