Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Bourjois magic nail polish remover rekommenderar jag varmt! En sån burk du doppar ned fingret i, så är det en svamp längs med insidan som man bara gnuggar runt fingret lite mot, tar upp fingret, och vips, inget nagellack! Dessutom transformeras removern på nåt magiskt vis till en väldoftande olja efter någon sekund när du haft fingret i friska luften en stund. It's wierd, men det vårdar naglarna en aning. Ett annat tips är att gnugga in babyolja eller dylikt på naglarna direkt efter du tagit bort lacket, och sen sova med olackade naglar+olja om du har möjlighet. Har själv såna kassa naglar som chippar sig och skivar sig, men de här knepen hjälper mig att behålla dem ett litet tag åtminstone. :D

Obs! Den removern jag tipsade om här funkar mindre bra på glitterlack. Där får du köra den gamla hederliga folie+bomullstuss med remover tills det släpper, annars riskerar man att slita loss övre hornlagret på nageln ;(
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

Efter att ha gnuggat glitterlack betydligt längre än jag velat, provade jag OPI:s liquid sand-lack "Kiss Me at Midnight" (som jag hittade under granen i år :P). Mitt första lack med textur över huvud taget, kommer jag bara över sandpapperskänslan ska jag nog vara 110% nöjd. Väldigt lättlackat, två lager så var det klart! Torkar fort och glittrar fint. Jag brukar trivas kanon med blå lack, detta är inget undantag. :)

vcuf5x.jpg
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Åh så fint! :love:
Älskar blåa naglar! Btw, tack vara din fina bild på förra sidan så "råkade" jag få med mig det där glittriga lacket från Gina idag. ;)


Jag hittade även en av mina favoritfärger i en reakorg i en annan affär. 19 kr = glad Therése!
Tror jag har en bild på det:

2012-04-04_11-03-09_2_13.jpg


Den mörkare färgen. Det är lite holografiskt och glittrar jättefint. :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Vad roligt! Hoppas du trivs lika bra med det som jag. Så du inte tycker att jag har lurat dig.. ;)
Undra hur det kommer sig att blått gör sig så bra på naglar. :) Tycker de allra flesta blå lacken är superfina, och då är inte ens blå min favoritfärg i vanliga fall!

En annan favorit är Blue Iguana från China Glaze, det levde jag med hela förra vintern! Det täcker dåligt så det fick oftast bli 3-4 lager, men det var sååå värt det. ;) Bilden gör det inte rättvisa, ska se om jag kan få lackat och ta en bättre bild vid tillfälle.

2rvy0w0.jpg


Therese, vilket lack är det som du fyndade? Ser fint ut. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Eftersom att jag älskar allt som glittrar är nog risken rätt minimal att jag inte kommer trivas med det. ;)

Fyndet är ett Lumene-lack som heter 'Make impact'. Det är inte så mycket i flaskan, så mitt andra var nästan slut. Inte ofta jag lyckas använda upp nagellack, annat än över- och underlack. Kaaaan det bero på att det bor "några" fler nagellack hemma hos mig, tro? :angel:

China Glaze-lacket såg riktigt läckert ut! Den färgen har jag nog missat... Tänk att en stor nagellackssamling aldrig kan bli stor nog.

Apropå det där med blått så försöker jag och min chef få kunder att prova på det, så de kan förstå hur snyggt det är.
Många av dem är rätt konservativa och vill bara ha franskt eller rött. I längden är det rätt tråkigt, även om det är fint det med. Jag älskar kunder som låter oss bestämma. Hihi! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

Efter att ha gnuggat glitterlack betydligt längre än jag velat, provade jag OPI:s liquid sand-lack "Kiss Me at Midnight" (som jag hittade under granen i år :P). Mitt första lack med textur över huvud taget, kommer jag bara över sandpapperskänslan ska jag nog vara 110% nöjd. Väldigt lättlackat, två lager så var det klart! Torkar fort och glittrar fint. Jag brukar trivas kanon med blå lack, detta är inget undantag. :)

vcuf5x.jpg


Detdär tyckte jag var superfint !! Jag får ju inte ha nagellack på mitt arbete så det blir ju aldrig av tyvärr , så det är tur att man titta in här o se alla fina naglar istället!:)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Är inne i en blingperiod :p

Vad är det för lilaglittrigt du har på topparna? Gillar glitter :d
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Det är fyra sorters löst glitter. Blått, mörklila, ljuslila och rosa. Alla utom den ljusa är köpta i hobbyaffär. Den ljuslila fick jag i julklapp och är från Depend. Jag fäste det med hjälp av lite hobbylim blandat med vatten (så det inte var så tjockt) och sedan två lager med överlack, så det inte blev så ojämn yta. :)
Just det! Hade ett glitterlack på det också! Ett holografiskt silverglitter från LCN. Myyyyycket glitter. ;)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Snyggt! Vad är det lila för lack? Jag gillar både lila och holografiska lack, så det där föll mig verkligen i smaken. :d
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

NU håller jag på och lackar naglarna :D Blir någon lite blågrön färg och så ska jag ha glitter på det sedan. Sitter nu och funderar på om det räcker med ett lager blågrönt eller om jag ska ha på ett lager till... Känns dumt att ha tretusen lager lack på, men det känns också dumt att ha så tunt lager att man ser vita kanten på nageln genom lacket... Men man ser den bara om man tittar riktigt noga, så det kanske inte är något man tänker på när man fått på glittret?
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Det är Layla Hologlam - Ultra Violet. Jag hade gärna sett att det var mörkare, men gillar det ändå :)
Dock är det ju ett jäkla helvete att måla med Laylalacken utan Aqua fix under...

KL

Idag har jag ett lack på mig som jag suktat efter några månader nu och som jag äntligen fick i julklapp.
Zoya - Payton. Så jäkla snyggt! :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Kl

Nu har även jag varit på Gina och shoppat glitterlack, jäklar vad många snygga! Blev enkla silverglittriga toppar till nyår, nu är jag så sugen på att åka hem till alla mina andra nagellack och kombinera med det fina glittret! :love:
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Här är det, men dåligt ljus(med blixt och utan) och efter att precis kommit hem från stallet så det är smutsiga händer och avskavt lack :p

PhotoGrid_1388698040431_zpsfdd444cf.jpg
[/IMG]
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

BLÖ!
Har spenderat halva dagen med att försöka få ordning på naglarna.
Lackade ett lager i morse och ett mitt på dagen för att det verkligen skulle hinna torka mellan osv. Sedan hade jag på glitterlacket och vips var allt förstört. Efter att jag väntat närmare en timme kändes det ok att börja göra saker i hemmet. Lacket på ena handen började slitas bort, lacket på andra handen (som jag gjorde sist) hade inte torkat än och fan vad det inte ser bra ut nu. Jag är deppig. Jag som inte ens hunnit ta bort kladdet som kom utanför naglarna, det hade jag tänkt göra nu. Funderar istället på att ta bort allt lack och göra något helt annat istället.

Titta så eländigt det ser ut..
6b790b9873f611e3bb1a1296fbe147ba_8.jpg
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Så tokigt tycker jag inte det ser ut ändå :)
Men du, det låter som att du behöver Seche Vite att lacka med över ditt glitter! Skyddar, ger glans och härdar snabbt! :)
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 295
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
865
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp