Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag tror det funkar om det är väldigt små och tunna fjädrar men det kräver nog flera lager överlack för att sitta fast.

Therese1988: Wow :love: Den med rosorna fick mig typ att vilja gifta mig!

MinIan: Jag har aldrig fattat hur jag ska göra tidningsavtryck, ska det vita lacket vara torkat eller nymålat och hur länge ska man hålla emot tidningen?

jag funderar på måla vitt, halvtorka och lägga dit en fjäder som klibbar fast och sedan klarlack/överlack. annars kommer den nog följa ed penseldragen känns det som om den inte klibbar fast i nått...

jag låter det torka så kan man lägga på en bit tidningspapper utan att det klibbar fast, så håller jag ju fast pappret och samtidigt droppar på handsprit, (har en med pump som är lätt att använda), vissa doppar men jag gillar att droppa dit det istället. håller den i 20sek med tryck (tror inte man behöver ha ett tryck men gör det ändå ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Tyckte jag lyckades bra igår tills jag såg era naglar...
24y9y13.jpg

Såhär bra går det för mig härhemma haha xD
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

Sparkar lite liv i den här tråden genom att lägga in två bilder från min näst sista dag på salongen innan jul.
Förlängning med gelé på en stallkompis. Tror det är andra gången i mitt liv som jag gjort någon form av fransk i gelé. Första gången var på mig själv i somras. ;)

2013-12-11_18-11-25_474.jpg


2013-12-11_18-12-05_641.jpg


Någon dag före julafton lär jag uppdatera med mina egna julnaglar. :) Håller på att fundera ut vad jag vill ha för något...
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Åh så perfekt! Jag köpte nagellack idag och har bestämt mig för att försöka ha lite fina naglar nu igen (när jag gick i högstadiet lekte jag massor med nagellack, nu blir det ytterst sällan något alls). Ska se till att måla något fint nu och lägga in bild här :D Idag när jag försökte så lyckades jag med bedriften att förstöra lacket på 3 naglar innan det torkat, så imorgon tar jag bort allt och börjar om...
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag använder akrylfärger och pyttesmå penslar samt en stor portion tålamod. ;) Akrylfärger är lättare än nagellack när man ska måla detaljerat, då det går att göra färgen tunnare och blir det fel så går det att torka bort med vatten/alkohol (beroende på om det torkat helt eller ej) utan att förstöra lacket under. Ett överlack på det, så sitter det lika bra som vanligt nagellack sedan. :)

ÅH så bra tips! :bump:
Måste, måste, måste införskaffa så snart som möjligt!
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

"kl"

En fråga till alla er som har så fina (och långa!) naglar och som har häst/rider:
Hur gör ni för att naglarna ska hålla???

När jag någon gång fixar till mina naglar med lack osv så förstörs lacket typ efter en dag i stallet :mad: Det går flisor eller "nöts" av i kanter osv. Trots överlack.
För att inte tala om ifall naglarna är för långa (men ändå kortare än de flesta av era bilder) för då räcker det att spänna sadelgjorden för att de ska gå av helt...
Eller har alla ni akrylnaglar/tippar som är stenhårda?
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag kan inte "motivmåla" på naglarna, det är alldeles för pilligt för mig.. Så jag smäller på ett lager underlack, på med glitter i topparna och sedan ett par lager Seche Vite överlack. :) Överlacket gör det jämnt, blankt och hårt så naglarna tål mesta möjliga slitage. När jag målat naglarna som på bilden håller dem i nästan två veckor, med kanske någon gångs "bättra-påande" med något lager överlack. :D Att måla naglarna blev min räddning när jag jobbade i stall om dagarna och spendera ytterligare tid i stallet på fritiden.. Nu är det något av en vana.
30aq8vc.jpg
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Det bästa tipset för att få starka och friska naglar är att smörja, smörja och smörja. Skaffa en bra nagelolja och smörj in nagelbanden morgon och kväll. Försök att undvika att blaska så mycket med vatten och använd handskar när du diskar/använder rengöringsmedel. Jag har alltid handskar i stallet också, så klarar sig naglarna bättre.

För att få nagellack att sitta bra så använd ett underlack, 1-2 lager av valfritt nagellack och sedan ett lager överlack. Generellt så måla hellre många och tunna lager än få och tjocka. Seche Vite är helt klart det bästa överlacket jag provat. För tips på övriga produkter; PMa gärna. :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Knapplånar mig själv.

Här är två bilder på mina julnaglar. Tyvärr är bildkvalitén rätt kass, men det var svårt att få färgerna rätt. Guldet glittrade för mycket och den röda färgen blev antingen rosa, brunröd eller såhär lysande röd. Egentligen är det en mörk julröd färg. ;)

IMG_1448.jpg


IMG_1452.jpg



dotzie: Aaahh! Vilket härligt glitterlack! :love:
Vad är det för något?
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Vilka härliga julnaglar! :D

Glitterlacket heter Party och kommer från Gina Tricot. Köpte 3 lack för 100kr, och de är verkligen över förväntan! Håller jättebra (dvs svinjobbigt att få av ;) ). Såg att blandningen av glitterflingor kunde skilja sig en del mellan flaskorna så jag tog en med mycket blått. :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Tackar! :D
Jag är rätt nöjd med att jag även lyckades måla samma mönster på högerhanden, dvs med "fel" hand.

Åhå. Då kanske jag måste kika in på Gina? Jag brukar aldrig vara där annars och visste inte ens att de hade egna nagellack.
Skyller på att jag både är lantis och lite märkesskadad efter ett års praktik på salong. :angel:
Glitterlack har ju en förmåga att bita sig fast riktigt ordentligt. Jag äääälskar glitter, men varje gång jag ska ta bort det från naglarna så svär jag lite och ångrar att jag inte valde ett vanligt lack istället. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag använder mig av nagellacksmärket Mavala tycker verkligen att dessa lack håller hur bra som helst, vare sig man har överlack på eller inte. Sen blir det väl säkert bättre om man har över och underlack etc :)
Generate.ashx
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag måste hålla med om Mavala - jag tycker deras lack är suveräna och deras snabbtorkande överlack är det som jag helst använder som topplack alla dagar i veckan. Jag tycker att det är intressant att de nagelbloggar jag läser i princip aldrig använder sig av Mavala utan det är väldigt underrepresenterat. Jag tycker det är ett underbart märke för väldigt slagkraftigt pris! :)

KL

Vad snygga manikyrer alla gör! När jag kommer tillbaka hem till effektsvampar och dottingtools så måste jag försöka slänga ihop något. :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

KL

Kikade in i denna tråden härromdagen och blev inspirerad, passade på att köpa några nya lack igår och tadaaaa!!



Kassa bilder, lite korta naglar, MEN för mig som knappt kunnat ha varken naglar eller lack på bra länge är det ren lycka :D Fnittrar löjligt varje gång jag ser mina naglar, pojkvännen tittar konstigt på mig :cautious: :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Brukar sällan måla mönster och så, men älskar att köra lager på lager med olika enfärgade lack+ glitterlack över. Senaste favoritkombon är MAC's mean and green uppepå svart eller OPI's Miami Beet, alltså badjeez! :love:
1380116_10151677710532314_515253998_n.jpg

Melonmönster:
317293_10151392735097314_1006855244_n.jpg

H&M's holografiska glitterlack uppepå ett lila från isadora:
735058_10151185449567314_75773685_n.jpg
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Är det nån som har tips på en riktigt skonsam nagellacksremover? Hellre att den tar lång tid än att den är för stark. Jag har tidigare använt Mavalas men dels luktar den fruktansvärt starkt och efter att ha sett den fräta sönder en plastmugg på en halv minut misstänker jag att det är en stor anledning till att mina naglar flisar upp sig så extremt mycket efter ett par veckors nagellacksanvändning.
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl
Har världens sämsta naglar, men envisas ändå med att måla nån ny färg varje vecka för det är ju alltid kul med lite färg! Det blir dock inte så mycket mönster, mest lite olika färger. Just nu är några naglar lila och några rosa. Hittade dock två nagelbilder jag lagt upp på instagram så jag kan väl komma ut som amatör-nagelfixare här på buke idag :)

2c584642d7f011e2bef022000a1f9245_7.jpg


55806f1e426b11e3a64f22000a1f968e_7.jpg


Sen blev jag väldigt sugen på att klicka hem överlacker Seche Vite efter att ha läst här (och sedan googlat sönder efter fler recensioner och vilken sida som sålde billigast osv haha). Det slutade dock med att jag klickade hem tre vanliga snabbtorkande lack från Wet n Wild istället då dom såg så fina ut och de två jag har hemma har fungerat bra utan överlack:D
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 295
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
865
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp