Bukefalos 28 år!

Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Du har inget snabbtorkande överlack du kan ta på det sista du gör när du målat färdigt (typ Seche Vite)? Upplever själv att det liksom skyddar de mer segtorkade lagren undertill, även om man kanske inte ska springa ut i stallet och borsta hästen direkt efteråt, men ändå ^^

(Sleepan hann visst före ;) )
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Vad roligt! Hoppas du trivs lika bra med det som jag. Så du inte tycker att jag har lurat dig.. ;)
Undra hur det kommer sig att blått gör sig så bra på naglar. :) Tycker de allra flesta blå lacken är superfina, och då är inte ens blå min favoritfärg i vanliga fall!

En annan favorit är Blue Iguana från China Glaze, det levde jag med hela förra vintern! Det täcker dåligt så det fick oftast bli 3-4 lager, men det var sååå värt det. ;) Bilden gör det inte rättvisa, ska se om jag kan få lackat och ta en bättre bild vid tillfälle.

2rvy0w0.jpg


Therese, vilket lack är det som du fyndade? Ser fint ut. :)

Hoppar in lite hux-flux för jag dog lite när jag såg dina naglar! :love:
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Hoppar in lite hux-flux för jag dog lite när jag såg dina naglar! :love:

Tack! Synd att de inte tycks växa lika bra nu, vet inte vad jag åt förra året för att de skulle hålla så bra.. Nu får jag nöja mig med hälften så långa, men jag försöker spara ut dem.. :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Nu är det borta :p Får börja om med lack som jag VET att fungerar...

Vad är det där Seche Vite? Hur mycket kostar det och var hittar man det?
Jag har ett genomskinligt lack att ha över allt, meeen det är hos min mor som bor 10 min promenad bort, så jag hade hoppats på att naglarna skulle klara sig till imorgon, vilket de uppenbarligen inte gjorde :/
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Seche Vite är ett superbra, snabbtorkande överlack som man penslar på medan det andra lacket fortfarande är "blött", då går det ner i det underliggande lacket och resultatet blir blanka, och oftast riktigt hållbart lackade naglar. :) Med Seche Vite över har jag kunnat ha 10kronors-lack och ändå haft fina naglar i över en vecka. :) Kostar 130kr på Kicks om jag minns rätt, men har man vägarna förbi Ullared så kan man hitta det där för under hundalappen. ;) Någon dag i december hade Kicks som erbjudande i sin julkalender 50% på SV. Jag bunkrade lite.. ;)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Åh, det låter ju som en bra grej att köpa då! Får kika på det vid tillfälle :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Nu har du redan fått en förklaring, men jag tänker ändå tipsa om att köpa Seche Vite på Ebay istället. Så mycket billigare! :)
(dock blir det ju billigare om man köper fler flaskor, eller en stor, och det kanske man inte vill göra innan man testat! :))
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ooh, det har jag missat! Hur stora prisskillnader på ett ungefär? :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

halvt kl.

Då jag upplevde under senaste lackningen att topplacket snarare försämrade det jag hade gjort -blev klibbigt och tog ganska lång tid att torka, så tog jag faktiskt och beställde det omtalade Seche Vite överlack nu. Hittade en sida via prisjakt där det kostade 99 kr, och via prisjakt bjöd de dessutom på frakten! :)

Sååå... Var det någon speciell metod/saker att tänka på när man använder detta?
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Måla på det när det andra lacket fortfarande är lite blött, ta ett flödigt lager och wrappa (måla över kanten och lite ner under den fria kanten) den fria kanten då det kan krympa lacken annars.

Det är verkligen ett grymt överlack! :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jadu, just nu såg jag att man kunde få en liten, vanlig flaska plus refill för runt 170. Då räcker refillen till 7,8 vanliga flaskor. Så för det priset får man ju nästan 9 flaskor. Sjukt billigt :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jadu, just nu såg jag att man kunde få en liten, vanlig flaska plus refill för runt 170. Då räcker refillen till 7,8 vanliga flaskor. Så för det priset får man ju nästan 9 flaskor. Sjukt billigt :D

Wow :O Hur fungerar det att beställa via Ebay då? Tänker på fraktpris, leverans osv.
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Det priset är inklusive frakt :p
Leveranstider varierar men brukar vara ett par veckor eller så. Hittills har allt jag beställt kommit utan problem. :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Var tvungen att köpa mig en seche vite idag... Men har inte hunnit prova än! :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Det priset är inklusive frakt :p
Leveranstider varierar men brukar vara ett par veckor eller så. Hittills har allt jag beställt kommit utan problem. :D

Låter ju kanonbra! Inga andra extraavgifter då? (nojig javisst, handlar alltid från svenska webshoppar.. ;) )
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jo, om du åker på tull :p

Men du lär tjäna rejält på det ändå. Löjligt billigt nästan :p
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Nån som provat gellack? Köpte lumene startkit, men färgen är skitkass! Fixade fransk manikyr igår o idag börjar den redan släppa på vissa naglar trots väldigt noggrann rengöring. Fick hem en annan lack från kicks igår som jag ska prova nästa gång. Skulle vilja köpa av bättre kvalité tex från O.P.I. Men vet inte vart jag hittar det? Alltså gellack. Vanligt nagellack funkar inte på mig, får små bubblor plus att de lossnar snabbt vad jag än gör eller har för märke
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag vet inte om Opi har gellack...?
Folk som kör med Depend har jag hört mycket gott ifrån. Även Orly har gellack(sen finns det ju fler också såklart, men dessa är de jag vet på rak arm typ...

Vad har du för underlack? Jag tänkte eftersom du säger att vanligt bubblar och trillar av? :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag har haft olika underlack, med gel så är det ju depend, hela deras kit har jag ju. Annars har jag haft Tex Isadoras som funkar hyfsat men inte bra.
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 379
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp